Austenaton | Bir Jane Austen Maratonu

Austenaton bir jane austen maratonu
Spontane gelişen bir maratondan selamlar!

Her şey Austen Diyarını okumamla başladı (Yorumu için tık.). Ardından kitabın filmini izledim, sonra Jane Austenla Çay Saatini okumaya başladım ve en son bugün Northanger Manastırını okumak için elime aldığımda fark ettim ki resmen bir Austen maratonu yapıyormuşum da haberim yok! E madem öyle neden tek başıma yapayım ki? Maratonu bloga taşıyayım da arkadaşlarımla birlikte okuyup maratonun keyfini ikiye katlayayım dedim ve ta da işte karşınızdayım :D

Maratonun herhangi bir kuralı yok. Sadece eğer katılacaksanız maraton boyunca neler izleyip okuyacağınıza dair bir yazı güzel olurdu. O da diğer katılımcılara fikir olsun, mümkün olduğunda aynı şeyleri okuyup izleyelim ki sonra bol bol onlar hakkında muhabbet edebilelim diye.

Jane Austen Maratonu Kapsamında Okunabilecek Kitaplar

  • Gurur ve Önyargı-Jane Austen 
  • Emma-Jane Austen 
  • Northanger Manastırı-Jane Austen 
  • İkna-Jane Austen
  • Akıl ve Tutku-Jane Austen
  • Aşk ve Arkadaşlık-Jane Austen
  • Mansfield Park-Jane Austen
  • Leydi Susan-Jane Austen
  • Austen Diyarı-Shannon Hale 
  • Austen Diyarında Gece Yarısı-Shannon Hale
  • Jane Austenla Çay Saati-Kim Wilson
  • Aşk ve Gurur ve Zombiler-Jane Austen,Seth Grahame Smith 
  • Jane Austen Kitap Kulübü-Karen Joy Fowler
  • Jane Austen Hayatımı Mahvetti-Beth Pattillo
  • Jane Austen’ın Kayıp Anıları-Syrie James


Jane Austen Maratonu Kapsamında İzlenebilecek Filmler

  • Emma (1996)
  • Pride and Prejudice (2015) 
  • Northanger Abbey (2007)
  • Sense and Sensibility (1995)
  • Persuasion (2007)
  • Clueless (1995)
  • Bride and Prejudice (2009)
  • The Jane Austen Book Club (2007)
  • Miss Austen Regrets (2008)
  • Becoming Jane (2007)
  • Austenland (2013) 
  • Bridget Jones’s Diary (2001)
  • Pride and Prejudice and Zombies (2016)


Jane Austen Maratonu Kapsamında İzlenebilecek Diziler

  • Pride and Prejudice (1995) 
  • Mansfield Park (2007)
  • Emma (1996)
  • Emma (2009)
  • Sense and Sensibility (2008)
  • Lost In Austen (2008) 
  • Death Comes to Pemberley (2013) 
  • The Lizzie Bennet Diaries (2013)
Austenaton bir jane austen maratonu
Listeleri sadece fikir olsun diye koydum. Austenla az da olsa ilgili olan her film/dizi/kitap uygundur. Listelerde olmayan ama sizin severek okuyup/izlediğiniz yapımlar varsa lütfen paylaşmaktan çekinmeyin ^____^

Maraton yaz boyunca devam edecek. Maratona istediğiniz andan itibaren katılabilirsiniz. Blog kullanmıyorsanız #austenaton ya da #birjaneaustenmaratonu hashtagleriyle instagramdan da katılabilirsiniz.

Keyifli bir maraton olur umarım. Herkese şimdiden iyi seyirler, keyifli okumalar!

Share:

23 yorum

  1. Ne kitabını okudum ne diZisini izledim ama liste baya kabartılmış... emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman Austenla tanışmanın tam sırası bence :)) Teşekkürler^^

      Sil
  2. Ya senden ne güzel fikirler çıkıyor :D Jane Austen'in yalnızca iki kitabını okudum ve biliyorsun çok bayılmadım ama belki de "o" kitabı henüz okumamışımdır :D Bir kitap daha okumak istiyorum yazardan aslında, ondan sonra sevip sevmediğime kesin olarak karar vereceğim. Sen söyle, hangisini okuyayım? Gurur ve Önyargı ile Emma'yı okudum bu arada :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa çok teşekkürler Gözde :')
      İtiraf etmeye utansam da... ben de sadece Emmayla Gurur ve Önyargıyı okudum. Bir şöyle bir şey var ki en sevilen iki eseri de "o" kitap olamadıysa diğerlerinin olacağına olan inancım bayağı düşük :( Şu an Northanger Manastırını okuyorum. Bitirince beğeneceğini düşünürsem haber veririm kesinlikle :>

      Sil
  3. Teşekkür ederiiiim ^____^
    O zaman maratona hoş geldin sefa getirdin :D Emmayı okuyalı o kadar oldu ki ben de tekrar okusam iyi olucak aslında. Gerçi tekrar okumaya geçmeden önce Austenın okumadığım diğer kitaplarını okumam lazım :D
    Keyifli maratonlar, pardon Austenatonlar! :D

    YanıtlaSil
  4. Son yazıma bir bak deriim :))

    YanıtlaSil
  5. Film listesinde seyrettiklerim varmış.. Zaten Austen severim.. başka ne filmleri var bir göz atacağım. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geri kalanları da keyifle seyredersiniz umarım, teşekkürler :))

      Sil
  6. Çok güzel bir fikir :) Hoşuma gitti ama sanırım Austen'ı maratona katılacak kadar sevmiyorum :/. Sizin yazılarınızı okurum ben de artık :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ederim ^_____^
      Keşke katılacak kadar sevseydin ama renkler ve zevkler işte :)))

      Sil
  7. Tabii ki katılıyorum. Yazımı da yazdım. Kitapları okudukça, film ve dizileri izledikçe blogda yorumlayacağım. Ne iyi ettin bu maratonu düzenledin. Böyle güzel etkinlikler hep senden çıkıyor zaten :-) http://suleuzundere.blogspot.com.tr/2017/06/austenaton-bir-jane-austen-maratonu.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Şule :') Olmasan tadı tuzu olmazdı bunların, iyi ki varsın (ღ˘◡˘ღ)

      Sil
  8. Çok hoş bir liste olmuş ben de filmlerinin çoğunu izledimm ama blog'da yorumu yok ve bu yaz kitaplarını okumak gibi bir düşüncem vardı tam üstüne denk geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :>
      Yaa ne güzel denk gelmiş zamanlamamız :D O halde bol Austenlı bir yaz olur umarım :))

      Sil
  9. merhaba keşif etkinliğinden geliyorum bu yazarın kitaplarını eskiden çok okurdum bana da beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hoş geldiniz :)) Uğrayacağım mutlaka :)
      Bize katılıp yeniden okumak istersiniz belki :)

      Sil
  10. sanırım tüm maratonunuzu hakkı ile bitirmiş biri var hatta bu blogda fazlası var :) austenzede.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah kesinlikle katılıyorum dediğinize :)) Austenzedeyi ben de çok severek takip ediyorum :))

      Sil
  11. Merhaba, fikrinize bayıldım! ve neden ben düşünmedim diye hayıflanmıyorum değil :D listenizden sadece Miss Austen Regrets'i izlememişim ama onun da Türkçe alt yazılısını bulamayışımdan sebep. Maratonu takip ediyor olacağım umarım çok eğlenirsiniz pek şüphem yok gerçi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Austenzede benim blogumda, benim!*havai fişekler* Teşekkür ederim :)) Eheheh gerçekten siz düzenleseymişsiniz keşke, hakkını verirsiniz en azından :D Gerçi blogunuzla düzenlemiş kadar olmuşsunuzdur bence. Blogunuz Austen okuma hevesi aşılamada maratondan daha etkili :D Miss Austen Regrets'in Türkçe altyazısı turkcealtyazi.org'da var sadece maalesef. Filmi ayrı altyazıyı ayrı indirip izlenebilir :(
      Çok teşekkürler :))

      Sil
    2. <3 <3 blogum hakkındaki düşünceleriniz için teşekkür ederim :) tavsiyenizi deneyeceğim inşallah izleyebilirim çok merak ediyorum!

      Sil
    3. Ne demek gerçekler :> Şimdiden keyifli seyirler o halde :))

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!