Mim: 2018 Hedeflerim

2018'İN İLK GÜNÜNDEN M E R H A B A L A R
Nasılsınız? Ben sonunda bloguma dönebilmiş olmaktan dolayı mutluyum. Aralık ayının sonunda teoride her gün bloga yazacaktım ama salyalı sümüklü bir gribe yakalanınca tek yapabildiğim yatmak oldu. Pardon yatmak ve kitap okumak. Olumlu yönünden bakarsak bu sayede 2017 okuma hedefim olan 54'e ulaşabildim *alkışlar şakşaklar* Tam olarak 2017'nin bitmesine 2 dakika kala ulaştım hatta :D Olumsuz yönü ise yazamadığım yazıları bu aya tıkıştıracağım. Doğum günümde oturmuş 2018 hedeflerimi yazmamın nedeni de bu. 

Geçtiğimiz sene de böyle 2017 Hedeflerim yazısı yazmıştım. Bu sene de yazmayı planlarken Yalnız Ama Özgür blogunun sahibi Elena'nın bunu mim haline getirdiğini gördüm ve hazır yazacağım zaten mime de katılayım bari dedim. Yani dikkat bu yazının sonunda mimleneceksiniz :D

Bu senenin hedeflerine geçmeden önce geçen seneki hedeflerimin ne kadarını gerçekleştirebilmişim bir bakalım istiyorum. Kitap, blog ve diğer olmak üzere hedeflerimi üçe ayırmıştım.

Kitap Hedeflerim
- Her hafta bir kitap yani toplamda 52 kitap okumak. 4'ü ingilizce, 10'u klasik kitap olmak koşuluyla.
10 klasik kitap hariç bu hedefe ulaşıldı. Hatta 54 kitapla sene tamamlandı.
- Ayda en az bir kitap yorumu yazmak.
Imm şey bu en önemli maddelerden biriydi ama ne yazık ki ulaşılamadı. 
- Düzenli olarak kütüphaneden kitap okumak.
Ayda iki kez gidildi ve alınan çoğu kitap okundu, yani başarılı.
- Tüm okuma şenliklerine katılmak. 
İlgimi çekenlere katıldım sadece. 
- ÇOK BÜYÜK BİR İNDİRİM OLMADIKÇA elimdeki kitaplar bitene kadar kitap almamak.
Bunu sizin tahminlerinize bırakıyorum :D
- Kitaplığımdaki fazlalık kitaplardan kurtulmak. 
Kıyamadım yine. Hepsiyle ayrı geçmişim var, nasıl temizleyeceğim kitaplığımı bilemiyorum.
- Yarım bıraktığım kitapları tamamlamak. Özellikle Locke Lamora ve Marslıyı!!!
Ba-şa-rı-sız.

Blog Hedeflerim
-Blogda misafir yazarlık başlatmak.
Başlatamadığım için içimde kaldı bu madde. Bu seneki hedeflerimde de olacak.
- Pazar 6'lısını devam ettirmek.
EVVVET. Hala ama hala devam ediyor, çok şükür!
- Blogdaki sayfalara çeki düzen vermek. 
Kjkgjlkj artık vazgeçtim ya, benim hakkımda sayfam falan olmayacak bu gidişle
- Adsense'e ya da Bumeranga katılmak.
Dı-dıt başarısız.
- Biriken mimleri yapmak ve bundan sonra mimleri zamanında yapmak.
Bir başarısız daha.
- Aylık rapor yazmaya geri dönmek. 
Dıt dıt dıt dıııt 
- Ayda en az 2 tane Kore dizisi tanıtımı ya da yorumu paylaşmak. 
Aylık çıkacak Kore dizilerini yazdığım yazı dizisi ve tanıtım yazıları yıl boyunca en çok yazdığım yazılar herhalde. Yani sonuç başarılı.
- Daha çok blog keşfetmek. 
Birçok yeni blog keşfettim umduğum gibi. Başarılı.

Diğer Hedeflerim
- Başka bloglar için header/başlık resmi tasarlamak.
Kendime bile yeni bir header'ı anca bugün hazırlayabildim. (Nasıl olmuş sizce???!!!?!?) Başarısız.
- Her ay bir film izlemek. 
Başarısız.
- Corelde kendimi geliştirmek.
Başarısız.
- TEMA'ya katılmak. 
Başarısız.
- Farmasi danışmanı olmak. 
Başarılı. Alayım siparişlerinizi :D
- Korece öğrenmek.
Eh işte diyelim buna. Temeli edindim ama daha öğrenecek çok şey var.
- Postcrossing yapmak ya da mektup arkadaşı edinmek. 
Başarısız ;___;
- Bir elişi öğrenmek. 
Başarısız.
- İngilizce blog tutmak. 
Denedim fakat kendimi tam ifade edemeyince bıraktım. Belki biraz daha çabalasam iyi olurdu.
- Kendi defterimi dikmek.
Yalan oldu.
- Ayraç tasarlamak. 
Hayallerde kalanlarda bugün.
- Kendi takvimimi hazırlamak. 
Olmadı, olduramadım...

Birçoğuna ulaşamadığım hedeflerim böyleydi. Yine de ne diyoruz canım sağ olsun :D Şimdi 2018 hedeflerime gelelim.

Kitap Hedeflerim
-Ayda bir kitap yorumu yazmak
-Günde en az 50 sayfa okumak
-Kütüphaneye gitmete devam etmek


Blog Hedeflerim
-Misafir yazarlık başlatmak
-Pazar 6'lısını devam ettirmek
-Kore dizileri için ayrı blog açmak. Bunu uzun zamandır düşünüyorum. Burada kitaplar ve diziler çok karışıyor gibi geliyor. Gerçi her şeyi birarada yazmayı da seviyorum ama... Ayrı blog açınca dizi haberleri de çevirmeyi planlıyorum. Dizilerle ilgili bölüm yorumları yazma gibi şeyler de var aklımda. Blog için olası isimler de şöyle: Bir Bölüm Daha, Ufak Tefek Dramalar, K-dramarama, Kdramagasshi (Agasshi Korecede genç kadın demek, ayrıca böyle bir tumblr'ım var tık tık). Gönlüme en çok yatan Bir Bölüm Daha. Sizin en beğendiğiniz hangisi? 

Diğer Hedeflerim
-Korece Öğrenmeye devam etmek
-Bullet Journal kullanmak
-Yaz gelmeden KPSS çalışmaya başlamak
-Instagramda 1000 takipçiye ulaşmak. Yıllardır 500 küsurde takıldım kaldım. Bir el atmak isterseniz şuradan takip edebilirsiniz :D

Bu sene az ama öz takılmaya karar verdim geçen senelerdeki başarısızlıklarımdan ders alarak :D Seneye bu yazıya baktığımda çoğunluğunu başarmış olurum inşallah. Şimdi sıra geldi mimlemeye. 
Mimleyemediğim ama bu yazıyı okuyan herkesi de mime davet ediyorum. Davete icabet ediniz :D  
Musmutlu, huzurlu sağlıklı yıllar efenim^^

Share:

21 yorum

  1. bence gayet başarılıı :) özellikle benim gibi hedef koyunca adeta o hedefe ulaşmamak için kendiyle yarışan birine göre :D okuma hedefime yıllardır ulaşamıyorum maalesef ama bu sene kararlıyım :) Pazar 6'lısı sanırım blog dünyasının başına gelen en güzel şeylerden biri, kendim çok yazmasam da yazanları dolaşıp tek tek okuyorum aşırı keyifli. bunun için sana minnettarım :) Header'ını da çok beğendim ayrıca ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiiim ^___^ Ahahah ben de yaşıyorum o durumu, o yüzden anlıyorum seni :D Birbirimizi itekleyip gaza getirelim bu sene ve hedeflerimize ulaşalım :))
      Yaa Poşet duygulandım resmen şu an. Ne kadar da güzel sözler bunlar :')) Rica ederim, yazan arkadaşlar olmasaydı bu kadar süremezdi Pazar 6'lısı :>
      Çok teşekkür ederiiim ^____^

      Sil
  2. YAPMIĞĞĞĞĞŞŞŞ. (gözleri dolu dolu ekrana bakan bir Elena) Öncelikle geçmiş olsun :( bol bol vitamin almayı unutma ki bir daha arayı açmaaa. <3 Kitaplıklarındaki kitapları temizlemek zordur bende bilirim. :( Ama mesela ben kitapları sonradan dönüp okurum bazen. Tekrar okumadıklarımı da çevreme hediye ederim. Sende deneyebilirsin bence bunu. Postcrossing pahalı bi şeee yaaa. :( Baksanağğ İngilizce blog yerine instablog denesen? Benim bullet journal üstüne tuttuğum bir instagram blogu var. Sende bookstagram açabilirsin meselaağ. ^^ Misafir yazar olmak için el kaldırıyoruuuum!!!

    Çoook teşekkürlerr yaptığın için mimi. Hedeflerimizi inşallah hep birlikte gerçekleştirebiliriz. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle güzel bir mim olur da yapmaz mıyım? :'))) Mim haline getirdiğin için teşekkürler öncelikle :>
      Teşekkür ederim, vitamin kullanmıyorum ama su gibi portakal mandalina tüketiyorum. İnşallah işe yararlar :D İşte ben fark ettim ki tekrar okumuyorum ama başka birine vermeye de kıyamıyorum :D Bookstagram kullanıyorum aslında 3 yıldır falan. Blogtaki bu samimi ortamı yakalayamadım bir türlü ama devam ediyorum işte :D Bullet journal hesaplarını aşkla takip ediyorum ya, hepiniz ne kadar yeteneklisiniz bakması bile çok keyifli :D 2015'teki hedeflerimden biri bujo kullanmaktı ama taaa o zamandan beri gerçekleştiremedim bunu bir türlü :D Yaşasıııın, mailden konuşalım o halde bu misafir yazarlık olayını<3
      Rica ederiim :)) Hedeflerimizi gerçekleştirdiğimiz bir yıl olur umarım 2018^^

      Sil
  3. Bu benim ilk mimlenişim, teşekkür ederiiim :)
    Kdramagasshi ismi ton olarak daha iyi geldi bana :) Biraz Japonca'yı da andırıyor.
    Bu sene daha fazla kitap okuyabilmek benim de listemde olacak büyük ihtimalle :)
    İngilizce blog tutmak gerçekten daha fazla zaman ayırmayı istiyor. Ben ilk başladığımda geçen bahar aylarında önce ingilizce olarak dizi incelemeleri yapıyordum. Sonra zaten tek başımaydım, nasıl başkalarına ulaşacağımı bilmiyordum ve bıraktım onu :D
    Umarım sen yapabilirsin :)
    Dileklerinin ve hedeflerinin gerçekleştiği bir yıl olur umarım 2018 senin için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederiiiim, ilk mimini okumayı dört gözle bekliyorum :)) Değil mi ama? Kulağa güzel geliyor söylenişi ama yazarken biraz zorlayıcı olduğundan tereddüt ediyorum. Akılda kalıcı ve basit bir şey istiyorum :))
      Dizi incelemeleri üzerine yazan bloglara erişmek daha zor sanırım. Top Ten Tuesday diye bir etkinlik var yabancılarda. Her hafta salı belli bir konu hakkında yazıyorlar. Bizim Pazar 6'lısı gibi. Ben 1-2 kere ona katılınca ufak bir çevre edinmiştim hemen. Yabancılar yorum konusunda daha bonkör gelmişlerdi gözüme :D Diziler üzerine öyle bir etkinlik bulsan aslında ulaşırdın sen de birine :)) Yine de Türkçe olarak bizimle paylaşmaya başlamana memnunum tabii :D
      Teşekkür ederiiim, tüm hedeflerimize birlikte ulaşırız inşallah :))

      Sil
  4. Header harika olmuş bence, bu işi iyi biliyor musun? Bende yeni bir header,tema istiyorum ama hiç anlamıyorum bu işlerden :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiim :))) İyi bildiğimi pek iddia edemem ama header konusunda yardımcı olabilirim diye düşünüyorum. Tema konusunda ise tek bilgim hazır tema kodlarını bloga yapıştırmak :D
      periodiclibrary@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz header için :)

      Sil
  5. Dramarama, Kdramagasshi ben bu ikisine bayıldım. :D Ama çoğunluk okuyucu Türk olduğundan aramaları da Türkçe yaptıklarından "Bir Bölüm Daha" en mantıklı tercih olabilir. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle aynısını düşünüyorum ben de. Kalbim kdramagasshi diyor ama mantığım bir bölüm daha'dan yana :D Çok teşekkür ederim görüşünüzü belirttiğiniz için ^____^

      Sil
  6. Oo header süper olmuş yapıcam bu mimi teşekkür ettim :) en iyi kitaplar yazacaksın dimi ^^ hiç hedef belirleyip ulaşan tiplerden olmadım ama hayırlısı.d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çooook teşekkür ederim ve rica ederim :)) Ocak bitecek neredeyse ama inşallah yazacağım :D Bakarsın bu yıl bir değişiklik olur :))

      Sil
  7. Ne güzel hedefler belirlemişsin Eslem. :) Dilerim hepsini yaparsın bu yıl,sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)) İnşallah inşallah^^

      Sil
  8. Öncelikle geçmiş olsun , hedeflerine ulaşman dileğiyleee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, hepimizin hedeflerine ulaştığı bir yıl olur umarım :)

      Sil
  9. Okuma hedefini tamamlayıp iki kitapla da hedefini aşmışsın ya, daha ne! :D Kendi takvimini hazırlama hedefi çok hoşuma gitti bu arada, yaparsan lütfen paylaşmayı unutma da ben de örnek alabileyim. Ve bu arada, geçmiş doğum günün kutlu olsun ve geçmiş olsun - ki umarım geçmiştir hastalığın şimdiye kadar. Mim için çok teşekkürler, kolları sıvıyorum :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında blogta hedefimi 52 yazmıştım ama Goodreadste yanlışlıkla 54 girince ve bir daha da değişmek istemeyince o fazla iki kitabı o kadar acele ve stres içinde okudum ki anlatamam :D
      Geçen yılın hedefiydi o ve maalesef başaramadım. Bu sene yaparsam haber veririm mutlaka :))
      Her iki dileğin için de çok teşekkür ederiiiiiiiiim<3
      Rica ederim :>

      Sil
  10. Çok teşekkürler İlkay :) Bence düşünmelisin kesinlikle. Misafirin olmayı çok isterim ben mesela :D
    O da seni sevmiş öyle diyor :P

    YanıtlaSil
  11. Bir ay kadar yazmamışsın ve "bloğa dönmek" demişsin. Ben ne desem bilemedim. :/ İş, koro çalışmaları, Çince öğrenme zamanları, ak gök derken aylardır bloğumu o kadar ihmal ettim ki. Senin bu masumane hastalık sebebiyle ihmalin çok şeker geldi benimkinin yanında. :)

    Hedefler kısmı da çok hoş olmuş. Umarım hepsini gerçekleştirirsin. Bu arada Korece nasıl gidiyor? Ben karakterleri elle yazma kısmısı dışında severek çalışıyorum. Karakter yazmayı da bir şekilde çözeceğime inancım tam en azından. :D

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürekli burada olmaya alışınca 1 ay bile çok uzunmuş gibi geliyor, yokluğunu hissediyorum :D Bayağı işle uğraşıyormuşsun ama bence senin de mazeretlerin geçerli sayılır :D

      Teşekkür ederin, umarım :') Bu aralar iyi gidiyor gibi. Geçen ilkbaharda A1 kurunu bitirmiştim ama sonra tekrar yapmayınca çoğu şeyi unutmuştum. İki hafta önce falan A2 kurunun başlamasıyla yine bir canlandı Korece çalışmalarım :)) Benim de derdim ezberlemekle:( Ezberi hiç kuvvetli biri olmayınca dil öğrenmek bayağı zor oluyor :D İkimiz de Koreceyi alt ederiz inşallah :D
      Sevgiyle ve blogla kalın :))

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!