2018, Kitaplar ve Ben

Başlıktaki olmamışlığı seziyorsunuz değil mi? Yan yana hiç yakışmadık biliyorum.2018'in okuma açısından verimli bir yıl olmadığını biliyordum ama Goodreads "al bak, bu senin sonucun" diyip şu tabloyu önüme serene kadar bu kadar vahim durumda olduğumu fark etmemiştim. Teşekkürler Goodreads, dost acı söyler biliyorum ve sana hiçbir kabahat bulmuyorum.

Şimdi adım adım bu utanç tablosunu analiz edelim.

Yılı 34 kitapla kapatmışım. 34 kitabı bir ayda (abartmıyorum) okuyan insanlar da biliyorum, hayatı boyunca toplam 34 kitap okumamış insanlar da biliyorum. O yüzden kendimi başka insanlarla değil kendimle karşılaştıracağım. 

Geçen sene 54 kitap okumuşken bu yıl 20 kitap daha az okumuşum. Her şey okunan kitap sayısı değil elbette ama yılın başında okumak istiyorum dediğim yazarların hiçbirini de okumamış olmak bu tabloyu asıl utanç verici hale getiren etmen. Geçen seneki Eslem ile bu seneki Eslem arasında bir ilerleme görememek beni üzüyor. Madem az okumuşum bari az ama öz okumalar yapsaydım demeden edemiyorum.

Okuduğum en kısa kitap bir ders için okuduğum Çıtır Çıtır Felsefe serisinden Haklar ve Ödevler, en uzun kitap ise Milenyum serisinin ikinci kitabı Ateşle Oynayan Kız. İkisi de farklı türlerde olsa da sevdiğim kitaplardı. Gurur tablomda görmek sevindirdi :D

Okuduğum kitapların ortalama sayfa sayıları da 290 imiş. Fena değil. Asıl fena olan okuduğum toplam sayfa sayısını bir yıla bölünce ortaya çıkıyor: 27! Bir güne düşen sayfa sayısı 27! 50 bile değil, YİRMİ YEDİ. 

Okuduğum kitaplar arasında en popüler Frankenstein iken en az popüler olan Haklar ve Ödevler. Frankenstein'ın klasiklerden bir kitap olduğunu düşününce şaşırmıyorum ama Haklar ve Ödevleri en az popüler olarak görmek üzdü. Gerçi okuyup da puanlayanlardan da hep yüksek not almış, bu sevindirici. Haklar ve Ödevler çocukların hatta yetişkinlerin bile keyifle okuyabileceği bir kitap. Yeni yılda çocuklara kitap hediye ederken Haklar ve Ödevler'i de bir düşünün bence :))

Ve şimdi yıl boyunca okuduğum kitaplara toplu bir bakış atalım.




Kazuo Ishiguronun yazdığı Beni Asla Bırakma 2018'in en güzel kitabı oldu benim için. 

Böyle geçmiş kitaplar açısından bir yılım. Memnun değilim ama önümüzdeki yıllar için umutsuz da değilim. Bir dahaki yıl Allah nasip kısmet eder de yine böyle bir değerlendirme yazısı yazabilirsem daha güzel bir sonuçla sizi karşılayacağıma inanıyorum, bu inancın kaynağını bilmesem de :D

Peki sizin bu yıl kitaplarla ilişkiniz nasıldı? Memnun musunu yoksa daha iyisi olabilirdi diyenlerden misiniz? Buyrun yorumlara :))

Share:

16 yorum

  1. Benim için de pek parlak bir yıl olmadı okuma açısından ama yeni yılda umutluyum :). Kendini çok üzme bazen şartlar izin vermeyebiliyor, ruh hali uygun olmuyor ve bir sürü şey. Okudukların da güzel kitaplar, yeni yılda da gelsin yeni kitaplar diyelim :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2019'da bu yılın acısını çıkaralım :D Bu yıl minimal hedefler koydum kendime, başarma hissini tatmak istiyorum artık :D Teşekkürler, mutlu bir yıl dilerim :))

      Sil
  2. Bence kötü bir sonuç değil, istatistikler çok güzel. Geçen yıla göre eminim önceliklerin değişmiştir, 2019 yılında telafi edeersin. Ortalama 290 sayfalık kitap okumak gayet başarılı. ortalam 100 sayfalık kitaplar okusaydın kitap okuma sayın 34 değil 70 leri geçerdi, bu da geçen yıldan daha çok olurdu. Sen de belirtmişsin, önemli olan okudğun kitapların verimliliği ve sana hissettirdikleri. 2019 yepyeni bir başlangıç.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, yılın başında konulan hedeflere ulaşılmayınca insan ister istemez üzülüyor :) Bu sene hedefleri minimal tutmaya çalıştım, bakalım nasıl olacak.
      Çok teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için, size de mutlu, huzurlu, sağlıklı yıllar diliyorum :)

      Sil
  3. Ishiguro için haklisiniz tanıştığıma en memnun olduğum yazarlardan...biraz az olmuş okuma ama olsun 1- 0 dan büyüktür

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yıl diğer eserleriyle de tanışırız o halde umarım :)) Oldukça pozitif bir bakış açısı, sevdim :))) Teşekkürler :)

      Sil

  4. Kitapsız olur mu...
    Ben de bu yılı dolu dolu geçirdim kitap anlamında... :)
    Göz açıp kapayıncaya dek geçti 2018 de... :)
    Beklerim bloguma sevgiler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmaz tabi :))) Keşke daha çok olsa :))
      Sizin adınıza sevindim :)

      Sil
  5. Merhba blogunuzu ziyarete geldim. Sizi de bloguma beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, hoş geldiniz :) Tabii :)

      Sil
  6. Dediğin gibi ayda 34 kitap okuyan insanlar var ama bazıları ya hızlı okuyorlar ya da hayatlarındaki tek hobileri kitap olmuş başka hiç bir şey yaptıklarını görmedim.Okuduğun geçmiş yıllara göre sayı azdır ama yine de bu yıl kitaplarla geçmiş gözüküyor önümüzdeki yılda bol bol okuman dileğiyle :)

    YanıtlaSil
  7. Umarım 2019 gönlünüzce geçer...

    YanıtlaSil
  8. Ben de Goodreads'in önüme serdiği tablodan hiç memnun değilim ama dediğin gibi, uygulama ne yapsın yani kullanıcıda malzeme yoksa :D Okuduğum kitap sayısı her yıl azalıyor, bunun önüne geçmem lazım artık ama sanki gittikçe daha çok yoğunlaşıyor hayatım. Sadece zaman yönetimi konusunda biraz kendimi eğitmem lazım sanırım :D Bence güzel kitaplar okumuşsun, çok bozma moralini. Ben de okuduğum güzel kitapları düşünüp 2018'i iyi hatırlamayı tercih ediyorum :') 2019'da daha çok değil, daha güzel kitaplar okumamız dileğimle :')

    YanıtlaSil
  9. Vuhuu -sonunda yorum yazabilme sorunum çözüldü ikinciye ziyaret edip,yorum bırakmamın zamanı gelmişti- çok güzel kitaplar okumuşsun 2018'de Eslem!
    Darısı bu senenin de başına tütütü,inşallah ben de bu sene Otronto Şatosu'nu -inş doğru yazdım- okuyabilirim ^^

    YanıtlaSil
  10. Sınav senendi ama senin de İlkay, bu da önemli etken:( 2019'da telafi edelim bunu ikimiz de :D
    Umarım beğenirsin -ki bence gerçekten beğeniceksin :D Umarım, teşekkürler<3 Sana da mutlu, huzurlu, sağlıklı yıllar^^

    YanıtlaSil
  11. 2018 benim için en çok kitap okuduğum yıl oldu ama bu, benim özel çabamla oldu diyebilirim. Herkes çocuğun olduktan sonra eskisi gibi okuyamazsın dediği için bu sene ne okursam kârdır dedim. Bu seneden itibaren eski okuma oranlarıma yaklaşmam için yıllar geçmese gerekecek sanırım :-)

    2019 umarım senin için okuma açısından daha verimli bir yıl olur. Sevgiler :-)

    YanıtlaSil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!