Kitap Yorumu: Harry Potter ve Lanetli Çocuk-J.K. Rowling, Jack Thorne

M E R H A B A L A R
Beni okusam mı okumasam mı çok ikilemde bırakan bir kitabın yorumuyla karşınızdayım: Harry Potter ve Lanetli Çocuk. Belki çocukluğum Harry Potterla geçmedi (maalesef) ama keşfettikten sonra yeri doldurulamayacaklara girdi benim için. Hal böyle olunca serinin 8. kitabı diye tanıtılan, Ölüm Yadigarlarının bıraktığı yerden devam eden bu kitabı okumak için inanılmaz heyecanlı olsam da asıl yazarının J. K. Rowling olmayışı ve tiyatro metni şeklinde yazılmış olması beni korkutuyordu. Geçenlerde okul kütüphanesinde denk gelince okuyayım gitsin ya diyerek başladım okumaya.

Yukarıda da dediğim kitap istasyonda Harry ve diğerlerinin çocuklarını yolcu etme sahnesiyle başlıyor. Albus Severus ilk kez Hogwartsa gideceği için ve ya Slytherin'e seçilirsem diye endişelidir. Harry Albus'a Slytherin'e seçilse de sorun olmayacağını söylemesine rağmen Albus'un endişeleri dinmez ve birkaç sayfa sonra öğreniriz ki bu endişelerinde haksız da değildir. Slytherin'e seçilir ve Slytherin'de bir Potter olması yeterince skandal değilmiş gibi hem Slytherin Koftisi diye dalga geçilecek kadar başarısız bir büyücü olur hem de Draconun oğlu Scorpius Malfoy ile yakın arkadaş olurlar. Potter ve Malfoy dostluğu, evlere şenlik! 

Bizim küçük Potter'ın babasıyla da arası iyi değildir. Potter adının getirdiği beklentileri karşılayamayan, babasının kahramanlık öykülerini dinlemekten bıkmış ve tam ergenlik çağında bir çocuk düşünün, ne yapardı sizce? Evet, doğru bildiniz, kendini ispatlamak. Albus Severus Potter da bunu yapmaya çalışıyor. Bir gün babası ve Amos Diggory arasında geçen bir konuşmaya kulak misafiri olunca Cedric Diggory'i kurtarıp babasının hatalarından birini düzeltmeyi kafaya koyuyor, Scorpius'u da bu macerada yanında sürüklüyor. (Spoiler diye kızan varsa bütün bunların 50 sayfada yaşanan şeyler olduğunu söylemek isterim. Yani merak etmeyin hala heyecanlı bir şekilde okuyabilirsiniz.)

harry potter ve lanetli çocuk jk rowling konusu yorumu
Albus ve Scorpius'un kaş yaparken göz çıkarma maceralarını tiyatro metni olarak değil de roman olarak okusaydık keşke. Betimlemelerle, düşünce akışlarıyla gerçekten okuması keyifli olurdu. Mantık hatalarını yok sayarsak bu haliyle de Potter&Malfoy ikilisini okumak fena değildi. Ama diyorum ya KEŞKE:(



-SPOILER-

Bu Zaman Döndürücü kullanıp Cedric'i kurtarma planı baştan aşağı saçma değil miydi ya? Hani sanki herkes salak bir Amos zeki. Voldemortla savaşırken kimler kimler feda oldu bu uğurda. O zaman hop hemen bir geriye gidelim değişelim tarihi, bu kadar basit olabilir mi ya? Olsa bu çocukcağız anasını babasını, Sirius'u, Lupin'i ve daha nice kayıplarını kurtarmaz mı? SİNİRLENİYORUM DÜŞÜNDÜKÇE. Albus'un da hemen gaza gelmesi, kendini kahraman sanması da ayrı olay. 

Sonrasında bu çocuklar ve Delphi çok özlü iksir kullanarak Harry, Ron ve Hermione'ın kılığına büründüler ama bürünecekleri kişilere ait parçaları nereden buldular? Hani bu Cedric'i kurtarma planını Albus evden ayrılmadan önce planladı desek tamam babasının saçını falan almış olabilir, bir şekilde Ron ve Hermione'dan da bir parça almış olabilir ama Hogwarts'a giden trende bu kurtarma planına başlıyorlar. Bu durumda iksire eklenecek parçaları Delphi almış olmalı ama nasıl? Buna yanıt vermeden hemen iksiri içme kısmına geçiyorlar:( 

Sonra bir de Sihir Bakanlığındalarken Hermione'ın odasının kapısını alohomora ile açmaları? Hani anasının karnından yeni doğmuş bir büyücünün bile yapabileceği bir büyüyle mi korunuyor sadece bu kapı? E oldu o zaman hiç kilitlemeseydi Hermione odasını? Alohomora ile açılacaksa ne gereği var ki? Bu şeye benziyor kapıyı kilitleyip anahtarı üzerinde bırakmaya. Zaman döndürücüyü kitaplıkta saklamış olmasına değinmeyeceğim bile, bak tansiyonum yükseliyor düşündükçe.

Daha çok şey eklenebilir bu hatalara ama ben son bir tane daha ekleyip bırakacağım. Kitabı okurken fark etmemiştim bunu, ekşide okuyunca kitabı açıp baktım ve tam olarak entryde bahsedildiği gibi gerçekleşiyor olay. Gülsem mi ağlasam mı bilemiyorum gerçekten. Böyle böyle hatalar beni soğuttu kitaptan. 

Ayrıca George'u görmek isterdim, Teddy Lupin'i, Neville'i... Hadi Neville'in adı geçiyor yine ama Georgedan neden ad olarak bile yok? Oysa Ron'un şakalarından bahsederken araya George da sıkıştırılıp bu zavallı Eslem mutlu edilebilirdi:( 

Dumbledore'u görmek güzeldi. Her ne kadar tanıdığımız Dumbledore'dan uzak olsa da, Harry'e "Ben sana bağlanmak istemedim." diyecek kadar klişeleştirilmiş olsa da. 

-SPOILER SONU- 

JKR yerinde olsam ve Jack Thorne bana bu Lanetli Çocuk metniyle gelse okuduktan sonra ufak çevrelerde oynanmasına izin verirdim ama 8. kitap adıyla basılması? Yok dostum yok orada duracaksın işte derdim çünkü 8. kitap değil, asla da olamaz. Lanetli Çocuk'u binlercesi yazılan Harry Potter fanfictionlarından ayıran bir özelliği yok. Ama işte sonuca bakarak söyleyebiliriz ki bana soran da yok. 

harry potter ve lanetli çocuk jk rowling konusu yorumuBasit, internette yayınlanmış bir fanfiction olsa sadece sürüsüyle olan mantık hatalarını yok sayabilirim, sonuçta amatör işi, bir JKR değil sonuçta yazarı der geçerim ama bizzat JKR tarafından onaylanmış bir kitapta böyle hataları makul gösterecek bir sebep bulamıyorum. Sen ki koskoca HP evrenini özenle oluşturmuş kişisin, bu evrenin kurallarının çiğnenmesine nasıl müsaade ettin? Jack Thorne'cum alınmasın ama (McGonagall'a Minerva diye hitap eden saygısız bir Harry görmemize neden olduğu için alınma hakkı olduğunu sanmıyorum ya neyse) bütün bu metni yazarken mantığını bir tarafa kaldırdığını düşünüyorum. Bunun tiyatro metni olmasıyla da bir ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Bir roman olmadığı için duygu aktarımının eksikliği olsun olayların çok hızlı gelişmesi olsun dilinin yavanlığı olsun belki bunlar tiyatro metni oluşunun arkasına sığınabilecek şeyler olabilir ama mantık hataları kabul edilemez.

Bütün bunların dışında yeniden o tanıdık büyülü evrende olmak güzel bir histi. Gerçekten özlemişim be dedim. Godric's Hollowdaki o son sahne çok içimi parçaladı. Harrynin hiçbir şey yapmadan izlemek zorunda kalması:((  Boğazım bir şeyler düğümlendi işte o sahnede. Harry yavruş bunları hak etmedin sen:(

Velhasıl kelam okumaktan pişman olmadığım, ama çok da bayılmadığım bir kitap oldu Harry Potter ve Lanetli Çocuk. Zaten çok çabuk da okunan bu kitabı okumanızı öneririm. Hayır beğendiğim için önermiyorum, okuyun ve tarafınızı seçin, beğenenlerden misiniz yoksa beğenmeyenlerden mi? :D 

Muziplik tamamlandı!


Share:

8 yorum

  1. sana tamamen katılıyorum bir devam kitabı çıkarıyorsunuz bari bırakın da kitabın gerçek yazarı çıkarsın. Sırf okumuş olmak ve büyü dünyasında yeniden dolanmak için okudum diyebilirim. Çok çok daha iyi bir devam kitabı yazılabilirdi bence...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçek yazarı da engel olmuyor ki buna, benim en çok anlam veremediğim şey bu:( Hiç okumamış gibi takılmayı planlıyorum ben :D

      Sil
  2. Okumama kararım devam ediyor, bu kararından dolayı Jo'dan bir tık soğuduğumu da itiraf etmem gerek. Bana salt ticari amaçlarla böyle bir işe girişilmiş gibi geliyor. Zaten ben HP hayran kurgusu okumayı da pek sevmiyorum, hata bulmaya odaklandığımdan mıdır nedir hep tadımı bozacak bir şeyler buluyorum. Ekşide bahsedilen mantık hatasına gelince, kitabı okumadığım için tahmin yürütmem belki doğru değil ama çok iyi büyücülerin asasız büyü yapabilme yetisine bağladım okuyunca. Tabii Harry de bu büyücülerden biri ama yazan bunu düşünerek mi böyle bir ayrıntıya yer vermiş bilemem :D Yine de bu kitaba karşı ön yargımı yıkabileceğimi sanmıyorum Eslem, ben senin kadar erdemli değilim sanırım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumamakla iyi yapıyorsun ama kitabı karşılıklı çatır çatır yerelim isterdim Gözde :D Harry'nin çok iyi bir büyücü olduğu tartışılır bence ya, bir Dumbledore değil mesela bence :D Ama dediğinde haklı da olabilirsin ben hiç böyle düşünmemiştim :D

      Sil
  3. Benim de çocukluğum Harry Potter'la geçmedi 007, hatta şu anda sadece ilk filmini izlemiş durumdayım ama kitaplarını gerçekten merak ediyorum. :)
    Kütüphanende bu kitaba rastlaman da gerçekten çok iyi, kütüphaneyi merak ettim doğrusu! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun, asla geç değil :)))
      KOÜ kütüphanesi bazen şaşırtıyor böyle :D

      Sil
  4. Kitap hakkındaki fikirlerimiz aynı. Sen daha detaylı ve güzel anlatmışsın. Harry'nin Minerva deyişini duyduğumda şoke oldum. Belki kültür farkından dolayı onlar normal görüyor ama seni yıllarca okutmuş, hocan olmuş birine mezun olunca isimle hitap etme bana çok saygısızca geldi.

    Ve dediğin gibi Cedric'e gelene kadar kimler kimler kurtarılabilir? Bizimle değilsin Lanetli Çocuk :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estagfurullah, hisler bir olunca :D

      Ne olursa olsun Minerva demesi, tehdit etmesi hiç hoş değildi, dahası Harrylik bir hareket değildi. Lanetli Çocuk hiç yazılmamış, ben de hiç okumamış gibi hayatıma devam etmek istiyorum ben :D

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!