Pazar 6'lısı: 2018 Okuma Planlarım

M E R H A B A L A R
Şu andan itibaren bu yazıyı yazmak için kendime 30 dakika veriyorum sadece. Çünkü final haftamdayım, çalışmam gereken sınavlarım, okumam gereken kitaplarım var. Hani aslında bilgisayarın hiç başına geçmeyip çalışsam anca yetiştireceğim şeyler var ama ne yapayım uzak kalamıyorum blogumdan. Öncelik meselesi işte.

Neyse efendim uzatmadan bu yazının konusu olan 2018 okuma planlarıma geçiyorum.

1. Türk edebiyatından eserler okumak
Bu kararımda oldukça ciddiyim bu sefer. Bunda bu dönem aldığım cumhuriyet dönemi türk edebiyatı dersinin ve hocasının çok ama çok etkisi var. Şu ana kadar gördüğüm en iyi edebiyat dersiydi. Ders saatimiz kısıtlı olduğu için derste pek işleyemediğimiz ama hocanın tavsiye ettiği kitapları okumayı çok istiyorum. Okumak istediklerimin başında Ahmet Hamdi Tanpınar'ın Huzur'u, Sabahattin Ali'nin İçimizdeki Şeytan'ı, Yakup Kadri'nin Yaban'ı ve Adalet Ağaoğlu, Figen Şakacı, Leyla Erbil, Ayfer Tunç gibi yazarlar var. 

Bir de blog aleminde haklarında çok olumlu yorumlar okuduğum için listemde olan isimler var. Onlar da Mine Söğüt, Seray Şahiner, İhsan Oktay Anar ve Hasan Ali Toptaş. Saydığım tüm bu isimlerle tanışabileceğimi sanmıyorum ama ne kadar okursam o kadar kardır diye düşünüyorum. 

2. İngilizce kitap okumaya devam etmek
Geçen sene yılda 4 tane ingilizce kitap okuma hedefi koymuştum kendime ve hedefime ulaştım birkaç gün önce. Bu sene bu sayıyı çok azıcık arttırıp 6 kitap okumayı umuyorum. Okuyan Muggle blogunun sahibi Gözdenin şu yazısında önerdiği kitaplar önceliğim olacak.

3. Gotik türünde kitaplar okumak
Büyülü Ayraç'ın kurduğu Gotik Edebiyatı Okuma Kulübü sayesinde her ay bu türde bir kitap okuyacağım umarım. 

4. Jane Austen'ın tüm eserlerini okumak
Yazın Austenaton adlı bir okuma maratonu başlatmıştım (hala katılım devam ediyor) ama kendim bile bu konuda pek başarılı olamadım. 2018 hazirana kadar (yani maratonu başlattığım tarihin yıldönümüne kadar) Jane Austen'ın yazmış olduğu tüm eserleri okumak istiyorum. Zaten geriye sadece 5 kitap kaldı. Onlar biterse -ki inşallah bitecek- listedeki Jane Austenla ilgili yazılmış diğer kitapları okumaya çalışacağım. 

5. 2018 Popsugar Reading Challenge listemi tamamlamak
Birkaç gün önce 2018 Popsugar Reading Challenge kategorilerini ve belirlediğim kitapları şurada paylaşmıştım. Yıl sonunda en az 20 kategoriyi tamamlayabilmeyi umuyorum. 

6. Epik fantastik türünde kitaplar okumak
Bunların başında Sissoylu serisisi, Centilmen Piç serisi, Kralkatili Güncesi ve tabii ki Buz ve Ateşin Şarkısı var.

7. Toplamda 60 kitap okumak
Bu yıl ki 54 kitaplık hedefime henüz ulaşamadığım düşünülürse pek mantıklı bir sayı değil. Ama yazın tembellik yapmazsam ulaşabileceğimi umuyorum. Yaza girerken hep çok okuyacağım diyorum fakat hep hayal oluyor :D Neyse bakalım belki bu yaz şeytanın bacağını kırarım belli mi olur?

Sanırım bu kadar. Bir de Kış Okuma Şenliği var ama hala ne kitap belirledim ne bir şey. Ama şenliklere katılmaya tekrar başlamak istiyorum. 

Böyle bakınca başarılamayacak gibi durmuyor ama yıl sonunda göreceğiz ne kadarını gerçekleştirebilmişim. Umarım hepimizin bol bol okuduğu, hedeflerimize ulaştığımız bir yıl olur 2018.  Keyifli günler!

Not: Yorumlara dönemediğim için özür dilerim. Yazıları yetiştirmeye çalışıyorum ama iki gün içinde dönüş yapacağım. Anlayışınız için teşekkürler :))
Not 2: Hani 30 dakika verdim demiştim ya yazının başında, o çoktan 1 saat olmuş bile. Ne yapalım uyku vaktinden kısarız biz de. Blogdan mühim deği ya:p

Share:

16 yorum

  1. hahahahahah :D sen 310 dakika verdim kendime dedin diye bende hızlı hızlı okudum bana ne oluyorsa artık :) hedeflerine ulaşman dileğiyle inşAllah :) bu arada sebahattin Ali'nin içimizde ki şeytan kitabını bende okumayı çok istiyorum kürk mantolu madonna'yı okudum sıra onda :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarkenki ruh halim sana da geçti anlaşılan :D Teşekkür ederim inşallah hepimiz ulaşırız hedeflerimize :>
      Şşşş laf aramızda Kürk Mantolu Madonnayı bile daha okumadım ben..:D İkimiz de okuyup severiz umarım :))

      Sil
  2. çok güzel bir yazı olmuş , inşallah hedeflerine ulaşabilirsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim yazımda burada -> https://izeltolu.blogspot.com.tr/2017/12/pazar-6ls-2018de-okumak-istedigim-6.html?showComment=1514419347814#c5895800902596338789

      Sil
    2. Teşekkür ederim, inşallah hepimiz ulaşırız :)))

      Sil
  3. Ne güzel hedefler belirlemişsin kendine. Evet, yapılması imkansız değil. Birazcık zor olabilir ama sen başarırsın, ben sana inanıyorum :-)

    Okumak istediğin birçok seri olduğunu görüyorum. biz seri kitaplar okuma etkinliğini yapalım bence :-)

    Popsugar 40 listemi tamamlamak isterdim ama çok zor maddeler var. Ben de 30'unu yapsam yeter diyorum.

    Yeni yılda bütün hedeflerimiz gerçekleşsin inşallah :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Şule, ben de kendime inanmak istiyorum :)) 2017 hedefimi tamamladığımdan şu an kendime güvenim daha da artmış durumda :D
      Seri Kitapları Seri Okuyoruz etkinliği için çok heyecanlıyım. Mail atacaktım hatta görsel hazırlama işi için ama araya finallerim girince atamadım. Finallerimi atlattığıma göre artık 7/24 müsaitim :))
      Bazı maddeler gerçekten çok zor, kafadan elediğim maddeler var :D 30'u yapabilirsin sen bence Şule. Yıl boyunca her türden kitap okuyorsun, listeye de yerleştirebildin mi tamamdır :D
      Amiiin, tüm hedeflerimize ulaştığımız bir yıl olur umarım :))

      Sil
  4. 60 kitabı 1 sene de okumanız iyimiş..😀 ben de cumhuriyet dönemi türk edebiyatı derslerini çok severdim,gerçi edebiyat derslerine aşinaydım biraz..ama işte çok uzun zaman oldu,bitti,geçti gitti..🙂 hedeflerinde başarılar dilerim sana..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ufak bir yanlış anlaşılma olmuş sanırım. 60 kitabı 2018de okumayı planlıyorum :)) Bu yıl 54 kitap okudum. Anlatıcısı iyi olunca dinlemesi çok keyifli oluyor edebiyat dersleri :))
      Teşekkür ederim :))

      Sil
  5. Türk Edebiyatından kitaplar okumak benim de hedeflerimden :)
    Hedeflerinize ulaşmanız dileklerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, umarım siz de istediğiniz şekilde okumalar yaparsınız ^:))

      Sil
  6. Aahaha 5'i niye dışlıyorsun? Liste yapsan tamamlarsın sen de :D
    İkimize de başarılar diliyorum, hedeflerimizi gerçekleştiririz umarım :))

    YanıtlaSil
  7. 1,2,5 ve 7. hedeflerimiz ortak. Özellikle bu yıl daha çok yabancı dilde eser okumak istiyorum; bilhassa Almanca. Umarım sözde ve hayalde kalmaz. Hedeflerine ulaşman dileğimle Eslemcikk ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi inşallah ulaşırız hedeflerimize Gözde<3 Dili kolay ingilizce kitaplar okudukça beni hatırlayıp önermeni umuyorum :D Almanca konusunda da başarılar! :))
      Teşekkür ederiim^^

      Sil
  8. Hepsi çok güzel hedefler hepsini yapsan negüzel olur umarım hepsini gerçekleştirirsin.. haytında da başarılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz için :)) İnşallah gerçekleştirme fırsatı bulurum :)

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!