National Book Awards(Amerikan Ulusal Kitap Ödülü) Ödüllü Kitaplar


Dün blog trafiklerine bakıyodum ve "national book award almış kitaplar" aramasıyla bloguma birinin gelmiş olduğunu fark ettim. Önce bir durup "Google neden benim blogumu önerdi ki acaba hiç alakalı yazı da yok oysa." dedim. Sonra aklıma 2016 Reading Challengetaki National Book Awards Ödülü Almış Bir Kitap kategorisi geldi. Gelen kişi blogumdan eli boş döndü ne yazık ki. Madem google tatlış bu aramada blogumu öneriyor bari ben de gelenleri eli boş döndürmemek adına bu yazıyı yazayım dedim :>>
national book awards
 Efenim 1939 yılında Amerikan edebiyatını kutlamak, okuyucusunu arttırmak için 

American Booksellers Association (Amerikan Kitapçılar Derneği??) tarafından verilmeye başlanmış bu ödüller. II. Dünya Savaşı sırasında etkinliğe ara verilmiş, 1950'de ise tekrar ödül verilmeye devam edilmiştir. Yanlış anlamadıysam eğer savaş öncesinde Amerikan olmayan yazarlara da verilmiş bu ödül ama şu an ödül alabilmek için Amerika vatandaşı olmak gerekiyormuş cık cık. Ödüller kasım ayında verilmekteymiş. Daha fazla bilgi için sizi wikipediaya ve ödülün resmi sayfasına yönlendirip son yıllarda ödül almış birkaç kitaba göz atmaya geçiyorum.

Şu anda ödüller dört ana kategoride veriliyor: fiction, non-fiction, poetry ve young people's literature. 
FICTION
yıl/yazar/kitap adı şeklinde sıralanmıştırç
2010 Jaimy Gordon Lord of Misrule
2011 Jesmyn Ward Salvage the Bones
2012 Louise Erdrich The Round House
2013 James McBride The Good Lord Bird
2014 Phil Klay Redeployment
2015 Adam Johnson Fortune Smiles
NON-FICTION
 2010 Patti Smith Just Kids
2011 Stephen Greenblatt The Swerve: How the World Became Modern
2012 Katherine Boo Behind the Beautiful Forevers: Life, Death, and Hope in a Mumbai Undercity
2013 George Packer The Unwinding: An Inner History of the New America
2014 Evan Osnos Age of Ambition: Chasing Fortune, Truth, and Faith in the New China
2015 Ta-Nehisi Coates Between the World and Me
POETRY
 2010 Terrance Hayes Lighthead
2011 Nikky Finney Head Off & Split
2012 David Ferry Bewilderment: New Poems and Translations
2013 Mary Szybist Incarnadine
2014 Louise Glück Faithful and Virtuous Night
2015 Robin Coste Lewis Voyage of the Sable Venus 
YOUNG PEOPLE'S LITERATURE
 2010 Kathryn Erskine Mockingbird
2011 Thanhha Lai Inside Out and Back Again
2012 William Alexander Goblin Secrets
2013 Cynthia Kadohata The Thing About Luck
2014 Jacqueline Woodson Brown Girl Dreaming
2015 Neal Shusterman Challenger Deep

Evvet umarım bu az da olsa yardımcı olur. Keyifli okumalar herkese! ^____^

Share:

8 yorum

  1. patti smith'i okudum. hatta öğütlerim yaaa :)

    YanıtlaSil
  2. Vay be, böyle bir şeyden hiç haberim yoktu :D Bilgilendirici bir yazı olmuş, eline sağlık.. Kitapların adını da hiç duymamıştım ama ödül almalarının bir sebebi vardır diye düşünüyorum, o yüzden birkaç tanesini not aldım bakalım.. :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim ben de dahil hep birlikte öğrenmiş olduk :D
      Sanırım birçoğunun Türkçe çevirisi yok. O yüzden duymamış olabilirsin :>>

      Sil
  3. rin-chaannnn o yanda gördüğüm okunanlar rafında Ao Haru Ride' mı yer alıyor!
    manga okuduğunu bilmezdim şu an inanılmaz muyluyum. neden bir başkası manga okuyor diye mutlu oluyorum onu kendimde çözemedim fakat mutluyum. öte yandan buraya national book awards hakkındaki yazını okumaya gelmiştim fakat ne hikmetse gözüm hemen yana kaydı. bu arada çok bilgilendirici bir yazı olmuş. benim de pek bir bilgim yoktu. ellerine sağlık. ^^
    ah bak şimdide all you need is kill gözüme çarpmaya başladı. *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin kadar iyi bir manga okuyucusu değilim ama arada okuyorum ben de:')) Eheh ortak noktalar bulmak insanı sevindiriyor ^________^
      Teşekkürler River, yazıcak konu buldukça böyle yazılara devam etmek istiyorum :>>
      şu anda da all you need is kill'in 2. cildini okuyorum :>>

      Sil
  4. Ben bu yazarların hiçbirini okumamışım ya. Demek ki Amerikan edebiyatından da kitap okumam lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuma etkinliklerine sıkıştırmak lazım birkaç tanesini. Diğer türlü okunmadan kalıyor öyle :))

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!