Pazar 6'lısı: Kitap Bloglarına Vereceğiniz 6 Tavsiye

Pazar 6'lısı: Kitap Bloglarına Vereceğiniz 6 Tavsiye
Sonunda yeniden listeleme zamanı geldi! Kitap okumayı sevdiğim kadar bir diğer sevdiğim şey de listeler yapmak. Küçük büyük, günlük yıllık hiç fark etmez. Hatta uyamasam bile yaptığım listelere yine de büyük bir keyif alıyorum bir şeyleri listelerken. Hal böyle olunca Pazar 6'lısı benim çok severek sunduğum bir etkinlik oluyor. Hem tek başıma da değil sizlerle yapınca işin keyfi daha da katlanıyor. O zaman bu haftanın teması Kitap Bloglarına Vereceğiniz 6 Tavsiye için neler seçmişim bakalım ^____^

1.Yapılan Yorumlara Cevap Verin
Benim bloglarda en çok dikkat ettiğim şeylerden biri yorumlara cevap verilip verilmediği. Sonuçta bloglarımızı insanlarla bir şeyler paylaşmak, fikir alışverişi yapmak için açmıyor muyuz? O zaman neden vaktini ayırıp da blogumuza yorum yapmış kişilere geri dönme zahmetinde bulunmuyoruz? Böyle yaptığımızda daha mı havalı daha mı popüler olduğumuzu zannediyoruz? Diyelim ki yazdığımız bir kitap yorumuna kitapla ilgili bir soru geldi. Cevaplamak bir şeyimizi mi eksiltir? Aksine benim gözümde daha da yüksek bir ediniyor ilgili bloggerlar. Yazılarını daha çok okuyorum ve daha çok yorum yapıyorum. Çünkü biliyorum ki geç de olsa yorumum yanıtsız kalmayacak.
2.Düzenli Olun
Yazılarınız ne kadar özgün olursa olsun blogunuzda rahatça dolaşılmadıktan sonra önemini kaybeder. En azından benim gözümde. Ziyaretçinin tüm kitap yorumlarını rahatça bir arada görebileceği bir sayfanız olsun ya da yazılarınızı kategorilere göre etiketleyin ki kim neyi arıyorsa rahatça bulabilsin. Blog temanız da göz yormayacak ama aynı zamanda da ilgi çekici bir şey olsun. Bunun için illa kod yazmayı bilmeniz gerekmiyor. İnternette bir sürü güzel ve bedave tema var. Biraz araştırmayla blogunuzu eşsiz bir hale getirebilirsiniz. Bu maddede ben de yetersizim ama siz benim gibi olmayın :D
3.Kitap Yorumlarınıza Özenin
Bu maddeden kendimden yola çıkmak istiyorum. Yaklaşık bir yıldır blog camiasındayım ve yazdığım yorumlara baktıkça kendimi tokatlayasım geliyor. Çoğunda sadece kendimce konuyu anlatmış ve birkaç cümleyle beğendiğimi söyleyip bitirmişim. Kimse de dememiş ki yorum böyle olmaz :P Konudan tabii ki bahsedin. Arka kapak yazıları bazen konuyu anlamak için çok yetersiz oluyor. Ama aynı zamanda kitabı size sevdiren ve sevdirmeyen yönlerinden de spoilersız bir şekilde bahsedin. Dili akıcı mıydı yoksa okutmayacak derecede sıkıcı mıydı? İmla hataları var mıydı? Aynı türdeki diğer kitaplardan ayıran özelliği ne? Bu gibi soruları cevaplayarak okuyucunuza daha detaylı bilgi verebilirsiniz. 
4.Yorumlarınıza Alıntılar Ekleyin
Bunu kendim yapamasam da başka bloglarda yorum okurken alıntı görmeyi çok seviyorum. Ufak da olsa yazım tarzıyla ilgili fikir sahibi oluyorsunuz. Hem bazen sadece tek bir alıntı bile size kitabı okutturabiliyor. Çok iyi hatırlıyorum ohyoulovemetoo blogunda Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe'ün yorumunu okurken tek bir alıntı beni çok etkilemiş ve kitabı hemen okumaya başlamıştım (VE BAYILMIŞTIM). O alıntıyı ekleyeyim hatta hemen.

So I remaned myself Ari.If I switched the letter, my names was Air.I thought it might be a great hing to be the air.I could be something and nothing at the same time. I could be necessary and also invisible. Everyone would need me and no one would be able to see me.
Alıntılar konusunda Şuleyi de çok beğeniyorum. Altını çizdiklerim başlığı altında bize kitaptan çok güzel kesitler sunuyor :))
5.Goodreads Hesabı Edinin
Goodreads benzeri birçok site var çoğuna da üyeyim ama hiçbiri Goodreadsteki kadar çok yoruma sahip değil. Bir kitaba tıkladığımda tüm arkadaş ve takip ettiğim kişilerin o kitapla ilgili yorumlarını alt alta görmeyi çok seviyorum. Blogunuzda yayınladığınız bir kitap yorumunun linkini Goodreadsteki yorumunuza eklerseniz eminim ki birçok ziyaretçi çekebilirsiniz blogunuza. Hem Goodreadsin çok güzel widgetları var. Mesela ben blogumda 2016 yılındaki okuma hedefimi ve bu hedefe ne kadar yaklaştığımı gösteren widgetı ve okunanlar rafımı gösteren widgetı çok severek kullanıyorum.
6.Arkadaş Canlısı Olun
Bu en çok da aramıza yeni katılan arkadaşlara. Yorum yazmaktan ya da herhangi bir sıkıntınızda mesaj atmaktan, etkinliklere katılmaktan çekinmeyin. Bloglarımız ayakta durucaksa bu hepimizin tatlı tatlı geçinmesiyle olur. Diğer türlü blogun deftere yazılan bir yorumdan ne farkı kalır? Konuşalım, tanışalım, birlikte bir şeyler düzenleyelim, bloggerlığı daha keyifli hala getirelim! ^_____^

Henüz bir yıllık bir blog sahihi olmama rağmen haddimi aşarak tavsiyelerde bulundum. Yanlışım olduysa affola. Bu yazdıklarım aynı zamanda kendim için çünkü biliyorum ki daha birçok eksiğim var. Umarım ilerleyen zamanlarda tüm eksiklerimi kapatabilirim :> 
Öyle işte benim diyeceklerim bu kadar. Sizlerin de vereceği tavsiyeler mutlaka vardır. Aklınıza gelen şey ufacık bile olsa paylaşın ki bizim gibi yeni blog sahipleri de kendilerine çeki düzen verebilsinler :)) Pazar 6'lısı yazılarınızı alttaki formu doldurarak bu yazının altına ekleyebilirsiniz!

Katılımcılar
Şule @suleuzundere

Share:

12 yorum

  1. Yapılan yorumlara cevap vermek sadece kitap bloglarının değil her blogun sahip olması gereken bir özellik bence.

    Alıntı konusunda söylediklerine katılıyorum. Beni de andığın için teşekkürler :-)

    İngilizce bilmediğim için Goodreads'e üye olmadım. 1000kitap'a üyeyim. Onun da widgetları var ama nereden ekleniyor bilmiyorum. Şimdi onu bulmaya gidiyorum.

    Pazar 6'lısı yazılarını canlandırdığın için teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ne demek. Bizi güzel alıntılarla buluşturduğun için ben teşekkür ederim :>
      Birkaç temel şeyi çözdükten sonra ingilizce olsa da kullanması kolay oluyor goodreadsi. Acaba Goodreads kullanım kılavuzu gibi bir şey mi hazırlasam? Kullanmak isteyip de kullanamayanlar için faydalı olur.
      Rica ederiiim ^____^

      Sil
    2. Bana 1000kitap yetiyor şimdilik, Goodreads hesabı açma düşüncem yok ama eğer üşenmezsem böyle bir yazı yazabilirsin. İlgilenen insanlara yardımı dokunur. Belki siteyi ilk kez duyanlar bile olur.

      Sil
    3. İlginç ama bu sıralar üşengeçliğim üstümde değil. Kullanım kılavuzu şeklinde part part anlatmayı düşünüyorum Goodreadsi. Umarım faydası dokunur birilerine :)

      Sil
  2. Alıntı okumayı çok seviyorum ama uygulamada kötüyüm. Nedense 2-3 alıntı yerine spoilera kaçmayacak şekilde bol alıntı yapmayı seviyorum :D
    Kendime hep Goodreads kullansam mı diye soruyordum. Bir kitap hakkında başka dilde yorumlar görsem de yazarsam İngilizce yazmalıyım diye kafamda yaratmışım. Bu yazıdan sonra açma isteğim arttı.
    Yazacak fazla şey aklıma gelmediğinde konu anlatımına kaçma bende de var maalesef. Sanırım bu durumda kitap yorumu yapmamak daha iyi olur.
    Tavsiyeler için çok teşekkürler, özellikle Goodreads için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiyeler kötü yönlerimizi fark etmemizi sağladı. Şimdi sırada yavaş yavaş bu eksikliklerimizi kapamada :))
      Goodreadsteki arkadaş çevrem hep Türk olduğu için ben hep Türkçe yazıyorum yorumları. Ama ingilizce yazmak daha çok kişiye ulaşmamı sağlardı ama olsun ben memnunum halimden. Hazır açma isteğin gelmişken durma aç :>
      Rica ederiim :)))

      Sil
  3. Ya ne güzel oldu bu haftanın teması, tavsiyeleri okudukça coşuyorum kendi çapımda :D Öğrenmenin, kendini geliştirmenin sonu yok. Ben de senin gibi yeniyim biliyorsun, ama yine de kendimize de olsa tavsiye verecek kadar bir şeylerin farkındayız :D O yorumlara cevap vermeyen bloglara gerçekten çok uyuz oluyorum ne yalan söyleyeyim. Şey demek gibi olmuyor mu "Ben yazarım yazacağımı, kimsenin de ne düşündüğü umurumda değil." Ayıp ayıp.. Neyse :D Kısacası işin özü samimiyet. Yorumlarımızın da yazdıkça daha da ustaca olacağına inanıyorum. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen çok güzel oldu. Birçok eksiğimi fark etme şansım oldu :>>
      Kesinlikle katılıyorum. Okuyucun ve yorum yapanın olmadıktan sonra sen bir hiçsin yani kime bu havalar dimi? :D
      Evet, katılıyorum dediğine. Zaten severek takip ettiğim işte kitap blogu gibi kitap blogu dediğim kişiler en az 3-4 yıllık bloglar. Artık blogun her şeyi oturmuş, sistemli bir şekilde yapıyorlar blog işini. Umarım biz de onlar gibi oluruz :))

      Sil
  4. faydalı öğütler yaaaa :)

    YanıtlaSil
  5. Tavsiyelerine uyuyorum sanırım. Eksiklerim de yok değil tabi. Blogunu ilk defa ziyaret ediyorum ve çok beğendim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin eksikleri var. Önemli olan farkında olup düzeltmeye çalışmak :))
      Çok teşekkürler çok sevindim beğenmene :))

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!