Kitap Yorumu: Kanbağı-Richelle Mead (Kanbağı Serisi #1)

kanbağı richelle mead bloodlines sydney sage

 Adı: Kanbağı
Orijinal Adı: Bloodlines
Yazarı: Richelle Mead
Yayınevi: Artemis Yayınları
Sayfa Sayısı: 450
Yayın Tarihi: 2011
Sydney'in en son isteyeceği şey, vampirlerle arkadaşlık etmekle suçlanmak. Ve şimdi bir vampirle aynı odada!"Sydney'e yeniden dövme yap," dedi Stanton kararlı bir sesle. "Zoe konusunda kararımız belli değil, ona şimdiden dövme yapmayalım."Gözlerim kardeşimin lekesiz ve solgun yanaklarına kaydı. Evet.Orada bir zambak olmadıkça özgürdü. Dövme teninize bir kez işlendi mi, dönüşü yoktu. Artık Simyacılara aitsiniz demekti.
kanbağı richelle mead bloodlines sydney sage
Y O R U M
Kitaba çok aniden başladım. Aslında Locke Lamorayı okuyorum ama gece herkes yatınca telefondan okuyacak bir şeye ihtiyacım vardı ve ben de ta yıllar önce indirdiğim ama hiç dokunmadığım Kan Bağını okumaya başladım.

Kitabın başları tam bir kâbustu çünkü en son neler olmuştu hiç hatırlamıyordum. Mutlu sonla bitmiş diye hatırlıyordum ancak bu kitapta görüyoruz ki herkes o kadar da mutlu değil. Özellikle de Sydney. Rose'un kaçmasına yardım ettikten sonra (nasıl bir yardımda bulunmuştu zerre hatırlamıyorum gerçi) Simyacıların gözünden bayağı bir düşüyor.  Hatta o kadar düşüyor ki işin ucunda simyacılıktan alınması ve rehabilitasyona götürülmesi bile var. Simyacılıktan alınırsa yerine küçük kardeşi geçmek zorunda kalıcak. Kardeşinin Simyacılığa bulaşıp hayatını mahvetmesi Sydney’in isteyeceği en son şey olduğu için Simyacılar yeni bir görevle karşısına çıktılarında Sydney’in bunu kabul etmekten başka çaresi kalmıyor.

Görevi ise yeni kraliçe Lisanın üvey kız kardeşi olan Jill’in saklanmasına yardım etmek, onu kraliçe karşıtlarından korumaktır.  Bunun için Jill ve Sydney vampirlerin çok nadir yaşadığı Palm Springsteki bir yatılı okula kayıt ettirilip gözlerden ve beladan uzak tutulmaya çalışılır. Palm Springs bölgesinden sorumlu olan ve Sydney ile hoş bir geçmişe sahip olmayan bir Simyacı olan Keith’in de işleri pek kolaylaştırdığı söylenemez.

Konu aşağı yukarı böyleydi işte. Kitabın başında olayların durgun olması ve geçmişte olanları hatırlayamamam yüzünden kitaba odaklanmam biraz sürdü. Ama ilk fictional crushlarımdan biri ortaya çıkınca işler değişti: Adrian Ivanskov. Nasıl da çok seviyordum Adrian’ı :’))) Yavrum Rose onu terk ettikten sonra tam anlamıyla dağılmış, bin parça olmuş. Rose mutlu mesut (tamam pek mutlu mesut sayılmaz ama en azından Lisa ve Dimitrisi yanında) yaşarken Adrian’ın kullanıp bir köşeye atılması çok haksızlıktı. Neyse ki yazar da bunun farkındaydı ki herhalde Adrianın ana karakterlerden biri olduğu bu Kanbağı Serisini yazdı. Umarım hak ettiği mutluluğu bulur Adrian. Seriden tek ama tek beklentim bu. Başka bir şey istemiyorum.

Sonuç olarak Kanbağı seri başlangıcına göre iyiydi bence. Diğer kitaplardan beklentim daha büyük. Daha çok Adrian/Sydney anı görmek istiyorum. Adrian istiyorum jkgjhk

Share:

5 yorum

  1. Seri hala okunmayı bekliyor ama kapakları çok kötü be! Sırf Adrian için okumak istiyorum ben de Sydney pek ilgimi çeken bir karakter olmamıştı Vampir Akademisi'nde. Ama haklısın, Rose bu çocuğu çok fena harcadı :/ İnşallah ben de bir an önce başlayabilirim diyeceğim ama.. Ayrıca ben de olayları unutmuşumdur kesin, sen yazınca fark ettim :/ Neyse, yorumunla biraz daha okuma isteği duydum en azından:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç sorma ya kapağı yazılar eklerken bile gözlerim kanadı. Neyse ki e-kitap şeklinde okudum da kitaplığımda her gün görme işkencesine maruz kalmayacağım :D
      Vampir Akademisinde nasıl bir rolü ve kişiliği vardı hiç ama hiç hatırlamıyorum. Kanbağında ortalama ama gelecek vaad eden bir karakter olmuş. Başla seriye diyeceğim ama sen de benim gibi başlarda sıkılabilirsin VA'da olanları hatırlamıyorsan. Yine de...Adrian için değer :D

      Sil
    2. Richelle mead yine harika bir seri kaleme almış...

      Sil
  2. Richelle mead yine bizi şaşırtmayıp harika bir seri yapmış👌👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eheh alıştık artık. richelle mead ne yazsa okurum dediğim yazarlardan :))

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!