Mid-Year Book Freakout: 2016 Edition


Merhabalar^^
İçimizin buruk, canımızın sıkkın olduğu bu dönemde hiçbir şey yapasım yok. Televizyonda görünenler ayrı korkunç internette yazılıp çizilenler ayrı korkunç. O kadar çok şey söyleniyor ki kime ya da neye inanacağımı şaşırmış haldeyim. Hal böyle olunca kendimi blogumun güvenli kollarına attım. Yeni bir kitap yorumu girecek havamda olmadığım için taslaklarımda bekleyen Mid-Year Book Freakout'ı düzenleyip paylaşayım dedim. Belki hatırlayanlarınız vardır geçen sene de bu etkinliği yapmıştım. Geçen seneki yazıma gitmek için tık tık. Peki nedir bu Mid-Year Book Freakout? 15 sorudan oluşan, yılın şu zamanına kadar okuduklarınız arasından favorilerinizi seçtirten bir etkinlik. Yılı yarıladığımıza göre tam zamanı! 
1. Şu ana kadar okuduğun en güzel kitap? 
Sissoylu:Son İmparatorluk-Brandon Sanderson. Fantastik seven herkesin beğeneceğini düşünüyorum. Bakın çok iddialıyım çoğu kişinin değil HERKESİN BEĞENECEĞİNİ diyorum. Brandon Sandersondan sadece bir kitap okudum ama tüm kitaplarını gözüm kapalı okurum artık. 
2.Şu ana kadar okuduğun en iyi devam kitabı?
winter marissa meyer ay günlüğü serisi the lunar chronicles

Winter-Marissa Meyer. Ay Günlüğü serisine Winter ile veda ettik. Hem de ne veda ama tam 800 sayfa! Göze çok geliyor değil mi 800 sayfa? Ama emin olun okurken hiç ama hiç fark etmiyorsunuz bittiğini. Öyle bir akıcılıkta yazmış canım Marissacım. 
3.Okumak istediğin ama henüz okuyamadığın yeni çıkan bir kitap?

Ateşin Varisi-Sarah J. Maas. Şu ana kadar hep olumlu yorumlar gördüm pek bir mutluyum o yüzden. Çok sevilen yeni bir karakter gelmiş. Celaena ile shipleyenler falan var hatta. Bakalım Dorian'ın pabucunu dama attırabilecek mi? (Sanmıyorum)


4. İkinci yarıda çıkmasını çok beklediğiniz bir kitap?

Ay Günlüğü serisinin yan kitabı olan Stars Above. İçinde 9 farklı hikaye varmış :')
5. Sizi hayal kırıklığına uğratan kitap?
Taç-Kiera Cass. Nedeni için yorumuma bakabilirsiniz.
6. Sizi şaşırtan bir kitap?
İki kitap arasında kaldım: Kızıl Kraliçe ve Sissoylu. İkisinde de gerçekten hiç beklemediğim şeyler oldu. Ama sanırım Sissoylunun etkisi ve HAYIRRRR OLAMAZ nidalarım daha uzun sürdü.
7.Favori yeni yazarınız?

Brandon Sanderson, tabii ki.
8.En yeni kurgusal aşkınız?
Kanbağı serisinden Adrian Ivanskov sanırım. Gerçi Adrian'ı ta Vampir Akademisinden biliyorduk ama aradan 5-6 yıl geçmiştir ben VA'yı okuyalı. Kanbağı serisi sayesinde yeniden kavuştuğumuz için en yeni sayılır galiba.
9.En yeni favori karakteriniz?
Geçen sene de pas geçmiştim bu soruyu bu sene de pas geçeceğim.
10.Sizi ağlatan kitap?
Kitap Hırsızı-Markus Zusak. Hem de o kadar ağlamak ki karaciğerin parçalanması ve bir daha kendini yenileyememesi. 
11. Sizi mutlu eden kitap?
Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe-Benjamin Alire Saenz. Hatırladıkça suratımda bir gülümseme beliriyor.
12. En beğendiğiniz kitaptan uyarlanan film?
Bu yıl kitap uyarlaması olan iki film izledim sadece: Zindan Adası ve Ölümcül Kaçış. İkisinin de kitaplarını okumadığım için seçim yapmamayı tercih ediyorum.
13.Bu yıl yazdığın favori kitap yorumun?
Taç-Kiera Cass. Ne var ne yok dökmüştüm içimi. Keşke okuduğum tüm kitapları bu şekilde yazabilsem.
14.Bu yıl satın aldığın en güzel kitap?
Kapağın kastedildiğini düşünerek Olağanüstü Bir Gece-Stefan Zweig Diyorum. İş Bankasının Modern Klasikler serisindeki kitapların kapakları m u h t e ş e m. Al duvarına tablo diye as o kadar güzel.
15.Yıl sonuna kadar neleri okumak istiyorsun?
Neyi okumak istemiyorum ki? Yılın başından beri bir sürü okuma etkinliğine katıldım: 2016 Reading ChallengeSweet Summer 2016 Challenge ve Pinuccianın Yaz Okuma Şenliği. Öncelikle listelediğim kitapları bitirmek istiyorum. Eğer vakit kalırsa da Goodreadsteki yıllık 100 kitap hedefimi tamamlamak istiyorum.

Şimdiii başlıyorum mimleyeme: suleuzundere, okuyanmuggle, yorumcadısı, buyuluayrac, kristalkitap, vampirellanınguncesi, kronikokurohyoulovemetoobiposetkitap ve yapmak isteyen herkes. Çok ciddiyim etkinliği beğendiyseniz mimlenmeyi beklemeyip yapın lütfen^___^ Keyifli günler!

Share:

14 yorum

  1. Hatırlıyorum geçen sene de bu Tag'ini okumuştum.Bence çok eğlenceli bir tag ^^ Umarım her sene okuyabiliriz senden bu yorumları.
    Bende senden bakarak karşılaştırıyorum yani soruları cevaplıyorum :D
    Bir de bu tagle ilgili video çeksem sorun olur mu senin için? Onu da sorayım dedim gelmişken.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah blogu bırakmak gibi bir hata yapmam da gelecekte de yazarım bu tagi:>
      Tabii ki çekebilirsin hiç ama hiç sorun olmaz :D Hatta çok severek izlerim videonu :))

      Sil
  2. Salam. Yazını oxuduqca insan özünü kitablara daha bir ac hiss edir. Sanki ləzzətli yemək yazısında olduğu kimi :D Gözəl yazıdır. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa çok mutlu etti yorumun beni çok teşekkürler :'))))

      Sil
  3. Etkinliğe katılacağım. = ) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Vaaay sorular çok güzel haa :D Cevaplamak için sabırsızlanıyorum. Ahhh, Brandon Sanderson.. Neil Gaiman kitaplarını bitirdikten sonra onun kitaplarıyla da tanışmak istiyorum çook :D Winter'ın görseli çok güzel bu arada ya, eline sağlık ^^ Mim için çok teşekkür ederim, hemen yapacağım ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevaplarını en kısa sürede bekliyorum o zaman :D Bakıyorum da Neil Gaiman maratonu yapıyorsun. Valla kıskanıyorum maşallah :D
      Çok teşekkürleer :> Rica ederim, bekliyorum ^____^

      Sil
  5. bu mime bayıldım bayıldımmm :) şu sınavlar bi bitse mutlaka yapacağım :) bu arada bahsi geçen kitapların hiçbirini okumamanın cahilliğini yaşıyorum şu an :D Ay Günlüğü serisi ve Brandon Sanderson kitaplarını en kısa zamanda okumak istiyorum. aa bi dakka ya kitap hırsızını okumuştum bi tane buldum hihih :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sınavlarında başarılaar^^ Cevaplarını merakla bekliyorum :))
      Sissoyluyu hiç tereddütsüz, gözüm kapalı öneririm Poşet sevgili Poşet :))

      Sil
  6. Demin sana yazdığım yorum uçmuş. eğer geldiyse onun yerine bunu yayınla :-)

    öncelikle beni de mimlediğin için teşekkürler. mimleri seviyorum. kitaplarla ilgili olunca daha çok hoşuma gidiyor bugün yapıp blogumda yayınladım.

    kitap hırsızı'nı ağustosta bir arkadaşla okuyalım dedik ama bu sıcaklarda böyle bunalım bir kitap iyi gelir mi bilmiyorum.

    stefan zweig'in kitaplarını toplarken ilk tercihim iş bankası yayınları olacak. kalitelerini ben de seviyorum.

    sorulara yazdığın kitapların bazılarını hiç duymadım. o kadar kitap okuyoruz ama hâlâ hiç bilmediğimiz o kadar yazar ve kitap var ki düşündükçe üzülüyorum. neyse ki güzel kitapları birbirimize haber vererek duyuruyoruz :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Ben de senin mim yazılarını zevkle okuyorum Şule :)
      Yazın okumaktansa kışın yatağa kıvrılıp yorgan altında kahveyle beraber okumanı tavsiye ederim. Kitaptaki olaylar da kış mevsiminde geçtiği için öylesi daha güzel olur, o atmosferi daha yakından hissedersin bence :))

      Ben Satrancı Kırmızı Kediden almıştım ve memnun kalmıştım ama İş Bankasını tercih etmeyi düşünüyorum ben de diğer kitaplarında.

      Aynen bir türlü bitmiyor okunucak kitaplar. Gözdenin blog başlığında yazdığı gibi "Çok fazla kitap, çok az zaman var. Öyleyse son nefesimize kadar ne okuduk kar." :)))

      Sil
  7. Olağanüstü Bir Gece'nin kapağı konusunda haklısın ben de o kitabı bu yıl okudum :) Kitap Hırsızı'nı çok merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendin mi peki? Yaz bitmeden okumayı umuyorum ben de:))
      Kitap Hırsızı anlatamayacağım kadar güzel bir kitap. Hatta filmi de var ve filmi de çok güzel. Normalde kitaptan uyarlama filmleri kitapları kadar sevmem ama bunda filmi de çok sevmiştim :))

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!