Pinuccianın Yaz Okuma Şenliği 2016: Kitap Listesi

Merhabalar ^_____^  
Biraz geç de olsa Yaz Okuma Şenliği listemle buradayım! Güzel skorlar elde edemesem bile okuma şenliklerine ilk öğrendiğim andan itibaren düzenli olarak katılıyorum. Benim için vazgeçilmez oldu artık. Pınar ablanın yani Pinuccianın artık şenliklere devam etmeyeceğini öğrendiğimde ne kadar üzüldüğümü tahmin edebilirsiniz yani. Neyse ki fgofilmdizianime blogunun sahibi Gül şenliğe ev sahipliği yapmaya gönüllü oldu da biz de şenlik listesi hazırlama sevincine tekrar ortak olabildik. Kendisine burada çook teşekkür ediyor ve listeme geçiyorum :>
Kategoriler
1.Kategori (10 puan): İsminde yaz mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların yazın geçtiği bir kitap.

2.Kategori (10 puan): Adında çoğul eki almış bir sözcük bulunan bir kitap.
Karanlık Zihinler-Alexandra Bracken
3.Kategori (10 puan): İki veya daha fazla yazarın yazdığı bir kitap.

4.Kategori (10 puan): İnstagram, facebook gibi sosyal medya üzerinden oluşturulan ortak okuma gruplarının şenlik süresince okuduğu bir kitap.
Locke Lamoranın Yalanları-Scott Lynch
Timeline Readalong kitap kulübünce okuyacağımız temmuz kitabı.

5.Kategori (10 puan): Sizin doğum yılınızdan en az 50 yıl önce vefat etmiş bir erkek yazarın yazdığı öykülerden oluşan kitap.

6.Kategori (10 puan): Adında bir yiyecek olan kitap. (Sebze, meyve, yemek vb. olabilir.)
Otomatik Portakal-Anthony Burgess

7.Kategori (10 puan): 29 Haziran-30 Eylül tarihleri arasında vefat etmiş yazardan bir kitap.
Sıralı bir liste yok Wikipedia'dan gün gün bakmanız lazım (en detaylısı bu)  ya da aşağıya ekleyeceğim siteyi taramanız lazım. Ben büyük bir kısmını inceledim aklımda kalanları yazayım. Italo Calvino, Jane Austen, Necip Mahfuz, Ernest Hemingway, Georges Simenon, Joseph Conrad, Tolkien, William Blake, Balzac, Leyla Erbil.
Aşk ve Arkadaşlık-Jane Austen

8.Kategori (10 puan): Ülkemizde en azından iki yayınevinin basmış olduğu bir kitap. 
Bayan Peregrine'ın Tuhaf Çocukları-Ransom Riggs 
Sayfa6 yayınları ve İthaki tarafından basılmış.

9.Kategori (10 puan): Ölmeden önce okumanız gereken 1001 kitap listesinden bir kitap.
Muhteşem Gatsby-F. Scott Fitzgerald

10.Kategori (10 puan): Diziye uyarlanmış bir kitap. (Karışıklık olmasın diye belirteyim The Originals gibi diziden sonra yazılan kitaplar da bu kategoriye dahil.)
Taht Oyunları-G. R. R. Martin

11.Kategori (10 puan): Kategorilerden bağımsız canınızın istediği bir kitap.

12.Kategori (10 puan): Adında emir kipli sözcük bulunan bir kitap.

13.Kategori (10 puan): Goodreads tarafından 2009 yılından günümüze kadar seçilen en iyi kitaplardan bir kitap. 
Marslı-Andy Weir


14.Kategori (10 puan): Sanat temalı bir kitap. (Kitabın adında resim, müzik, sinema vb. alana yönelik bir kısım varsa kitap konusuna bakılmaksızın bu kategoriye dahil (Gölgelerin Ressamı, Başucumda Müzik, Ölüm Şarkısı, Şans Müziği  gibi) onun dışında kitabın ana karakterinin sanatçı olduğu ya da yaşamış bir sanatçının otobiyografisi, biyografisi olan eserlerde bu kategoriye dahil.)
İçimdeki Müzik-Sharon M. Draper 


15.Kategori (10 puan): 2016 yılında basılmış bir kitap, yabancı kitapların ülkemizde basılış tarihi dikkate alınacak. Eğer yabancı ülkelerde 2016 yılında basılan bir kitabı o dilde okursanız o da bu kategoriye dahil.
Arşiv-Victoria Schwab


16.Kategori (10 puan): Pinuccia'nın Kitapları (Hepimizin severek katıldığı şenliklerin sahibi Pinuccia'nın Kitapları bloğunun sahibi Pınar’ın 2013 Temmuz’undan itibaren başlattığı şenliklerde okuduğu bir kitap. Bu arada yanlış hatırlamıyorsam bazı şenliklerde kategori dışı kitap okumuştu, o kitaplar dahil değil. Ben Pınar’ın her şenlik sonucu tek tek link ekledim o listelerden bir kitap seçebilirsiniz, eğer gözden kaçırdığım bir şenlik sonucu varsa bana bildirirseniz sevinirim.)  
Beni Asla Bırakma-Kazuo Ishiguro

17.Kategori ( Her kitap 10 puan iki kitap okunursa ekstra 10 puan toplamda 30 puan): Adınız ve soyadınız baş harfleri başlayan iki kitap. Çift isimli/soyadlı arkadaşlar istediği ismi kullanabilir.
E: Eşekarısı Fabrikası-Iain Banks
K: Kanbağı-Richelle Mead

18.Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.

19.Kategori (Her kitap 10 puan iki kitap okunursa ekstra 30 puan toplamda 50 puan): İsminde eş anlamlı kelime olan iki kitap.
Örneğin: Kırmızı ve Siyah - Kara Saray
(Bu kategoride Dr. gibi kısaltmaları da kabul ediyorum ama yakın anlamlı kelimeler kabul değil.)

20.Kategori (Her  bir kitap 10 puan tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan toplamda 80 puan) Aşağıya ekleyeceğim ülkelerde doğmuş yazarlardan bir kitap. (Ben seçeneğiniz bol olsun diye sekiz ülke ekledim siz dört tanesini seçeceksiniz.)
Ülkeler: Kolombiya, Japonya, Arjantin, Avustralya, Portekiz, Fransa, İzlanda, İsveç.
Uyku-Haruki Murakami (Japonya)
Henüz kitaplarını belirmediklerim
Boris Vian (Fransa)
Carlos Maria Dominquez (Arjantin)
José Saramago (Portekiz)



21.Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan): Kendinizin belirleyeceği bir temaya uyan dört kitap.
Kanbağı serisinden kitaplar
Ateşli Kalp-Richelle Mead
Altın Zambak-Richelle Mead
Mavi Büyü-Richelle Mead
Yakut Çember-Richelle Mead

Share:

4 yorum

  1. Yaşasın liste okumaaak :) Murakami'nin Uyku'suna ben bayılmıştım bakalım sen sevcek misin :) Carlos Maria Dominquez'in Kağıt Ev'i de bi efsaneydi. Sahi o yazarın çevrilmiş başka kitabı var mı araştırmadım hiç du bi bakiym :) Saramago içinse söyleyebileceğim tek şey Ölüm Bir Varmış Bir Yokmuş'la başlama. Belki ben yanlış zamanda okumaya çalışmıştım bilmiyorum ama konusu çok ilgimi çekmesine rağmen kitabı bitirememiştim. Ha yeniden denemek istiyorum o ayrı. Ama yazarın böylr ara ara kitaba dahil olup ders verici bi tarzı vardı. Neyse çok konuştum bol okumalı bi şenlik olsunn kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevkine güvendiğim bir arkadaşım da severek okumuş. Konusunu da bir güzel anlatınca dedim ben bu kitapla Murakami okumaya başlarım :>
      Saramagodan daha önce Bilinmeyen Adanın Öyküsünü okumuştum ve güzeldi. Ölüm Bir Varmış Bir Yokmuş'un konusu çok ilginçmiş yalnız şu an baktım da. Belki de dediğin gibi yanlış zaman yanlış kitap olmuştur senin için :))
      Çok teşekkürler, sana da iyi okumalar ^______^

      Sil
  2. Listenden sadece Taht Oyunları'nı okudum. Dizinin ilk sezonunu izlediysen kitap ilk sezonla birebir aynı. Yine de severek okuyacağını düşünüyorum.

    Diğer kitapları okumasam da ya filmlerini izledim ya isimlerini duydum. Kitapları okudukça yorumlarını yaz lütfen. Ona göre okuma listeme ekleyip eklemeyeceğime karar vereceğim. Keyifli okumalar :-9

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk iki sezonu izlemiştim ancak üçüncü sezonda yarım bırakmıştım. Şimdi tekrar devam etmek istiyorum diziye ama en son ne olup bitmişti hatırlamıyorum. O yüzden kitapları okumaya başlayayım hatırladıkça diziye de devam edebilirim diye umuyorum :)))
      Elimden geldiğince yorumları girmeye çalışacağım. Teşekkürler sana da keyifli okumalar :)))

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!