Pazar 6'lısı: Sahilde Okumalık 6 Kitap

Merhabalar ^_____^
İki haftadır pazar 6'lılarını kaçıyordum ama artık buradayım^^ Öncelikle nerede bu yeni tema diyenleri Şulenin bloguna davet ediyorum. Ağustos temalarımız Şuleden. Bu kaçıncı olucak bilmiyorum ama bir kez daha teşekkürler Şule :)) 

Bir öneriyle geldim bugün ayrıca size. Pazar 6'lıları için yeni, eğlenceli, herkesin yazmak isteyeceği temalar bulmaya çalışıyorum hep ama bazen kafam duruyor ve aklıma hiçbir şey gelmediği oluyor. Diyorum ki öneri kutusu gibi bir şey yapsak? İsteyen herkes aklındaki temayı bana mail atar ve ben de tüm fikirleri bir kavanozda toplar sonra da yeni temaları kavanozun içinden çekerim. Hem bana hem de size sürpriz olmuş olur temalar. Ne diyorsunuz? :)

Gelelim bugünün teması olan sahilde okumalık 6 kitaba. Tek oturuşta okumalık ve seri olmayan kitaplardan seçtim genellikle. Bakalım nelermiş^^


1.Gündönümü-İdil Elif Uzun
Öncelikle bu seçimim beni takip edenleri şaşırtmalı çünkü Türk bir yazarın kitabını blogumda ilk defa anıyorum. Eğer sizde benim gibi Türk yazarlara hele hele de wattpadden çıkma kitaplara ön yargılı iseniz %100 eminim ki Gündönümü ile bu ön yargınız kırılacaktır. Gözüm kapalı öneriyorum Gündönümünü. İster sahilde, işte çayırda ister bayırda her türlü kendini okutacaktır. Bir şans vermenizi öneririm. Bloga bayağı detaylı bir Gündönümü yorumu girmeye hazırlandığım için şimdilik söyleceklerimi burada kesip konusunu paylaşıyorum.
Gece ve gündüz ebediyen yer değiştirecek.Küçüklüğünden beri bir kraliçe olmak için titizlikle yetiştirilen on yedi yaşındaki Celina'nın hayatı, kuzeninin Veliaht Prens'le nişanlandığını öğrenmesiyle altüst olur.Yüreğinde taşıdığı ağır ihanet hissine rağmen saraya gitmek zorunda kalan Celina, bir anda kendini kurtlar sofrasında bulur.Yapılan gizli ittifaklar neticesinde Prens'in en yakın dostuyla nişanlanan genç kız, kaderinin iplerini ellerine almaya karar verdiğinde, kendi şeytanlarıyla yüzleşmek zorunda kalır.Artık bütün bir krallığın kaderi, Celina'nın hırslarının ve tutkularının esaretindedir. 

2.Aşktan Kaçış Yok-Jennifer Echols
Aşktan Kaçış'ı bir yaz tatilinde gece başlayıp sabahlamak suretiyle bitirmiştim. Tam olarak bir yaz kitabı Aşktan Kaçış Yok. Dili oldukça akıcı ve kitaptaki ikilinin atışmaları ise insanı gülümsetiyor. Sivri dili ile Meg'i çok severek ve eğlenerek okumuştum. John After ise... kaçınılmaz olarak sizi kendine aşık edecek.
Esas kız Meg tam bir başbelası. Asi ruhlu, sivri dilli ve başına buyruk. Ailesinden, okulundan ve bir karabasan gibi üzerine üzerine gelen küçük kasabasından kurtulup üniversiteye gitmek için gün sayıyor.Esas oğlan John tam bir kanun adamı. Kuralcı, disiplinli ama bir o kadar da gizemli. Parlak öğrencilik hayatının üzerine bir çizgi çekecek kadar çok seviyor kasabayı. Ama onu buraya bağlayan başka bir neden daha var.Birbirlerine neredeyse siyahla beyaz kadar zıt görünen bu iki karakterin yakınlaşmasından ortaya, aşkın tuhaf kimyasına dair romantik ve ister istemez eğlenceli bir hikâye çıkıyor.En uzak mesafenin iki insan arasındaki mesafe olduğuna inananlardansanız bir kez daha düşünün.
3.Pariste Aşk-Stephanie Perkins
Bu blogta çok kez bu kitaba övgülerimi sundum. Biliyorum artık siz de sıkıldınız. AMA OKUYUN YAV. Basit belki biraz da klişe konusuyla, sıcak karakterleriyle her ne kadar kitap okul döneminde geçse de bir yaz kitabı bana göre. Okurken mutlu olacağınız bu kitabı sahile giderken yanınıza almayı unutmayın :>
Anna; babasının isteğiyle lisedeki son yılını Atlantadan, evinden, annesinden, en yakın arkadaşı Bridgetteden ve hoşlandığı çocuk Tophtan ayrı bir şekilde geçirmek zorunda kalmış ve Paristeki Amerikan Okuluna yazdırılmıştır. Hem alıştığı yaşam tarzından uzaklaşmak hem de yeni bir kültüre uyum sağlamaya çalışmak Anna için çok zordur. Fakat kısa zaman içinde kendine yeni arkadaşlar edinir. Tabii onu Pariste özel hissettiren biri vardır: Etienne. Fakat Etienne başka biriyle ilişki yaşamaktadır. Anna; Etienne ve Toph arasında gidip gelmekte ve ait olduğu yeri yani "ev"ini aramaktadır.Çok sevdiğim bir lisem vardı; artık yok.Çok sevdiğim bir çocuk vardı; artık yok.Çok sevdiğim bir arkadaşım vardı; artık yok.Artık Paris benim de evim.Yeni arkadaşlar, yeni aşklar…Ah aşk…Ne seninle ne de sensiz…Oysa ben imkânsızı değil, gerçek aşkı arıyordum.Ama aşk, hayallerde yaşanamayacak kadar gerçek; hayalleri süsleyecek kadar pembeydi Pariste…

4.İlk Defa-Cora Carmack
Chick Lit diye kategorilendirilen bir kitap İlk Defa. Türün yabancısı sayılırım ama okurken eğlenmiştim ben. Öğrenci-Öğretmen ilişkisi içeriyor ama merak etmeyin karakterlerimizin hepsi reşit :D
İLKLER ASLA UNUTULMAZ...Üniversitenin tek bakiresi olarak mezun olmak istemeyen Bliss hızlıca birini bulup bu işi çözmeye karar verir. Mümkün olduğunca çabuk... Tek gecelik bir ilişki... Bliss o kişiyi bulur ancak gerçekten gülünç bir bahaneyle onu yatakta bırakarak kaçar. Ertesi gün sınıfa giren yeni tiyatro öğretmeni ona çok tanıdık geliyordur. Bliss tam sekiz saat önce onu yatakta bırakmıştır... Yalnız... Çıplak... 
5.Buzkentin En Soğuk Kızı-Holly Black
Güneşin altında bir vampir romanı okumak mı? Neden olmasın. 
Buzkent tüyler ürperticiydi. Tana bunu herkesten iyi biliyordu. Görkemli bir kafes,tehlikeli bir hapishaneydi. Lanetliler ve onlarla eğlenmek isteyenler için kusursuz bir mezarlıktı.Tana'nın dünyasında Buzkent denen, duvarlarla çevrili şehirler vardı. Karantinaya alınmış canavarlarla insanların yaşadığı Buzkentler, av ve avcının bir arada olduğu kanlı bir hapishaneydi. Ve Buzkent'in kapısından bir kez içeri girince, bir daha çıkamazdınız...Tana son derece sıradan bir partinin sabahında uyandığında, kendini cesetlerin arasında bulacaktı. Korkunç katliamdan onun dışında iki kişi daha sağ kurtulmuştu. Tana'nın sevimli eski erkek arkadaşı ve korkunç bir sır saklayan, gizemli bir genç adam. Tana; üçünün de hayatını kurtarmak için bildiği tek yolu izleyecek, doğruca Buzkent'in dehşet verici kalbine gidecekti.
Malesef gönül rahatlığı ile önerebileceğim sahilde okumalık başka bir kitap gelmiyor aklıma. Bu seferlik pazar 5'lisi olsun :D Siz neleri öneriyorsunuz? Benimle paylaşmayı unutmayın. Hatta Pazar 6'lısı yazınızın linkini yorum kısmına bırakırsanız sevinirim. Bol bol öneriye ihtiyacım var. Görüyorsunuz ya bu kategoride çok cahil kaldım :D Keyifli günler, bol okumalar herkese^^

Share:

8 yorum

  1. Şu İlk Defa'yı merak ediyorum ya acaba ne zaman alıp okumaya fırsatım olucak :D Öneri kutusu fikri güzel, aklıma arada geliyor bazı temalar, hemen sana yazayım o halde :D Listemi paylaştım ben de :') http://okuyanmuggle.blogspot.com.tr/2016/08/pazar-6ls-sahilde-okumalk-6-kitap.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eline aldığın gibi bitirirsin sen :D Ana erkek karakter olan Garrickin İngiliz olması, kitap okumayı seven biri olması belki kitabı okuma isteğini arttırır :D
      Sağ tarafa iletişim formu ekledim. Fikirlerini merakla bekliyorum^____^
      Hemen uçuyorum bloguna :>

      Sil
  2. Pazar Altılısı etkinliğini yeni duyuyorum, bir dahakine ben de katılmalıyım =) Buzkent ve Paris'te Aşk harika seçimler olmuş, diğerlerini okumadım eheheheh. Ben de ek olarak aşk romanı önerirdim sanırım, paranormal romance hatta. Karen Marie Moning'den Ateş Serisi iyi gider diye düşünüyorum. Erebos da okuduğum en akıcı kitaplardan biridir. =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayağı oluyor aslında Pazar 6'lılarına başlayalı ama ilkbahar gibi bir ara verdik okul işleri yüzünden vakit bulmak zor oluyordu. Yaz gelince kaldığımız yerden devam etmeye başladık :> Hoş geldiiiin aramıza, haftaya pazar yazını gözlüyor olacağım o zaman :>
      Ateş Serisi hmm not alındı, teşekkürler ^_____^

      Sil
  3. Mail fikri çok mantıklı geldi *-*
    Bir kaç arkadaşıma da sorup fikir topladıkça sana yazıcam.
    Ve ben de seninle birlikte listeme Pariste Aşk'ı ekliyicektim dedim farklı olsun listemi hazırladım geldim :D
    Yalnız bu hafta baya güzeldi konu seçimi.Seçerken heyecanlandım resmen.
    Sonbahar için güzel fikirler bulunabilinir *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Holley temalarını merakla bekliyor olacağım. Sağ tarafa iletişim formu ekledim oradan ulaşabilirsin :>
      Gönüllerin sultanı sanırım Pariste Aşk :D Gözde de eklemiş listesine :D
      Mevsime uygun olsun istiyorum temalar genelde. Sonbaharda da okul açılışı ve melankolik temalar düşünüyorum :))

      Sil
  4. bu kategoriyi yoğunluktan yazımı yazamadım ben bu hafta yazmak istiyorum çünkü kategoriyi çok sevdim :-)

    aklımda birkaç fikir var pazar 6'lıları ile ilgili. bu ay bitmeden sana mail atacağım.

    Gündönümü'nü merak ettim. hemen okuma listeme ekliyorum ama kitabın ayrıntılı yorumunu da istiyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu haftanın temasını yazmayacak mısın peki? :(
      Bekliyorum öyleyse^______^
      Ay yarın yayınlayacağım inşallah. Aradan zaman geçtikçe yayınlama şevkimi kaybediyorum.

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!