2016 Okuma Hedefinizi Tamamlamanıza Yardımcı Olucak 5 Kitap

2016'nın sonuna yaklaşırken hesap kitap yapmanın zamanı geldi. Yılın başında birçoğumuz kendisine okuma hedefi koydu ve kimimiz hedefine ulaşırken kimimiz de maalesef ulaşamadı (Bkzn. Ben). Hedefine ulaşanları gönülden tebrik ediyorum :') Ulaşamayanlar da üzülmesin bu yazım onlar için.

Şimdi eğer benim gibi okuma hedefinize ulaşmak için 50 küsur kitap okumanız gerekmiyorsa hala tamamlamak için şansınız var! Ne demişler çıkmayan candan ümit kesilmez. Kendim ümitsiz vaka olsam da size, hala hedeflerine ulaşmak için bir şansları olanlara, bir oturuşta bitebilecek 5 kitap önerisiyle geldim. 

1)Doktor Jekyll ve Bay Hyde -104 sayfa.
Stevenson yinelenen kâbuslarında çifte yaşam sürüyor; gündüzleri saygın bir doktor olarak çalışırken geceleri sokaklarda geziniyordu. Dr. Jekyll ile Bay Hyde işte bu kâbuslardan doğdu. 1886'da yayımlandığında İngiltere ve Amerika'yı kasıp kavuran yapıt, çok sayıda tiyatro ve sinema uyarlamasıyla bir popüler kültür efsanesine dönüşerek günümüze kadar geldi. Victoria döneminin değerlerine uygun olsa da, olay örgüsü günümüzün toplumsal ve psikolojik kaygılarına denk düşecek biçimde yeniden işlenebilmesine elveriyordu. Bir yandan da, bunca şan şöhretin gölgesinde kalan edebi derinliği ve çokkatmanlılığıyla farklı düzeylerde okunabilecek bir metin olarak varlığını sürdürdü. Ruhla bedenin arzuları arasındaki ezeli çatışmadan söz ederken Victoria toplumunun ikiyüzlülüğünü yeren ve psikoloji alanında Freud'un kuramlarını haberleyen gelişmelerle kan bağı bulunan, çağının ötesinde bir başyapıt olarak..
104 sayfalık bu kitabı başladığınız gibi bitireceğinizin garantisini veriyorum.  Baştan sona kadar sizi etkisine alan o gizem çözülmeden kitabı bırakamayacaksınız. Yalnız uyarayım ASLA AMA ASLA BU KİTAPLA İLGİLİ HERHANGİ BİR YORUM HATTA ARKA KAPAK YAZISINI BİLE OKUMAYIN
2)Şeker Portakalı-Jose M. Vasconcelos -184 sayfa
Yazarlıkta karar kılıncaya kadar, boks antrenörlüğünden ressam ve heykeltıraşlara modellik yapmaya, muz plantasyonlarında hamallıktan gece kulüplerinde garsonluğa kadar çeşitli işlerde çalışan Jose Mauro de Vasconcelos'un başyapıtı Şeker Portakalı, "günün birinde acıyı keşfeden küçük bir çocuğun öyküsü"dür. Çok yoksul bir ailenin oğlu olarak dünyaya gelen, dokuz yaşında yüzme öğrenirken bir gün yüzme şampiyonu olmanın hayalini kuran Vasconcelos'un çocukluğundan derin izler taşıyan Şeker Portakalı, yaşamın beklenmedik değişimleri karşısında büyük sarsıntılar yaşayan küçük Zeze'nin başından geçenleri anlatır. Vasconcelos, tam on iki günde yazdığı bu romanı "yirmi yıldan fazla bir zaman yüreğinde taşıdığını" söyler.
Bir çırpıda okunacağı kesin ama kitap bittikten sonra bırakın kitap okumayı herhangi bir şey için motivasyonunuz kalır mı meçhul.
3)Ozan Beedle'ın Hikayeleri-JKR -100 sayfa
Ozan Beedle'ın Hikâyeleri'nin içerdiği her biri kendine özgü sihirli bir karaktere sahip birbirinden farklı beş masal, okuyanlara bazen neşe, bazen kahkaha, bazense ölümcül tehlikelerin heyecanını yaşatacak.
Profesör Dumbledore'un her bir öykü için kaleme aldığı ek notlar hem Muggle'ların hem de büyücülerin hoşuna gidecek. Bu notlarda Profesör masalların anlattığı ahlak kuralları üzerine akıl yürütüyor ve bu arada da Hogwarts'ta yaşama dair küçük bilgi kırıntıları sunuyor. Yazar J.K. Rowling'in elinden çıkan çizimlere yer veren bu benzersiz büyülü kitap, yıllar boyu elden düşmeyecek.
Harry Potter'ı okumuş ve sevmişseniz Ozan Beedle'ın hikayelerine kulak vermenizi öneririm. Bakalım büyücü çocuklar çocukluklarında hangi masalları dinleyerek büyümüşler?
4) Çağlar Boyunca Quidditch-JKR -56
Şimdiye kadar kendinize Altın Snitch'in nereden geldiğini, Bludger'ların nasıl ortaya çıktığını ya da Wigtown Wanderers'ın cüppelerinde niye kasap satırı resmi olduğunu sorduysanız, size Çağlar Boyu Quidditch gerekiyor demektir. Bu sınırlı basım, Hogwarts Okul Kütüphanesi'nde duran ve hemen hemen her gün genç Quidditch hayranlarının başvurduğu kitabın bir kopyası.
Hayallerimizin sporu Quidditch... Vurucu olduğum hayallerimin sayısı az değildir herhalde. Çağlar Boyu Quidditch eski zamanlardan bu yana süpürgeyle oynanan oyunları anlatıyor ve tüm oyunlar Quidditch kadar masum değil.
5)Martı Jonathan Livingston – Richard Bach -92 sayfa
Durgun denizin minik dalgacıkları üzerinde, güneşin altın gibi ışıldadığı pırıl pırıl bir sabahtı.
Sahilden bir mil uzaklıkta, denizi kucaklarcasına ilerleyen bir balıkçı teknesi, martılara kahvaltı zamanının geldiğini haber veriyordu. Binlerce martı, bir lokma yiyecek için mücadeleye girişmişti bile. 
İşte zor bir gün daha başlıyordu.
2017 için planlar programlar yaptığımız şu zamanlarda Martı Jonathan daha özgür düşünmemizi, kendi sınırlarımızı aşmak konusunda gereken motivasyonu sağlar belki diye umuyorum.

Bir listenin daha sonuna geldik. Umarım okuyacak kitap arayanlara faydalı olur. Eğer sizin de bu konuda önerileriniz varsa lütfen hiç çekinmeyin ve yorumlarda benimle paylaşın. Hedefine ulaşmasına daha onlarda kitap olan biri olarak en çok öneriye benim ihtiyacım var :D 

Ufak bir hatırlatma; yarınki Pazar 6'lısı temamız 2017'de Okumayı Planladığınız 6 Kitap. Katılmadan geçmeyiniz efenim, iyi geceler.^^

Share:

21 yorum

  1. Sanki sesimi duymuşsundu. Güzel bir liste olmuş. Martı'yı okumuştum. Diğerleri tam bu ay okumalık kitaplar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuşlar haber uçurdu belki de kim bilir :D
      Teşekkürler, faydalı olduysa ne mutlu bana :>

      Sil
  2. Ben de daha çok kitap okuyabilecegim günleri sabirsizlikla bekliyorum. Yine de bu yil gecen yila göre daha düzene soktum okuma isini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuma konusunda kendi sınırlarımızı aştığımız bir yıl olur umarım 2017 :))

      Sil
  3. Peki Pazar 6'lısını pazartesi sabahı çok erken saatlerde yayınlasam o.o
    Ah ah vaktim olaydı bir de...
    Yalnız J.K.Rowling'in diğer kitaplarını da okumak isterken tamamiyle gaz verdin fenasın! :D (HP'nin daha üçüncü kitabındayım evet...)
    Martı'yı da sanırım 2017 listeme eklemiş oldum.Ancak 2017de okuyabilecek gibi duruyorum buradan bakınca da ondan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden olmasın? Ben de yazamadım bu pazar ama çarşamba gibi yayınlamayı düşünüyorum :D
      Tam on ikiden vurmuşum kitap seçimini desene. Ayy serinin en sevdiğim kitabı Azkabandasın yani :')) Bitirdikten sonra konuşalım (ağlaşalım???) mutlaka :')
      Martıya şu an başlasan bitirmen yarım saatini almaz. Bol bol çizim içeren bir kitap :>

      Sil
  4. Zweig kitapları da bu listeye girebilir bence :D Ben hedef koymamıştım ama ne kadar çok kitap, o kadar iyi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, liste Zweigsız eksik kalıyor. Listeyi hazırlarken özellikle Satranç aklıma geldi aslında. Sonra bu yazının part 2'sini yazarım oraya Satranç ve Bir Kadının Yaşamından 24 Saati eklerim diye düşündüm :))
      Liste tutmak, plan yapmak, kendime hedefler koymak genel olarak hoşuma gittiği için her şeyde illa bir sayı belirlerim :D

      Sil
  5. Çok güzel kitaplar koymuşsun, yıl sonuna doğru ben de genellikle kısa kitaplar tercih ettim, meğer okuma hedefimi tamamlamışım. :D Özellikle Şeker Portakalı çok sevdiğim bir kitap, herkese keyifli okumalar =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :>> Yıl sonuna doğru herkesin başvurduğu bir hile kısa kitaplar :D
      Benim de favorilerimden biridir Şeker Portakalı. Teşekkür ederim, sana da :')

      Sil
  6. Ben okuma hedefime ulaştım ama milletin yaptığı skorları görünce sene sonuna kadar ne okursam kardır diyerek ince kitaplar seçip okuyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hedefine ulaştığın için tebrikler öncelikle Şule :')) Darısı tüm ulaşamayanların başına :D
      Cidden çok iyi skor yapanlar var, maşallah onlara.

      Daha bugün 50 küsur sayfalık bir kitap okudum Ağaç Diken Adam diye. Rastgelirsen mutlaka okumanı öneririm. Kısa bir kitaptı ama etkisi çok oldu :))

      Sil
    2. Hadi ya. Sanırım bizim okul kitaplığında vardı bu kitap. Geçen gün bir öğrenci almıştı. İsmini karıştırmıyorsam dediğin kitaptı. Öğrenci getirirse okurum :-)

      Sil
    3. Aa ne güzel hazır varsa :)) Şimdiden iyi okumalar o zaman :))

      Sil
  7. Şeker Portakalı ve Martı'yı çok sevmiştim güzel kitaplar. :)
    Ben Pazar 6'lısına katılırım dedikçe katılamıyorum ya. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeker Portakalı favori kitaplarımdan biri benim de :))
      Yeni yıl hedeflerinden biri de Pazar 6'lısına katılmak olsun mu o halde? :D

      Sil
    2. Çok iyi bir fikir. :D kesinlikle, yeni yıl hedeflerimden biri bu artık. :))

      Sil
  8. Martı Johan'ı geçen sene teyzemlere yaptığımız ziyarette kitaplığında görmüştüm, eniştem işten verimliliği arttırmak amacıyla herkese okuması amacıyla dağıttıklarını ve üç ay sonrada iş yerinin battığını demişti o an. :D (gerçi çoğu kimse kitabı okumamış o zaman) Senin yazında da görünce eniştemin iş yerinde ki hadise geldi bir an aklıma. Çağlar boyunca Quidditch'i hâlâ kitaplığımda bekler vaziyette hazır kıta duruyor. Çok şirin bir liste olmuş yalnız. Seçtiğin kitapları sevdim Rin-chan. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah ters tepmiş kitap desene Riv :D Çağlar Boyu Quidditchi raftan çıkarıp okumanın tam sırası o halde. Kitaplıkta fazla bekletmemek lazım, toz tutuyorlar sonra :D Teşekkürler Riv<3

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!