Pazar 6'lısı: 2017'de Tanıştığım 6 Yazar


Merhabalar^^
Yine bir Pazar 6'lısı ve yine gecenin sonunda anca yazabilen bir Eslem. Hayatımın hiçbir döneminde olmadığım kadar yoğunum şu sıralar. Yarıyıl tatilini o kadar özlemle bekliyorum ki anlatamam :D Tabi yarıyıl tatilinden önce sağ sağlim atlatmam gereken finaller var ama... neyse. Şimdi onu konuşmanın sırası değil.


Bu Pazar 6'lısının teması 2017'de Tanıştığım 6 Yazar idi. Temayı belirlerken bir sürü yazarla tanışmışımdır diye düşünüyordum ama öyle değilmiş meğer. Bu acı gerçeği bu yıl okuduğum kitaplara bakarken fark ettim. Bir kere zaten toplamda 44 kitap okumuşum. Bunların içinde daha önceden tanıştığım yazarlar da olunca bu tema için 6 isim seçmek biraz zor oldu. Uzun zamandır tanışmak istediğim ya da bu yıl tanışıp diğer kitaplarını da okumak istediğim yazarlardan derledim ben de listemi.



1) Sait Faik Abasıyanık

9. sınıfta öğretmen zoruyla sadece Semaver adlı hikayeyi okumuştum. O yüzden onu tanışma olarak saymıyorum. Bu yıl yine bir ders için ama bu sefer hikaye kitabının tamamını okudum. İlk hikayelerde biraz sıkıldım, pek adapte de olamadım hikaye okuma alışkanlığım olmadığından herhalde. Ama sonlara doğru hoşuma gitmeye başladı. Şu an Sait Faik için çok beğendiğim bir yazar diyemesem de 2018'de Son Kuşlar adlı hikaye kitabını okumak istiyorum. Bunda Kağıttan Dünyam blogunun kitap için yaptığı yorumun da etkisi var tabii :D

2) Daniel Glattauer
2017'nin enlerine yazacağım Poyraza Çare kitabının (Yorumu için tıklayınız.)yazarı Daniel Glattauer. Poyraza Çare'nin diğer kitaplarını da mutlaka okumak istiyorum. Gen lib sağ olsun diğer kitapları da indirdim hemen. Biraz bakındım kitaba da dili öyle çok zorlayacak gibi değil (ZORLANDI.).  Malum Poyraza Çare bile hiçbir sitede satılmadığından diğer kitapların çevrileceğine dair umut beslemek biraz hayalperestlik. Neyse ki ilk kitabı Türkçe okuduğumdan karakterlere falan aşinayım.

3) Haruki Murakami
Uzun zamandır tanışmak istediğim yazarlardan biriydi Murakami. Bir kütüphane ziyaretimde Uyku kitabıyla karşılaşınca da fırsat bu fırsat diyip aldım. Farklı bir üslubu olacağını okuduğum diğer blogların yorumlarından biliyordum ama yine de ilk garipsedim biraz. Kitap bittiğinde neydi bu şimdi diye kalakalmıştım :D Sonra Uyku ile ilgili birkaç yorum daha okuyunca taşlar yerine oturdu ve anlam kazanmaya başladı her şey. Bu hissi bir kez daha yaşamak istediğimden 2018'de de Murakami okuyabilmeyi umuyorum. 

4) Julia Quinn
Sonunda historical dünyasına adım atmamı sağlayan yazar kendisi. Belle'nin Kütüphanesi ve Şule sağ olsun türe olan merakım tavan yaptığı bir sırada kendisinin Şahane Bir Kadının Gizli Günlüğü adlı kitabını okuyarak oldukça keyifli anlar geçirmiştim. Daha sonra En Çok Beni Sev kitabında aynı tadı alamadım ama durmak yok historicala devam! :D (Şunu oku dediğiniz kitabı var mı? Varsa lütfen paylaşın benimle)

5) Ray Bradbury
Yine bir "Uzun zamandır okumak istiyordum" yazarı. Eve Dönüş kitabıyla tanıştım kendisiyle. Fahrenheit 451 kitabını merak ediyordum aslında ama işte neye niyet neye kısmet :D Gerçi diğer kitaplarını hala okumak istediğime göre fena bir giriş yapmamışım Eve Dönüş ile bence :D

6) Stieg Larsson
Ejderha Dövmeli Kız'ı sonunda okudum!(Yorumu için tıklayınız.) Yani bir dönem o kadar çok popüler olmuştu ki bende ters etki yapmıştı sanırım ki okuyamadım o dönem. Ama keşke okusaymışım. Neyse 2017'ye kısmetmiş. 2018'de seriye devam etmek istiyorum. 

Bir Pazar 6'lısı daha biterken size soruyorum, sizin bu yıl tanıştığınız yazarlar kimler? Mutlaka tanışmalısın dediğiniz yazarları benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum. Keyifli günler!

Share:

8 yorum

  1. En sevdiğiniz 6 yayınevi ya da kütüphanenizdeki kapağı en güzel 6 kitap gibi konular yapılmış mıydı acaba? Geçenlerde aklıma geldi belki hoşuna gider kullanmak istersin diye fikir vermek istedim ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam emin olmamakla beraber benzer şeyler yapılmıştı sanki. Ama yine de bir bakacağım şu ana kadar ki yapılmış temalara. Çok teşekkür ederim önerilerin için :'))

      Sil
  2. 4 ve 2 numara dışında diğerleri okuduğum yazarlardan 😊 Bu tema benim hoşuma gitmesine rağmen biraz gecikmeli yazacağım ama mutlaka yazacağım, bu ayki temaları kaçırmak istemem. Hem kitap anlamında da yılın değerlendirmesi gibi güzel oluyor. Yarıyıl tatilinde de senden bol bol yazı bekliyoruz o zaman 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amaaan geç olsun güç olmasın :D Ben de anca şimdi dönebiliyorum yorumlara ve çoktan yazmışsın sen yazıyı :D Buradan sonra senin bloga ışınlanacağım o halde. Tatile girdim, yeni yazılara az kaldı, beklemede kalınız efenim :D

      Sil
  3. Murakami kitaplarıyla ben de tanışmak istiyorum. İnşallah 2018'de olur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı bir tarzı var, umarım hoşuna gider :))

      Sil
  4. Sait Faik Abasıyanık'ın neredeyse bütün öykülerini okudum ama üslubu bana hitap etmedi. Murakami'yi on sene önce okumuştum. İmkansızın Şarkısı kitabını üniversitede hocamız sorumlu tutmuştu. Adam iyi yazardan anlıyormuş :-) Maalesef hiç hatırlamıyorum kitabı. Bu yüzden farklı kitaplarını okumak istiyorum. Julia Quinn zaten en sevdiğim yazarlardan. Son Söz Aşkın ve Cennet Gibi kitaplarını önerebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uykuyu okumayı deneyebilirsin bence Şule. Ana karaktere yakın hissetme ihtimalin benden daha yüksek bence :))
      Dediğin iki kitabı da goodreadste okunacaklara ekledim. Özellikle Cennet Gibinin tanıtım yazısı çok hoşuma gitti

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!