Okuma Hedefinizi Tamamlamanıza Yardımcı Olacak 10 Kitap


Merhabalar :))
Bu sabah yazdığım Seyir Defteri #4: Aralık Planı yazısında bahsettiğim Okuma Hedefinizi Tamamlamanıza Yardımcı Olacak 10 Kitap yazısı sonunda karşınızda! *alkışlar şak şaklar* Listedeki kitapları gerçekten özenle seçtim. Genele hitap edecek türde kitaplar seçtiğimi düşünüyorum. Mesela benim gibi genç-yetişkin, fantastik, romantik kitap bağımlılarının bile severek okuyacağı kitapları biraraya getirmeye çalıştım. Umarım faydasını görürsünüz^^

1) Ölü Ozanlar Derneği-N. H. Kleinbaum
Welton Akademisindeki bir avuç gence ilham olan Bay Keating şüphesiz edebiyatın unutulmaz öğretmenlerinden biri. Bir de Robin Williams'ın Bay Keating'i canlandırdığı filmi var. Önce okumalı sonra izlemeli. Ya da önce izlemeli sonra okumalı. İkisi de o kadar güzel ki önce hangisinden başlarsanız başlayın alacağınız tat azalmayacaktır.
2) Satranç-Stefan Zweig
Aslında herhangi bir Zweig kitabı da bu listede rahatça yer alabilirdi. Satranç benim okuduğum ilk Zweig kitabıydı ve arkası da geldiği için onu koymayı uygun gördüm. Zweig'ın akıcı diliyle ve ayrıntıları aktarma gücüyle henüz tanışmadıysanız bir an önce tanışmanızı öneririm. 
3) Bilinmeyen Adanın Öyküsü-Jose Saramago
Bulunacak başka ada kalmadı diyenlere inat bilinmeyen adaları bulmak isteyen bir adamın kısa ama düşündürücü öyküsü. Tek oturuşta okunup bolca düşünmelik.
4) Postacının Aşkı-Denis Theriault
Dışarıdan son derece normal görünen ama başkalarının mektuplarını okumak gibi bir alışkanlığı olan postacı Bilodonun haikuyu keşfediş öyküsü. Bu yıl okuduğum en iyi kitaplardan biri şüphesiz. Özellikle de o sonu yok mu o sonu? En vurucu kitap sonlarında ilk 10'a bile girer!
5) Ağaç Diken Adam-Jean Giono
Ufacık tefecik bir kitap ama sizi derinden etkileyeceğine eminim. Dünyayı tek başımıza değiştiremeyiz ama hepimiz bir yerden başlayabiliriz. Bu da diğer insanlara gereken ilhamı verecektir zaten. Tıpkı Jeon Giono'nun verdiği gibi. 

6) Süt ve Bal-Rupi Kaur
Bir şiir kitabı Süt ve Bal (Her ne kadar olmadığını iddia edenler olsa da yazarı bunlar şiirdir diyorsa şiirdir benim için, noktaç). Birçok kişiye tanıdık gelecek duyguları yalın bir biçimde önümüze sermiş Rupi Kaur. İmkanınız varsa orijinal dilinden okumanızı tavsiye ederim. Zaten basit bir dili olduğu için zorlanmayacaksınızdır.


“i am a museum full of art

but you had your eyes shut”
7) Eve Dönüş-Ray Bradbury
Timothy'nin hortlaklarla, cadılarla, vampirlerle dolu ailedeki tek normal kişi olmasından dolayı yaşadığı yalnızlığı anlatan, şiirsel dili ve muhteşem illüstrasyonlarıyla okuması pek zevkli ve bir o kadar da buruk bir hortlak hikayesi Eve Dönüş.
8) Uyku-Haruki Murakami
Uyuyamayan bir kadının hikayesi Uyku. Bir gece bir kabustan uyanıyor ve o geceden sonra bir daha asla uyuyamıyor. İlk okuduğumda idrak edememiştim ama birkaç yorum okuduktan sonra fark ettim ki kadının kendi benliğini tekrar keşfedişini anlatıyor aslında Murakami. Bunun bilinciyle okununca daha çok zevk verecek bir kitap Uyku. İllüstrasyonları da bu zevki arttıracak cinsten.
9) Şişmanlayamayan Sumocu-Eric Emmanuel Schmitt
Kitapla ilgili yorumumu şuraya yazmıştım. Merak edenleri oraya alayım ve kitaptan bir alıntı paylaştıktan sonra bir sonraki öneri kitabımıza geçelim.

"Şampiyon olma düşüncesinde ısrar ettikçe isteğimi gerçekleştirmeden aciz görünüyordum; iradem zayıftı, azdı, ondan daha baskın arzuların yani kaprislerimin, güçsüzlüğümün, bezginliğimin, bedensel sınırlarımın egemenliği altındaydı. İradem gemiyi yüzdüremiyordu, ambara kapatılmış dümenci gibiydi, kimseye sözünü dinletemiyordu."
10)Mozart'ı Kim Öldürdü? Haydn'ın Kafasını Kim Kesti?-Ernst Wilhelm Heine
Can Yayınlarının Kırkmerak serisinden, müzikteki önemli isimlerin pek de bilinmeyen yanları ilgi çekici bir şekilde anlatan bir kitap. Bahsedilen sanatçının bölümleri okunurken bir yandan da eserleri dinlenince verdiği keyif daha bir artıyor. Kültürünüze kültür katmalık şahane bir kitap. Mesela artık ortamlarda "Mozart'ı kimsesizler mezarlığına koyan hayat bize neler yapmaz." diyerek tüm dikkatları çekiyorum, dermişim :p

Listemizin sonuna geldik işte. Listenin az da olsa faydası dokunursa ne mutlu bana :>  Eğer bu öneriler bana yetmedi diyorsanız sizi geçen sene yazdığım Okuma Hedefinizi Tamamlamanıza Yardımcı Olacak 5 Kitap adlı yazıma davet ediyorum :)
Ben önerebileceklerimi önerdim, şimdi sıra sizde. Şöyle bir oturuşta bitecek, okurken kafamı kaldıramayacağım kitapları benimle paylaşır mısınız? :))

Share:

11 yorum

  1. Ne güzel bir liste olmuş! Hepsi çok ilgi çekici görünüyor. ^_^
    Felsefe hocamız bize Ölü Ozanlar Derneği'nin filmini çok önerdi, onu merak ediyorum. :)
    Emeğine sağlık! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim İrem^^
      Felsefe hocanıza kulak vermeni öneriyorum ben de, gerçekten şahane bir film (ve kitap) :))
      Rica ederim :))

      Sil
  2. Sadece Satranç'ı okudum listedekilerden. Ölü Ozanlar Derneği'ni merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda keyifle okursunuz umarım :)

      Sil
  3. Dediğin gibi Stefan Zweig'in bütün kitapları bu kategoriye girer.

    Antabus, Jane Austen'la Çay Saati, Cemile, İnsan Neyle Yaşar, Huzursuzluk çok kısa sürede okuyabileceğin güzel kitaplar. Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Antabus'u bu yıl okuyacağım inşallah. Beğenirsem -ki beğeneceğime inanıyorum- 2018'in sonunda böyle bir liste yaptığımda onu da ekleyeceğim :)) Diğer önerilerin için de teşekkürler Şule :)

      Sil
  4. Okunacak kitapların asla sonu gelmiyor değil mi? :)) Keyifli okumalar şimdiden :)

    YanıtlaSil
  5. Farklı türde kitaplar okumak isteyip, bir türlü ne okuyacağıma karar veremediğim şu sıralarda yazınızla karşılaşmak en büyük şansım oldu sanırım. Çok güzel bir liste olmuş, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok sevindim yardımcı olabildiğime :))) Rica ederim, ne okuyacağınızı bulmuş ve keyifle okuyorsunuzdur umarım :)

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!