12. Her Güne Bir Yemek | 16 Gün 16 Yazı


Merhabalar
Ezgi'den yine düşündürücü bir soruyla gelmiş bugün. 
12. İşte cevapları ile ağız sulandıracak bir soru; eğer günleri bir yemeğe benzetseydin, haftanın günleri hangi yemekler olurdu?

Pazartesi

Haftaya enerjik başlamak için tatlı seçmek isterdim ama alışılagelmiş kötü bir namı var pazartesinin "pazartesi sendromu" Bu yüzden ben de baskı altında kalmadıkça, açlık sınırına gelmedikçe yemeği düşünmediğim bir yemeği seçeceğim: bakla. Üzerine bir de dereotu serpilmiş...bir diğer benden uzak kime yakın olmak istiyorsa ona yakın olsun diyeceğim şey. Allahın nimeti sonuçta o yüzden daha fazla şey söylemek istemiyorum, zaten yeterince anlattım bence bakla ile aramdaki ilişkiyi :D

Salı

Ne demişler "salı sallanır" o yüzden çataldan salına salına ağza götürülen salçalı spagettiyi sahneye davet ediyorum! Basit ve lezzetli şeyler listesinin başında makarna var kesinlikle, neyle yersen ye güzel oluyor canım.

Çarşamba

Çarşamba bana oldum olası sıcak gelmiştir. Okul zamanları da "haftanın yarısını atlattın, devamını da yapabilirsin!" diye motive ettiğim için kendimi severim çarşambayı. O yüzden en bir sevdiğim tatlılardan birini seçtim, un helvasını. Yapımı bu kadar kolayken böylesine lezzetli oluşunu aklım almıyor, un helvası iyiki varsın<3


Perşembe

Perşembeyle hiçbir yemek arasında bağ kuramadım, o yüzden çay bırakıyorum, şöyle akşam yemeğinden sonra içmelik.

Cuma

Mübarek güne mevlüt ve benzeri günlerin olmazsa olmazı olan tavuk pilavı seçeceğim :D 


Cumartesi

Canım cumartesi en sevdiğim gün sanırım, cuma akşamından yorgunluğunu atmışsın, ertesi gün de tatil, oh mis... Cumartesiye uyacak derecede sevdiğim üç şey, birini seçsem öbürünün hatrı kalır o yüzden üçüyle birlikte bir ziyafet çekmek istiyorum :D


Haşhaşlı Çörek
Şuna bakar mısınız şu asaleti görüyorsunuz değil mi? Adeta açılmayı bekleyen gonca bir gül...


Mahlepli Poçağa
Mahlep...Sen Allahın bir lütfusun...Gözlerimin nurusun...Seni gören şifa bulur


Balkabaklı Börek
Sizi böreklerin sultanıyla tanıştırmak istiyorum: balkabaklı börek. Tatlı börek mi olur diyenleri duyuyorum ve evet arkadaşlar oluyor hem de inanılmaz oluyor. En güzelini anneannem yapıyor ama siz yine de deneyin bir :D


Pazar

Anneannemin balkabaklı böreğini koyduysam babaannemin kıymalı sarmasını koymadan geçemem. İnce değil, uzun hiç değildir babaannemin sarmaları ama tadının yanında bunların önemi hiç yoktur zaten. 


Valla gaipten yemek kokuları almaya başladı burnum :D Gece gece acıktık ama güzel de oldu sanki :D

Eslem şeften bu kadar, yarına görüşmek üzere!

Share:

18 yorum

  1. Oh oh enfes enfes :) senin hafta çok ağız sulandırıyor ama benim için pazartesi dahil :)
    Egeliyim ben sebzesiz, baklasız enginarsız olmaz o yüzden :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu sana :)) Keşke ben de sevebilsem ama yok birkaç denemeden sonra anladım ki hiçbir şekilde yıldızımız barışmayacak bizim :D

      Sil
  2. Cumartesi, pazar menüsü beni benden aldı yalnız :) Balkabaklı börek hiç yemedim ama bakıcam hemen tarifine.
    İmza: akşam yemeğinde bayıla bayıla bakla yiyen kadın 😅😅😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haftasonuna kıyak geçtim :D Umarım damak tadınıza uyan bir tat olur :)
      Baklayı bayağı seven varmış bu sayede anlamış oldum :D Afiyet bal şeker olsun size :)

      Sil
  3. Spagetti, çörek, tavuk pilavı... Mükemmeller <3

    YanıtlaSil
  4. of of yollarda oluyo ya tavuklu nohutlu pilav bayılırıım :) enginarlı bakla ise en sevdiğim yemeklerden hihi :) ayy, the world of married ve eternal monarch, ikisini de kaçırmaaa, bikaç gün önce yazdıydım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok severiim<3 Enginar ve bakla, benim için kabus ikili :D
      Eternal Monarch'ı izliyorum severek, çok tatlı bence ya :D Diğerine de bakıcam inşallah :D

      Sil
  5. Cumartesi hamur işinden şiştik desene. :) Annem de haşhaşlıyı çok yapar. İlginç bir şekilde her şeyle gidiyor. Bizde bir de espri vardır haşhaşlı bir şey yediysen hafif sarhoş gibi davranırsın bunun üzerinde espriler uçuşur hep. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz öyle oldu :D Birini ayırsam öbürünün hatrı kalırdı ama mecbur :D
      Evet biz de yakın zamanda haşhaşlı böreği denedik neden olmasın diye ve o da çok güzel oldu :)) Ahahaha iyiymiş, bir daha haşhaşlı bir şey yapınca kardeşime takılayım ben de böyle :D

      Sil
  6. Gecenin bu saatinde yemek fotoğraflarını görmeyeydim iyiydi :-)

    Çok farklı bir damak tadın varmış sanki. Balkabaklı böreği de mahlepi de hiç tatmadım. Bu yazıdan sonra ikisi de deneyeceklerim arasına girdi.

    Baklanın üstüne sarımsaklı yoğurt dökerken güzel oluyor aslında. İstersen bir de öyle dene.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En azından iftardan sonra olsun diye gece yaptım ama yemek fotoğrafları günün her anı tehlikeli :D

      Tatlı seviyorsan ikisinden de hoşlanırsın diye umuyorum, mahlep hele tadı varla yokla arasında bir şey, hoş bir tadı ve kokusu var :)

      Yoğurtla denedim ama sarımsaklı yoğurtla denemedim hiç. Bir daha evde pişince bir denerim, sarımsaklı yoğurdun girip de güzelleştiremediği bir şey yok ne de olsa. Belki bu vesileyle bakla da yiyebilirim :))

      Sil
  7. Balkabaklı böreği senin aracılığınla duymuş oldum. Sanırım yabancı memleketlerde haşhaşlı yerine tarçınlı versiyonunu yapıyorlar ama ne ad verdiklerini hatırlamıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir yiyen bir de yemeyen pişman, öyle bir tat kendisi :))

      Tarçınla çok yoğun olmaz mı tadı acaba, ben tarçını da çooook çok az olucak şekilde sevdiğim için herhalde benlik bir şey olmazdı :D

      Sil
  8. Pazar gününü sevmem ama yemeğini çok çok severim :)
    Muhtemelen en sevdiğim yemek sorununda cevabı sarmadır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pazar gününü tatlandıran bir seçim olmuş o zaman :D

      Biri sarsa da yesek valla :D

      Sil
  9. of off ağız sulandıran bir liste olmuş :))
    İftar sonrası okuduğum için mutlu oldum yoksa pek hoş bir şey olmazdı benim için :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma sorma listeyi tekrar gördüm ve açlığım tavan yaptı :D

      İftardan öncesi için bayağı tehlikeli bir liste :D

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!