2016 Yılı İsteklerim/Hedeflerim


Geçen seneden sonra uslandım. Genel, uzun vadeli hedefler koymayacağım kendime. Geçen sene sadece 3 şey belirlemiştim kendime: daha çok su iç, daha az uyu ve daha çok çalış. Hangisi gerçekleşti------> Hiçbiri. Hala çok az su içiyorum, camış gibi uyuyorum ve çalışmıyorum. Şaşırdık mı? Tabii ki hayır. Bu yılki hedeflerim daha yapılabilir. Sanırım.
O zamaaan başlıyorum!

1)Rüya defteri tutmak
Aslında rüyalarımı düzenli olmasa da bir sitede yazıyorum ara ara. Ama defterde tutmak istiyorum. Bunun tek olumsuz yanı başkaları tarafından okunmayacağına %100 güvenmemem. 
2)Bullet Journal tutmak
Nedir bu bullet journal? Çok bir oyunu yok aslında. Özünde bildiğimiz ajanda aslında. Gün içerisinde ne yediğinden tut ne harcadığına, kaç bardak su içtiğine kadar yazabildiğin bir defter. Defteri özel kılan -benim gözümde- içindeki her şeyi kendin yapman. Yani  ajandalarda takvim, özel günler, index falan hazır oluyor. Ama bunda hepsini kendi ellerinle yapıyorsun. En azından ben öyle yapmak istiyorum. İşin bir de süsleme tarafı var ki beni en çok cezbeden kısım burası. Desenli bantlar, renkli kalemler, stickerlar...Ben sözü instagramdan arakladığım birkaç fotoğrafa bırakayım en iyisi.



3)Pinuccianın Kış Şenliğinde ilk 10'a girmek
Kaç şenliktir hep yerlerde sürünüyorum. Hele güz şenliğinde sonuncu oldum kjlgj CİDDİ CİDDİ EN SONDA ESSEVE RIN YAZIYOR. Gerçi bunun bir nedeni de final puanımı yollamamış olmam ve ilk yarıdaki aldığım puanın orada yazıyor olması. Neyse işte bu sonuncu olmam beni bayağı gaza getirdi, umarım kış şenliğinde ilk 10'a gireceğim :D

4)Galaxy Jar yapmak
Hem görünümü çok güzel hem de yapması basit. Gerekli malzemeleri bir an önce alıp yapmak istiyorum.

5)Eldiven örmek
Bu kararı geçenlerde Gülay Cansever'in blogunda gördüğüm şu yazıdan sonra aldım. Bugün kar yağıyor diye heyecanlanıp, o heyecanla taş çatlasın 8-10 lira olması gereken eldivene 15 lira verince örgü örmenin ne kadar gerekli olduğunu fark ettim. Kazıklanmaktan bıktığım için en kısa zamanda örgü örmeyi de öğrenip para kaptırmayacağım hainlere :D

6)Kod yazmayı öğrenmek
En azından kendi temamı rahatlıkla düzenleyebilecek kadar öğrenmem gerek. Çok güzel tema yapan arkadaşlar var ama kendi temamı kendim yapmak istiyorum. 

7)Pazar 6'lısını devam ettirmek
İyiki Tuğçe zamanında gelip birlikte etkinlik oluşturalım demiş. Sürekli katılımcılarımız bile oldu. Hep birlikte olunca pazarlar çok daha güzel geçiyor. Acaba bu temada diğerleri kimi seçmiş, ne yapmış merak ediyorum ve düzenli olarak bloglarını ziyaret edebilmiş oluyorum. 2016'da da bu böyle devam eder umarım :>>

8)Tırnak yemeyi tamamen bırakmak
Kendimi bildim bileli bu çirkin alışkanlığa sahibim. Heyecanlı bir kitap okurken ya da dizi izlerken o tırnaklar dibi boyluyordu. Küçükken çok umurumda değildi. O çirkin görüntü beni rahatsız etmiyordu ama büyüdükçe değişti bu durum. Mesela herhangi bir eşyayı tutup elimde çekmek istesem o tırnaklar gözükmesin diye kırk takla atmam gerekiyor, kalem tutarken gözüm hep tırnaklarıma falan kayıyodu VE DEDİM YETER ARTIK. Bunu yaklaşık 3 hafta önce falan dedim ve 3 haftadır yemiyor gibi gibiyim. İnş tamamen bırakırım.

9) 2016 Reading Challenge'ı bitirmek
Challenge kitap listem için şuraya, listenin türkçesi için de şuraya tıklayabilirsiniz :>

10) Daha iyi bir ingilizceye sahip olmak
Bunu istemesine istiyorum ama geliştirmek adına hiçbir şey yapmıyorum çoğu zaman. Yabancı dizi izle gelişir zamanla diyecek olan varsa söyleyeyim izliyorum zaten. Hani HİÇÇÇÇ bilmiyor da değilim ama ingilizce kitap okuyacak seviyeye gelmek istiyorum. Bıktım ulam kitapların Türkçeye çevrilmesini beklemekten. İnsanlar serinin 4. kitabını okurken biz 3. kitabı bekliyoruz hala. Bakın bu bir d r a m d ı r.







Share:

14 yorum

  1. şu bullet journal olayına ben de bayılıyorum yaa ne güzel olur onu süslemesi :) bu arada benim de kodlarla ilgili bir şeyler öğrenmem lazım sanırım ama pek de hevesim yok be :D galaxy jara da bayıldımm <3 umarım bu şenlikte bol bol okuruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevkle not tutar insan sırf süslemek için :D Sen de yaparsın belki ha? Birbirimizi motive ederiz :D
      Benim de gözümü korkutuyor öğrenmesi. Başlayacak bir yer bulmak da gerek.
      Eheh umarım hedeflerimize ulaşırız :>>>>>

      Sil
  2. hepsini yap hadi. hepsi hoşmuş. en faydalısı da tırnak yemeyi bırakmak olmalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eheh inşallah yapacağım :>> Tırnaklarda biriken mikrobu düşününce evet haklısın en faydalısı bu herhalde :))

      Sil
  3. 1) Hemen uyanır uyanmaz yazman gerekicek o zaman. Ben 10 dk sonra unutuyorum rüyalarımı.
    2) Ya ilk plannerı yapanın negzel yazısı varmış. Ben baktıkça benim yapasım geldi. :p
    3) eheh listeni yollamazsan böyle olur iştem. şaka maka listeye güzel bir sıralamayla girmek benim de hayalim. zaten 2015 challenge 40 eksikle kapandı mut-suz-luk!
    4) bunu ben de listeme ekledim. :-)
    5) örgü örmeyi öğrenmeyi ben de istiyom.
    6) ben umudu kestim bundan. yeni temam için kişi arıyorum. :-D
    7) inşallah. ^-^ bu yıl daha fazla katılımcı, amin!
    8) *you can do it*
    9) o biter. biter o.
    10) ingilizce kitapların daha pahalı olması yareler beni. yine de çeviri yerine orijinal dilde okumak daha iyi. tercümanlık okuyan biri olarak söylüyorum. bence direkt ingilizce kitap al, öyle başla.

    Umarım dileklerin gerçekleşir canem. 2017'ye daha mutlu gireriz falan. Gerçi biz Adanalılar 2016yı es geçtik. :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1-Uyandığın gibi birkaç kez tekrar edersen rüyayı o kadar çabuk unutulmuyor. Denendi, onaylandı :D
      2-Dimi ben de bayılmıştım. Ama bayağı uğraşıyorlar ya. "How to improve your handwriting" diye aratınca bir sürü yazı/video falan çıkıyor. Onlara bakıcam bir ara :p Herkesi gaza getirmek istiyorum bu konuda, sen de yap bir defter <3 Pazar 6'lısını bile yazabiliriz defterlere :D
      3-Hadi inşallah! :D
      4-Yapınca atarsın o zaman :>>
      5-Kapitalizmin köpeği olmak yok artık, örelim!
      6-Güzel bir tema ortaya çıkartmıştın bence ya :D Kimseye emanet edemiyorum ben :D
      7-Amin amin amin :'>>
      8-http://i0.wp.com/www.theradicalnotion.com/wp-content/uploads/2015/02/We-Can-Do-It-Rosie-the-Riveter-Wallpaper-2-e1424982600880.jpg?resize=700%2C489
      9- İnşallah :D
      10-d&r'da bir kere bakmıştım ve fiyatları görünce ışık hızıyla uzaklaşmıştım. İnsan utanır o fiyata satmaya :D En son kütüphaneden Charlie and the Great Glass Elevator'ı aldım. Çocuk kitabı ama yine de zorluyor >.<

      iljasdfiljfdgljkdhkhdsf o fotoğrafı görüp bayağı güldüm ya. Adananın hızına yetişemiyor dünya valla :D
      Çok tişikkürler, umarım hepimiz için musmutlu bir yıl olur :'))

      Sil
  4. Rüya defteri olayı çok yaratıcı bir fikirmiş, ilk defa duydum, çok beğendim. Ben de çok olaylı garip rüyalar görürüm ama bunun hakkında bir defter tutmak aklıma hiç gelmemişti. Çok güzel bir fikir gerçekten.. Umarım dileklerinin hepsini gerçekleştirebilirsin, iyi yıllar diliyorum! ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de birkaç kişiden duymuştum. Ara ara dönüp o ultra mantıksız rüyaları okuyup gülmek iyi oluyor :D
      Teşekkür ederim umarım sen de hedeflerine ulaşırsın ^__^

      Sil
  5. pazar 6'lısı yazılarına bence de devam edelim. Ben çok zevk alarak yazıyorum o yazıları :-)

    Bullet Journal ifadesini ilk ke duydum. Kulağa çok hoş geliyor ama benim gibi el becerisi eksilerde seyreden biri için yapması çok zor.

    Ben de İngilizce öğrenmek istiyorum. Üstelik evde özel hocam var :-) Eşim ingilizce öğretmeni ama ya o tembellik yapıyor ya da ben. Bir türlü düzenli ders işleme, eğitim moduna giremedik. Ben kitap okumaktan ziyade dizi ve filmleri alt yazısız izleyebilmek istiyorum. Alt yazı bulmak sorun olabiliyor bazen de bulamıyorsun zaten. 2016'da ikimiz de mükemmel derecede İngilizce öğrenelim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de el yazım falan kötü ama önemli olan bullet journalın güzel gözükmesi değil bana plan, program kazandırması diyerek kendimi avutuyorum :D
      Aaa hazır evde özel hocan varken öğrenmemek ayıp değil mi? :D Alt yazısız dizi, film izlemek de çok güzel olurdu gerçekten. İnşallah ^____^

      Sil
  6. Hepsini yaparsın inşallah Günlük zamanında tuttum gayet güzel Biz 5 arkadaş tutuyorduk 5 kızın anıları gibi düşün Asıller 3 dü aslında yedekler karalayanlar 5 çıkardı. Birde onu dene derim o daha zevkli Şuanda 3 ciltlik bir günlük serisi var :) İngilizce olayı ise Yabancı gördüğün tüm turistlerle konuşabilirsin O zaman asıl daha aktif oluyorsun ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 5 kişi bir günlüğe mi yazıyordunuz tam anlayamadım. Eğer öyleyse biraz zor o ya ben kimse ama kimse okusun istemem :D Hani göz ucuyla bakılmasına bile tahammülüm olmaz :D
      Kocaelide pek rastlanmıyor maalesef turistlere ya :(

      Sil
    2. Evet Günlük bende kalırdı. Biz genel manada yazardık. O gün neler yaptık nelere mutlu olduk sonraki buluşmada yine aynı şekilde yani detay detay olarak düşünme Zor değil asla her toplanma anında bunu hep yapardık. 2 günde bir toplandığını düşün kendinle ilgili karaladıkların Özel ayrı tabi o farklı :) Kocaeli küçük bir yer evet ama şirin alt yapın varsa muhakkak ilersi için bununla ilgili bir şeyler yapmalısın derim. Tam bende bilmiyorum eğitim durumlarını ne yapmaktasın...

      Sil
    3. Çok özel yazılmıyorsa fena fikir değilmiş birlikte günlük yazmak o zaman :))
      Sınıf öğretmenliği okuyorum şu an. Alt yapım da fena değil ama işte üstüne bir şeyler koymak için zaman ve emek gerekiyor :))

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!