52 Week Money Saving Challenge


Gün geçmiyor ki yeni challengelar ile karşınıza çıkmayayım. Bu sefer ki kitaplarla ilgili değil para biriktirme ile ilgili bir challenge. Sizi bilmem ama ben düzenli bir şekilde para biriktiremiyorum. Bir hevesle başlıyorum hep ufak ufak kenara ayırıyorum, sonra unutup gidiyorum ya da bu ay sıkışığım ya bir dahaki ay iki katı kenara ayırırım diyip ayırmıyorum. 
Geçenlerde en yakın arkadaşımın haber vermesiyle 52 Week Money Challenge'ı keşfettim. 52 week money challenge haftalık para biriktirme etkinliği. Şöyle ki kaçıncı haftada olduğuna göre para atıyorsunuz kumbaraya. Mesela şu an yılın 2. haftasında olduğumuz için kumbaraya 2 tl atmam gerek. Başlangıcı kolay ama 52. haftaya gelince çat diye çıkarıp 52 tl atmak biraz zorlayacak sanki ama olsun :D

Emektar tatlış kumbaram.
Şimdilik kumbaramda sadece 3 tl var. Yıl sonuna kadar bunu devam ettirebilirsem elimde 1378 tl olucak. İyi sayı gerçekten ama sonlara doğru pes edebilirmişim gibi geliyor bana. Gerçi asıl hedefim kitap fuarının yapılacağı mayısa kadar buna devam edip çatır çatır harcayabileceğim 136 tl biriktirmek :D
Bana eşlik etmeye ne dersiniz? ^____^

Share:

15 yorum

  1. İş hayatındaki ilk 3 yılımda para falan biriktiremedim. Hani şuna çok para harcadım ondan biriktiremedim desem, çok para harcadığım bir şey de yok. Maaşım nereye gidiyordu bilmiyorum. Şimdi evlendim de çift maaş olunca biriktirmek kolaylaştı.

    Başlığı görünce yeni bir kitap etkinliği mi dedim, bu sefer tasarruf üzerineymiş. Çok hoşuma gitti bu etkinlik. Umarım başarılı olursun. Bu arada mayıs ayındaki kitap fuarı derken nereyi kast ediyorsun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da sanki bekarken para biriktirmek daha kolaymış gibi görünüyordu ama demek öyle değilmiş. Sonuna kadar bekar olmayı hedefleyen ben için üzücü oldu :D
      Hep kitap hep kitap biraz farklılık olsun :P Gerçi aklımda 1-2 kitap etkinliği daha var. Bakalım onları paylaşmak ne zamana kısmet olucak :D
      Kocaeli kitap fuarını kast etmiştim :>

      Sil
    2. Evlendiğinde düğün ve eşyalar için çok para harcıyorsun ama onların borcu bitince iki maaş aldığınız için para biriktirebilirsin. tabii sonra çocuk oluyor, bu sefer de ona masraf yapmaktan paran kalmıyor :-) Neyse biz henüz o aşamada değiliz :-)

      Ya ben senin kitap etkinliğine katıldım. Listem de hazır ama bloga yazılması gereken o kadar çok konu var ki ona sıra gelmedi. Bu ay içinde yazacağım ama. Bakalım bütün kategorili okuyabilecek miyim?

      Sil
    3. Her şey para para para. Korkutucu :D

      Eh olsun nasıl olsa koskoca yılı kapsayan bir etkinlik olduğu için süre sıkıntısı yok :D
      İstersen yapabileceğine inanıyorum ben :)

      Sil
  2. bunu yapayım ben de :'))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ooooo pattes sahalara geri dönüyor :')))))

      Sil
    2. dönüyorum valla eslem yorum girmeyi özlemişimjşjlc

      Sil
    3. ben de seni ve yorumlarını özledim:')))) tamam instagramdan da takip ediyorum ama burası daha bir sıcak geliyor, burada okumak daha çok hoşuma gidiyor <3

      Sil
  3. sıcaklık konusuna katılıyorum :') sen ve bir kaç blogu okurken okurken farkettim özlediğimi ya *-* <3

    YanıtlaSil
  4. Deneyeceğim sanırım ama 52. Hafta beni korkuttu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir anda çıkarıp 52 lira koymak korkutucu gerçekten haklısın :D

      Sil
  5. Baya iyi yöntemmiş ama son haftalar baya korkutucu açıkçası. Yine de denemek lazım ama sonuna kadar gidemesem de baya para birikmiş olur. :DD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç olmazsa ilk haftaları bile yapmak karlı sayılır :D

      Sil
  6. Ben bir süre daha farklı bir biriktirme projesi yapmıştım. Her akşam eve geldiğinde cüzdanındaki bozuk paraları atıyorsun. Ben sadece 1tl'leri atıyordum. Hani bazen 1 tl'lik şey için 10tl veriyorsun da geri 9tl veriyorlar ya, onun hepsini atıyorsun mesela, en son 400kusur tl saymıştım :) sonra eşim bunları bütünlettirmeye kim uğraşacak dedi. Hepsi kenarda duruyor :D

    YanıtlaSil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!