Okuma Maratonu: 10. Gün Raporu

Kitap Sayfaları blogunun sahibi Fatma okuma maratonu düzenliyor ve ben de güya katıldım ama ne katılmak katılmak. Görselden de gördüğünüz gibi maraton 1 eylülde başladı ve okullar açılana kadar yani 19 eylüle kadar devam edicek. Katılmak istiyorsanız hala geç değil. Fatmanın bloguna yorum bırakabilirsiniz katılmak istiyorsanız. 

Maraton 20 gün sürücek ve her 5 günde bir rapor yazmam gerekiyordu aslında ama ilk beşlikte Age of Youth adlı kore dizisine müptela olduğumdan ortada raporlanıcak bir şey olmadı. O yüzden direkt ikinci beşliğin raporuyla başlamaya karar verdim geç de olsa. Bakalım neler okumuşum?

1.Fangirl-Rainbow Rowell
Cath bir Simon Snow hayranıdır.Öyle ya, tüm dünya Simon Snow hayranıdır...Ancak bu Cath için bir hayat felsefesidir ve o takipçi olma konusunda çok iyidir. İkiz kız kardeşi Wren’le çocukluklarından beri Simon Snow kitaplarını defalarca okumaktan, hayran kurgusu yazmaya kadar, kendilerini seriye adamış, annelerini kaybetmelerini de ancak bu şekilde atlatabilmişlerdir. Büyüdükçe Wren’in hayranlığı azalsa da Cath’in vazgeçmeye niyeti yoktur.Üniversiteye gidecekleri sırada Wren, onunla aynı odada kalmak istemediğini söyleyince Cath kendi rahat dünyasının tamamen dışında, bir başına kalır. Son derece utangaç olan Cath, kendini yazdığı hayran kurgusuna kaptırmıştır. Hikâyesinde her zaman ne diyeceğini gayet iyi bilmekte ve gerçek hayatta hiç tecrübe etmediği romantizmi öyküsüne yansıtabilmektedir. Wren elinden tutmadan da Cath her şeyin üstesinden gelebilecek midir? Kendi hayatına başlamaya gerçekten hazır mıdır? Ya kendi hikâyelerini yazmaya?..En önemlisi de Simon Snow sevdasını geride bırakma pahasına yola devam etmeyi istemekte midir?
 "3,5/5
Keşke sonunu açık bırakmasaydı Rainbow Rowell ablacım. Onun dışında orta halli, beklentimin ne altında ne de üstünde olan bir kitaptı. Cathi sevdim. Gerçek hayatta arkadaş olabileceğim bir karakter. Wrenden ise nefret ettim. Sonlara doğru toparlamış olmasının da hiçbir değeri yok gözümde. Şımarık, bencil karakterlere gelemiyorum................." demişim goodreads hesabımda. Ama bu kadarı yetmez bloguma da daha detaylı yorumunu gireceğim inş.

2.To Be or Not To Be: A Chooseable Path Adventure-

To Be or Not To Be is a choose-your-own-path version of Hamlet by New York Times best-selling author Ryan North. It's pretty awesome! Readers can follow Yorick skull markers to stick closely to Shakespeare's plot, or go off-script and explore alternative possibilities filled with puzzles and humor.Each ending in the book is accompanied by a full-color, full-page illustration by one of the 65 most excellent artists working today, so each rereading yields new surprises and rewards. Ryan's prose is, as always, colloquial and familiar but full of clever references, vivid imagination, and only the most choice of jokes. Inventive devices like a book-within-a-book (to mirror Hamlet's play-within-a-play) take full advantage of the gamebook medium and liven up the original story for even the most disinterested of Shakespeare readers!To Be or Not to Be became a sensation when it launched: over 15,000 people backed the book in just one month, and it remains the number-one most funded publishing project ever on Kickstarter.com.
To be, or not to be: that is the adventure!
Okuyucunun yaptığı seçimlere göre ilerleyen kitaplardan biriydi To be or Not To Be. Daha önce buna benzer Şahane Hataları okumuştum bir de ama To Be or Not To Be ondan kat kat eğlenceliydi. Bir kere burada ana hikaye Hamlet. Başlangıçta size üç karakter sunuluyor oynamak için: Hamlet, Ophelia ve Kral. Hangi karakterle maceraya atılmak istiyorsanız onu seçiyorsunuz. İlk okuyuşumda Hamleti seçtim ben ve bayağı güldüm okurken :D Bunu da detaylı yazacağım için bu kadarlık yeter.

İkinci beşlik fena sayılmaz yani benim için. Şu anda da Güller ve Dikenler Sarayını okuyorum. Üçüncü beşlik raporunda inşallah bitirdiğimi yazabilirim. Öyle işte. Kendinize iyi bakın, keyifli okumalar^^

Share:

4 yorum

  1. To Be Not To Be çok merak ettim ya *.*
    Ben de biraz yavaşladım maratonda ama bu sefer de araya bayram girdi. Sonunda nasıl bir sonuçla tamamlayacağız merak ediyorum cidden *.*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çabucak bitiyor To Be or Not To Be. Hemen okursun :D İnsana orijinal halini okuma isteği de aşılıyor :D
      Benim sonucum kötü ama maraton olmasa belki de kendimi hiç zorlamazdım okumaya. O yüzden karlı sayıyorum kendimi iyi oldu maraton :D

      Sil
  2. To be or not to be'yi okumayı çok istedim o.o Ayrıntılı bir yorum okuyup atlamak istiyorum kitaba direkt.Hiç böyle bir şey okumadım..
    Ben de göya katıldım ama şu ana kadar sadece bir kitap bitirdim ve diğeri de bitmek üzere :D
    Ama yani durumdan memnun muyum bilemiyeceğim.
    Bookstagramlar da bir maraton başlatmışlar dün üçüncü gündelerdi (ayın 14ü üçüncü gün) ben de onlara da katılsam mı diye düşünmedim değil :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir an önce yayınlamaya çalışacağım o zaman senin için yorumumu :D
      Ben de toplamda 3 kitap mı ne okudum ama yine de memnunum. Hiç yoktan iyidir :D
      Aynı anda yürütemiyorum ben etkinlikleri ya :D Tek seferde tek maraton anca :D

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!