Film Yorumu: Train To Busan 2016 (Zombi Ekspresi)

Korkunç Bir Maraton kapsamında izlediğim ilk film Train To Busan oldu. Train to Busan Güney Kore yapımı zombili gerilim-dram filmiydi. Bir zombi filmine dramı en iyi nasıl ekleyebiliriz sorusuna çok güzel bir cevap olmuş Train to Busan. 

Konuyu özet geçmek gerekirse, Seok Woo (Gong Yoo) eşinden ayrılmış annesi ve kızı Soo-an ile yaşamakta olan bir işkoliktir. Seok Woo kızını sevse de ona vakit ayıramamaktadır ve kızı Soo-an doğum gününde Busanda yaşayan annesinin yanına gitmek isteyince ertesi gün Busana giden trene binerler. Zombi salgınının patlak vermesiyle ölüm kalım mücadelesi başlar.
Train to Busan benim izlediğim ilk Kore filmi oldu. Kore dizileri arka arkaya devirmiş olmama rağmen ilk defa film izliyor olmamın nedeni filmlerinin genelde dandik olduğu duymam. Ama Train to Busana Kore seven sevmeyen herkesten olumlu yorum gelince bir şans vereyim dedim. İyi ki de demişim. 

Oyunculukların çoğu tanıdık isimlerdi zaten: Coffee Princeten Gong Yoo, Wonder Girlsten Sohee, W-Two Worldsteki Webtoon çizerimiz Kim Eui Sung... Filmde oyunculuğu gözüme batan yahut yapmacık gelen hiç olmadı. Karakterlerin gerçekçiliğinden hiç şüphe etmedim ki bu da filmin sonunda göz yaşlarına boğulmamın nedenlerinden biri oldu.

Train to Busan'ı diğer zombi salgını temalı filmlerden bir tık daha yukarı taşıyan şey bana göre işlediği dram oldu. Fedakarlığı, birlik olmayı, keşkelerle dolu baba-kız ilişkisini işleyen Train to Busan kalbimi tam anlamıyla paramparça etti. 
Train to Busan'ın tek beğenmediğim yeri final kısmı oldu. İyi ya da kötü izlediğim/okuduğum şeylerin belirgin bir finalleri olmasını tercih ederim. Niye benim hayal gücüme bırakıyorsunuz ki sevgili senaristler yazarlar? Siz bir son yazın ben beğenmezsem fanfiction yazarım kendi zevkime göre zaten. 
FİLMİ EN GÜZEL ÖZETLEYEN GÖRSEL BU RESMEN

Sonuç olarak beklentilerimi karşılayan hatta yer yer beklentilerimin üstüne çıkan Train to Busan'a 8/10 verdim ben. Umarım siz de benim kadar severek ve üzülerek izlersiniz ^____^


YAZININ DEVAMI SPOILER İÇERİR. İZLEMEYENLERİN OKUMAMASI TAVSİYE OLUNUR.

AH BE AH BE O NASIL BİR SONDU ÖYLE???? Film biterken isimler akıyor ya hani hah işte onun sonuna kadar bekledim belki Marvel filmlerindeki gibi bir ek sahne gelir diye ama nerde...Ne vardı 1 yıl sonra falan diyip geleceği gösterseydiniz? Bakın mutlu son olsun demiyorum ki zaten koskoca trenden sadece 2 kişi hayatta kalmışken mutlu sonun imkanı yok ama bari küçük kız annesine ulaştı mı hamile kadına ne oldu insanlık kurtuldu mu yok mu oldu bir cevap ya herhangi bir cevap verilseydi keşke.
Başta kızına böyle bencilce sadece kendini düşün diye öğüt veren adamın sonra diğerleri için canına tehlikeye atan birine dönüşmesi...Eslem bu karakter gelişimine ağlamasın da ne yapsın sayın seyirciler sorarım size ;___;
Film boyunca sinir krizi geçirtti bu karakter?????????? Vücudun %70'i suysa bu adamın geri kalan %30'unu bencillik oluşturuyordu resmen. Gözünü kırpmadan harcadı herkesi şerrrrefsiz. Bu adamın W-Two Worldsteki karakterini de sevmezdim zaten cık cık..

Son olarak Seok Woo'nun ölüm sahnesinde çalan müziğin piyano versiyonunu bırakıyorum. Ben aralıksız dinleyip kendime işkence ediyorum. 
SPOILER BİTTİ

Öyle işte. Bir film yorumunun daha sonuna geldik. Umarım zamanım olur da maraton boyunca izlediklerimi paylaşabilirim böyle. 
Keyifli günler efenim :>

Share:

2 yorum

  1. Ben hamile kadının eşi öldüğünde ağladım geberdim resmen dram film beni çok etkiliyor sevmiyorum ama seviyorum :) bu arada do ga ni öneririm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaptığı o fedakarlık beni de gözyaşlarına boğmuştu :((
      Ahah aynı ben. Dram izlemem izlemem diyorum ama yine de kendime engel olamıyorum. Teşekkürler öneri için bakacağım :))

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!