2017 POPSUGAR Reading Challenge Türkçe

2016 bitmeden paylaşmak istediğim şeylerden biri de 2017 Popsugar Reading Challenge. Okuma konusunda beni en çok motive eden şeylerden biri bu challengelar. O liste hazırlama telaşının tadı bir başka gerçekten. Listeye bağlı kalamadığımı hatırı sayılı challenge sonucunda fark ettim ama bu tabii ki de beni durdurmuyor. 

2017 Popsugar Reading Challenge tam 41 kategoriden oluşuyor. Kategoriler de oldukça ilginç. Bakalım öyleyse neler varmış 2017 POPSUGAR Reading Challenge'da?
Temalar böyle. Henüz kitaplarımı tam olarak belirlemedim. Hem size hem de kendime fikir olması için kategorilerle ilgili oradan buradan bulduğum listeleri ve kitapları paylaşacağım.
-Kütüphane görevlisinin önerdiği bir kitap

-Uzun zamandır okuma listenizde olan bir kitap

-Mektuplardan oluşan bir kitap
Aşk ve Arkadaşlık-Jane Austen
Listeler: 1, 2
-Sesli bir kitap

-Beyaz olmayan yazardan bir kitap

-Adında herhangi bir mevsim adını içeren bir kitap
Bin Muhteşem Güneş-Khaled Hosseini
Bir Yaz Gecesi Rüyası-Shakespeare
Yaz Kılıcı-Rick Riordan
Böğürtlen Kışı-Sarah Jio
Listeler: 1
-Hikaye içinde hikaye içeren bir kitap

-Birden fazla yazara sahip olan bir kitap

-Casusluk konulu bir kitap

-Kapağında kedi olan bir kitap

-Takma ad kullanan yazardan bir kitap

-Çok satılanlara girmiş normalde okumayacağın türde bir kitap

-Engelli birinin yazdığı ya da engelli biri hakkında yazılan bir kitap
İçimdeki Müzik-Sharon M. Draper
Listeler: 1, 2
-Seyahatle ilgili bir kitap
Yolda-Jack Kerouac
Simyacı-Paulo Coelho
Listeler: 1, 2
-Alt başlığı olan bir kitap

-2017'de yayınlanmış bir kitap

-Mitolojik yaratık içeren bir kitap
Taht Oyunları-G.R.R. Martin
Demir Kral-Julie Kagawa
Yaz Kılıcı-Rick Riordan
Listeler: 1, 2
-Seni her zaman gülümseten bir kitap

-Yemekle ilgili bir kitap

-Bir kişisel gelişim kitabı

-İnsan dışı bir varlığın gözünden anlatılan bir kitap
Listeler: 12, 3
-Steampunk türünde bir kitap
Zaman Makinesi-H. G. Wells
Kuzey Işıkları-Philip Pullman
Mekanik Melek-Cassandra Clare
Listeler: 1, 2, 3
-Sırt kısmı kırmızı olan bir kitap
Aşırı Gürültülü ve İnanılmaz Yakın-Jonathan Safran Foer
Listeler: 1
-Vahşi doğada geçen bir kitap

-Çocukken sevdiğin bir kitap

-Adında karakterin adını içeren bir kitap
Dorian Grey'in Portresi-Oscar Wilde
Muhteşem Gatsby-Scott Fitzgerald
Listeler: 1, 2

-Savaş zamanında geçen bir kitap
Kitap Hırsızı-Markus Zusak
Kefaret-Ian McEvan
Listeler: 1
-Güvenilmez anlatıcı tarafından anlatılan bir kitap

-Resimli bir kitap

-Senden farklı bir etnik kökene sahip karakterin olduğu kitap

-İlginç bir kadın hakkındaki kitap

-İki farklı zaman diliminde geçen bir kitap

-Adında ay, gün ya da hafta içeren bir kitap

-Otelde geçen bir kitap

-Hayran olduğun yazarın bir kitabı

-2017'de filmi çıkacak olan bir kitap

-Tatilde geçen bir kitap (Christmas hariç)

-Bir serinin ilk kitabı

-Seyahatteyken aldığın bir kitap

Kitaplarımı belirledikçe liste güncellenecektir. Önerileriniz varsa yorum olarak bana bildirirseniz çok sevinirim! Hem yeni yıla hem de doğum günüme blog yazarak giriyorum. Anlaşılan o ki 2017'de de buraya çokça gelicem. Keyifli günler, mutlu yıllar!

Share:

16 yorum

  1. Ciddi misin! Çok, ama çok sevindim ki, yeni bir yaş, yeni bir yıl. Aslında bakma Rin-chan, dünyalılar olarak biz yılbaşını kutlamıyoruz, evrenin her köşesinde senin doğum gününü kutluyoruz. Öyle gör sen saat on ikinin ardından atılan havai fişekleri. Çünkü öyleler! Yeni yaşın ve yeni yılın kutlu olsun, Santa bence bu sene ilk sana ve tüm bir Ocak'lılara uğramalı. Yapmıyorsa utansın o sakalından. Hıh.
    Laf-ı güzaf bir yana hakikatten iyi ki buradasın, iyiki varsın ve seni tanımışız. Neşe ve huzurla dolu nice yıllar dilerim.
    Bak bu liste hakkında gevezelik yapacaktım ama inan ki yazının sonunu okumamla birlikte aklımdan uçtu gitti. Var olsun gitsin de. :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha Riv ya yorumun o kadar mutlu etti ki anlatamam :D Daha 2 gün önce keşke sadece benim doğum günümün kutlanacağı bir tarihte doğsaydım, insanlar yılbaşını değil doğum günümü kutlasalardı diye anneme dert yanıyordum :D Meğer ki tüm evren doğum günümü kutluyormuş bak ne nankör insanım :D
      Çok teşekkür ederim Riv :') İyiki burada olmuşum ve seni tanımışım. Bloggerın bana kazandırdığı en önemli kişilerden birisin ♥‿♥

      Sil
  2. bu tarz etkinlikleri ben de seviyorum ama buradaki kategoriler çok değişikmiş. bu yüzden katılmayacağım. okuma şenlikleri bana yeter.

    Bin Muhteşem Güneş'te mevsim adı yok ama.

    Dorian Grey'in Portresi'ni oku mutlaka.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitiremesem de bu yıl katılabildiğim kadar etkinliğe katılmaya çalışacağım ben :)))

      Aa dalgınlığıma gelmiş sanırım Bin Muhteşem Güneş. Güneşi görünce direkt yaz olarak algılamışım :D Düzelteyim hemen. Uyardığın için teşekkürler :))

      Umarım bu yıl okuyabilirim Dorian Gray'in Portresini. O kadar çok methini duydum ki.

      Sil
  3. Çeviri için çok teşekkürler. Bende açıkcası sizin çevirmenizi bekledim ama sonra dayanamayıp kendim çevirdim.
    Çevirirken Person of color dan ben pek emin olamadım.Beyaz olmayan insanları kast ettiğine emin misiniz? Çünkü o deyim bir ara Amerika'da sadece Siyahi için değil de Asyalılar hatta Latin Amerikalılara bile deniyormuş. Yani kendilerine benzemeyen tam insanlara deniyormuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Favori yazılarını yetiştireyim derken bunu yayınlamam geç oldu maalesef bu sefer :/
      Aslına bakarsan benim de ingilizcem öyle çok iyi değil. O yüzden eminim dersem yalan olur. Ama ben de person of colorda takıldığım için arkadaşıma sormuştum ve beyaz olmayan birinden şeklinde çevirmenin uygun olduğuna karar vermiştik. Person of color beyaz ırk haricindeki tüm ırkları kapsıyor diye biliyorum. Ki bu hala da deniliyor geçmişte kalmış bir şey değil.
      İngilizcem yetseydi eğer sizin için daha detaylı araştırırdım bu konuyu ama şu an eldeki imkanlar anca bu kadarına yetiyor :D

      Sil
  4. Şu ara kış okuma şenliğine katılmak istiyorum ama bu da çok ilginç geldi, güzel kitaplar belirlemişsin. Bende mi katılsam bilemedim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katıl ikisine de gitsin :D Yanlış hatırlamıyorsam okuma hedefin 120 değil miydi zaten? İki şenliği de bitirebilirsin bence :>

      Sil
  5. Yaaa doğum günün yılbaşında mıydı? Biliyo musun kardeşimin de öyleee :D Ne güzel ya, sanki tüm dünya sizin doğum gününüzü kutluyor :D Geçmiş doğum günün kutlu olsunnnnnn! ^.^ Kategorileri aldım, aklıma geldikçe doldurup bir liste hazırlayacağım. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evvvvvvet teşekkür ederim Gözde!^^ Ya cidden mi tesadüfe bak :D O zaman buradan kardeşine mutlu yıllar diliyorum ben de. Biz 1 ocaklılar özeliz :P
      Bekliyorum o halde listenii :')

      Sil
  6. Challenge görünce benim blogdaki spor challenge leri geliyor hemen aklima 😁😁😁. Ben bu ara yavasladim umarim okuma isini yine bir düzene sokarim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir baksam o spor challengelarına çok iyi olur aslında benim için ama işte tembellik....
      Umarım istediğin okuma temposuna ulaşırsın sen de :))

      Sil
  7. kapağında kedi resmi olan bir kitap için sokak kedisi bob'u önerebilirim. çok güzel bir kitaptir ve gerçek bir hikaye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görmüştüm ama gerçek bir hikaye olduğunu bilmiyordum. Çok teşekkür ederim, inceleyeceğim kesinlikle ^____^

      Sil
    2. youtube'da james ve bob diye aratırsanız videolarını bulabilirsiniz. bu yıl filmi de çekildi ama burda vizyona girmedi maalesef.

      Sil
    3. Filmini izlemeye çalışacağım merak ettim, teşekkürler :))

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!