Yıl Sonu Favorileri: 2016'da Okuduğum En Güzel 10 Kitap

Sonunda Yıl Sonu Favorileri yazı dizisini 2016'da Okuduğum En İyi 10 Kitap ile açıyorum. Bugün aynı zamanda 2016'da Okuduğum En İyi 6 Kitap teması ile Pazar 6'lısı günü. Ancak ayrı ayrı hem en iyi 6 kitap hem de 10 kitap olarak yazmak saçma geldi. O yüzden sadece 2016'da Okuduğum En İyi 10 Kitabı yazacağım.

Bu yıl okuduğum kitaplar hem nicelik hem de nitelik bakımından biraz hayal kırıklığı yaşattı diyebilirim. Öyle ki 10 kitap seçmek neredeyse sadece 5 dakikamı aldı. Eh, bu saatten sonra 2016 için elimden bir şey gelmez ama seneye kaliteli kitaplar okuma konusunda daha gayretli olacağım.

Şimdi gelelim 2016'da Okuduğum En Güzel 10 Kitap listesine girmeyi başarmış kitaplara.
1)Sissoylu: Son İmparatorluk-Brandon Sanderson
Hangi kitaplar listede olmalı diye düşündüğümde aklıma ilk gelen Sissoylu oldu. Belki listedeki en iyi kitap değildir ama kesinlikle en vurucu olanı Sissoyludur. Goodreads sayfasına ulaşmak için tık.



2)Kitap Hırsızı-Markus Zusak

Anlatımının eşsizliği, karakterlerin kalbinize dokunuyor oluşu ve tabii ki o sonuyla hüzün denizine yelken açmanızı sağlayan Kitap Hırsızı listemdeki olmazsa olmazlardan biri. Goodreads sayfasına ulaşmak için tık.


3)Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe-Benjamin Alire Saenz
Konuşamam yalnızca Ari ve Dante. Goodreads sayfasına ulaşmak için tık.



4)Kargalar Meclisi-Leigh Bardugo
Grisha serisiyle aynı evreni paylaşan Kargalar Meclisi yıl boyunca en çok fangirllük yaptığım kitaptı herhalde. Kaz ve Inej uzun süre telefon ekranımı süsleyen karakterler oldu. Sissoylu gibi hırsızlık fikrinin üzerine inşa edilen bir kitaptı Kargalar Meclisi. Yurt dışında Crooked Kingdom adıyla ikinci kitabı çıktı bile. Bizde de 2017'nin ilk çeyreğinde çıkacağı söyleniyor. Goodreads sayfasına ulaşmak için tık.

5)Winter-Marissa Meyer
Sonunda Cinder, Scarlet, Cress ve Winterın hikayesine noktayı koyduk bu kitapla. Seriyi hatırladıkça için bir mutlulukla doluyor. Goodreads sayfasına ulaşmak için tık.


6)Gündönümü-İdil Elif Uzun
Fark ettiyseniz favorilerimi yazdığım bir liste yapıyorum ama hiçbirinin yorumunu bloga girmemişim, daha doğrusu girememişim. Çok sevdiğim kitapların başına gelen bir lanet bu. Gündönümü de bu lanetten nasibini alan kitaplardan biri. Oysa eminim ki Celinanın kraliçelik yolundaki mücadelesi birçoğunuzun beğenisini kazanırdı. Goodreads sayfasına ulaşmak için tık.

7)Ateşin Varisi-Sarah J. Maas
Cam Şato serisini ilk kitaptan itibaren bayılarak okuyorum ve mümkünmüş gibi her kitapta daha da muhteşemleşiyor seri. Her şey yerli yerine oturuyor sandığınız anda fark ediyorsunuz ki bildikleriniz sadece buzdağının görünen kısmı.  Goodreads sayfasına ulaşmak için tık.

8)Yolun Sonundaki Okyanus-Neil Gaiman
Çok başka bir kitaptı Yolun Sonundaki Okyanus. O kadar ki ne diyeceğimi bile bilmiyorum. Aslında konusuna baktığınızda çok da enteresan gelmiyor ve Neil Gaimanın anlatımıyla en masum şeyler bile ürkütücü bir hale bürünüyor. 2017'de daha çok Gaiman kitabı okumayı umuyorum. Goodreads sayfasına ulaşmak için tık.


9)Hırsız-Megan Whalen Turner
Peki ya listedeki 10 kitaptan üçünün hırsızlıkla ilgili olmasına kaç puan? Arka kapağındaki “Çalamayacağım Hiçbir şey Yok.” yazısıyla ilgimi ilk andan itibaren kazanan bir kitap oldu. Sonu da hayal kırıklığına uğratmadı ve ta da listemde olmaya hak kazandı! Goodreads sayfasına ulaşmak için tık.


10)Ağaç Diken Adam-Jean Giono
2016 okuma hedefimi tamamlamaktan kilometrelerce uzak olduğum için şu sıralar çabuk bittiği için ince kitaplar okuyorum ki aklımca vicdanımı rahatlatayım. Sırf ince olduğu için kütüphaneden rastgele aldığım bir kitaptı Ağaç Diken Adam. Sıfır beklentiyle başlamıştım ve adeta dumura uğradım. Hacmiyle ters orantılı bir etki yaptı resmen. 
Hiçbir karşılık beklemeden, sabırla çöle dönmüş bir araziyi yıllarca uğraşıp yeşillendiren ve insanlara umut getiren bir adamın, Elzéard Bouffier'in, öyküsü Ağaç Diken Adam.
Kitabın son kısmında Elzéard Bouffier'in bir hayal kahramanı olduğunu öğrenmemle birlikte bir miktar şevkim kırılmış ve kitabı kapatmıştım ki arka kapaktaki şu yazı gözüme çarptı "Jean Giono'nun bu muhteşem öyküsü gerçek mi? Elzéard Bouffier gerçekten yaşadı mı? Fark eder mi?"


Benim listem böyleydi işte. Listedeki tüm kitapları gözü kapalı öneririm. Sizler favori kitaplarınızı belirlediniz mi peki? Benimle paylaşırsanız 2017 okuma listemi belirlemede gerçekten yardımcı olmuş olursunuz. Herkese keyifli günler! ◉◡◉



Share:

16 yorum

  1. Neil Gaiman gerçekten güzel yazıyor, şimdiye kadar okuduklarımdan beğenmediğim olmadı. Şimdi de Anansi Çocukları'nı aldım sırasını bekliyor :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer kitaplarını da severim umarım. Şunu okumalısın dediğin Gaiman kitabı varsa tavsiyeni alırım :))

      Sil
    2. Mezarlık kitabı'nı okumadıysan öneririm :).

      Sil
    3. Bir kere başlamıştım ama 3-4 sayfa sonra neden hatırlamıyorum bırakmak zorunda kalmıştım. Öyleyse 2017de Gaiman okumaya mezarlık kitabı ile devam edeyim, teşekkürler :))

      Sil
  2. Bir dolu liste. Gündönümü hakında öyle bir yazı yazmışsın ki, yorum yapmasan dahi inan ki merakımı cezbetmeye yetip arttı. Ve galiba yarın gidip hırsızı alıp okuyacağım. En çok ona gözüm çarptı. Elimde şu an okuduğum bir polisiye var, ama benim polisiye kovalamacam bekleyebilir değil mi? Beklesin de. Bu arada Cam Şato serisinin kapağında ki karakteri oynadığım oyunda ki Elf hatuna benzettim. Tabii alakası yoktur, büyük ihtimal benim oyun açlığımdandır o, ama bir an andırdı. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah o zaman amacıma ulaştım. Çünkü gerçekten daha çok okunmayı hak ediyor Gündönümü. Ne yaptın başladın mı Hırsız'a Riv?
      Hangi kovalamacanın içindesin Riv güzelse ben de katılmak isterim. Uzuuun zamandır polisiye okumadım.
      Ay şu an Cam Şato ile ilgili bir şey demek istiyorum ama büyük spoiler olur o yüzden içimde tutacağım :((

      Sil
  3. yaaa 1 numarayı okumak için sabırsızlanıyorum- kalpli emojiler- kafamı biraz toparlarsam hemen alıp seriyi devirmek istiyorum!
    3'ü indirdim ama okumak nasip olmadı bu yıl.
    4 iyiydi, fantastik sever olarak beni tatmin etti.
    5 güzel seriydi, siber dünyada masalımsı yapım.
    8 neil gaiman ile tanıştığım ilk kitap, sevdim ki!
    2 numara listemde ama temin edemedim, erteliyorum sürekli modum düşük =(
    neyse çok uzattım, güzel güzel ;)

    YanıtlaSil
  4. Eminim 2017 listen şimdiden hazırdır :)) yeni yılın senin için kitap dolu bir yıl olmasını dilerim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eheh çat pat hazır gibi işte :)) Teşekkür ederim, inşallah :)

      Sil
  5. Okumadigim kitaplar hepsi de. Farkli seçenekleri görmek iyi oluyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Sadece Yolun Sonundaki Okyanus'u okudum -_- Diğerleri de çok nefis görünüyor ama.. Hele sonuncusunu öyle anlatmışsın ki çok çok okuyasım geldi. Bir de Cam Şato'yu merak etmekten ölücem yakında. Okunacak ne çok şey var aslında ve buna sevinsem mi üzülsem mi bilemiyorum bazen :D 2017'de hepsini okumak dileğiyle :D

    YanıtlaSil
  7. Eslem az kitap okudum,az kitap okudum diyorsun da baya okumuşsun yine..
    Ağaç Diken Adam kitabını ilk kez senden duyuyorum.Biraz araştıracağım sanırım.Yine de listeme not ettim.Belki pdf'ini bulup okurum,gerçi şu sıralar finaller yüzünden sadece bölüm kitapları okuyabiliyorum ya :(
    Üzüldüm,gidip ders çalışayım.

    YanıtlaSil
  8. Sissoylu gerçekten mükemmel ya. *-* Güzel bir liste olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Brandon Sanderson insan değil ya :'))) Teşekkür ederim :>

      Sil
  9. Bu sene çok kitap okumuş olabilirim ama okuduğum kitapların kalitesi beni memnun etmedi. Henüz en iyi kitapları seçmedim. Şöyle bir baktım da geçen sene daha güzel kitaplar okumuşum. 2017'de her ay için birkaç tane kaliteli, klasik sayılabilecek kitap okuyacağım.

    Kitap Hırsızı'na başladım. Güzel de gidiyordu ama araya başka kitaplar alınca yarım kaldı. Yeni yılda ilk önce onu bitireyim.

    Winter serisini de birçok blogda gördüm. Genellikle olumlu eleştiriler alıyor. Onu da okuma listeme aldım.

    Yeni yılda daha çok okuyalım ve daha çok kitap yorumu yazalım :-)

    YanıtlaSil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!