2017 Hedeflerim

Sonunda finallerden kafayı kaldırıp aralıktan beri yazmayı beklediğim o yazıyı yazıyorum: 2017 hedeflerim.

Seneye boyunca aklıma gelen fikirleri not aldım hep unutmamak için. Ama bu notları ilk bulduğum kağıda yazdığımdan listede kesin eksikler var. Olsun, kalan sağlar bizimdir. Bu yılın hedeflerine geçmeden önce geçen senenin hedeflerine bir göz atmak istiyorum. Bakalım kaç hedefime ulaşmışım?

Listede rüya defteri tutmak, bullet journal tutmak, pinuccia'nın kış şenliğinde ilk 10'a girmek, galaxy jar yapmak, eldiven örmek, kod yazmayı öğrenmek, pazar 6'lısını devam ettirmek, tırnak yemeyi tamamen bırakmak, 2016 reading challenge'ı bitirmek ve daha iyi bir ingilizceye sahip olmakla birlikte toplamda 10 hedef varmış. TÜM HEDEFLERİME ULAŞMIŞIM! demek isterdi gönül ama sadece 2 tanesini başarabilmişim... Şaşırmadım. Beni 6 aydan uzun süredir takip ediyorsanız siz de şaşırmamışsınızdır büyük bir ihtimalle.

Nispeten geçen yıla oranla daha iyi bir ingilizceye sahibim ve pazar 6'lısını da devam ettirdiğim için çok da üzülmedim. Gerçi kod yazmayı öğrenseydim ne güzel olurdu. Sadece blog başlığı değil tema tasarlamaya başlayabilirdim ama ups...spoiler!

Neyse efenim geçmiş geçmişte kaldı. Şimdi vakit ileriye bakma vakti. 2016'dan ders almadım ve yine hedeflerimi belirlerken yüksekten uçtum. Ne yapalım ben de böyle biriyim işte.

2017 HEDEFLERİM

Kitap Hedeflerim

- Her hafta bir kitap yani toplamda 52 kitap okumak. 4'ü ingilizce, 10'u klasik kitap olmak koşuluyla.
- Ayda en az bir kitap yorumu yazmak.
- Düzenli olarak kütüphaneden kitap okumak.
- Tüm okuma şenliklerine katılmak. Önemli olan katılmak, değil mi?
- ÇOK BÜYÜK BİR İNDİRİM OLMADIKÇA elimdeki kitaplar bitene kadar kitap almamak. Sadece Kocaeli kitap fuarından kitap almaya izin veriyorum kendime.
- Kitaplığımdaki fazlalık kitaplardan kurtulmak. 
- Yarım bıraktığım kitapları tamamlamak. Özellikle Locke Lamora ve Marslıyı!!!

Blog Hedeflerim

-Blogda misafir yazarlık başlatmak. Daha sonra bununla ilgili detaylı bir yazı yayınlayacağım efenim beklemede kalınız.
- Pazar 6'lısını devam ettirmek. Tabii ki sizlerin desteğiyle.
- Blogdaki sayfalara çeki düzen vermek. 2 yıldır blog tutuyorum ama hala hakkımda sayfam yok, rezalet!!
- Adsense'e ya da Bumeranga katılmak. Hangisini tavsiye ediyorsunuz?
- Biriken mimleri yapmak ve bundan sonra mimleri zamanında yapmak.
- Aylık rapor yazmaya geri dönmek. 
- Ayda en az 2 tane Kore dizisi tanıtımı ya da yorumu paylaşmak. Sürekli yeni dizilerin çıktığını ve benim de en çok yaptığım şeyin dizi izlemek olduğunu düşününce aslında bayağı küçük bira rakam aslında 2 ama olsun. Bu yıl hedeflerimdeki genel amacım az ama devamlı olmaları.
- Daha çok blog keşfetmek. Aslında daha çok blog okumak istiyorum. Elim hep tanıdığım kişilerin bloglarına gidiyor. Farklı blogları da okumak ve tanımak istiyorum.

Diğer Hedeflerim

- Başka bloglar için header/başlık resmi tasarlamak. Bunun için de ayrı bir yazı gelecek inşallah. Hem kendimi geliştirmiş olurum hem de bir faydam dokunur.
- Her ay bir film izlemek. 
- Corelde kendimi geliştirmek. Photoshop'a alışan ben için Corel tam bir işkence ama bunun da üstesinden geleceğim inşallah. 
- TEMA'ya katılmak. 
- Farmasi danışmanı olmak. (Oldum bile!)
- Korece öğrenmek. Şakır şakır konuşmayı planlamıyorum tabii ki bir yılda ama harfleri öğrendiğime göre artık ufaktan gramer çalışmaya başlayabilirim.
- Postcrossing yapmak ya da mektup arkadaşı edinmek. Var mı gönüllü? :D
- Bir elişi öğrenmek. Örgü ve amigurumi ilgili çekiyor şu sıralar. Becerebilirsem amigurumiden ayraç yapacağım :D
- İngilizce blog tutmak. Bunu yapsam da sanmıyorum paylaşır mıyım blog linkimi burada. Çünkü büyük bir olasılıkla İngilizceyi katleteceğim :D Anlıyorum ama yazamıyorum problemini aşmanın başka yolunu bilen lütfen paylaşsın :D
- Kendi defterimi dikmek. Geçen sene bir kere denedim ama yapılışına tam uymadığım için sonuç tam bir hüsran oldu. Bu sefer tüm o ince hesaplara uyarak yapacağım umarım.
- Ayraç tasarlamak. Daha doğrusu tasarladıktan sonra öyle bırakmayıp çıktılarını almak. 
- Kendi takvimimi hazırlamak. Corelde en son takvim hazırlıyorduk ama sonra araya kar tatilleri falan girince kurs bayağı aksadı ve finaller yüzünden ben de programı pek açmayınca unuttum gitti çoğu şeyi. Yarıyıl tatili bitmeden kendime bir takvim hazırlayıp matbaadan da çıkarttırmak istiyorum. Burada da PDF halini paylaşırım isteyenler de kendine çıkarttırırlar. Hatta takvim isteği bile alabilirim. Takvim genelinde özel bir tema isteyen falan olursa (misal her aya bir yazar gibi) mesaj atması yeterli :))

Hmm sanırım bu kadar. Aklıma fikir geldikçe güncellerim listeyi. Peki sizin hedefleriniz neler? Siz de benim gibi hedef belirlerken yüksekten uçanlardan mısınız yoksa makul takılanlardan mısınız? Keyifli günler!^^



Share:

16 yorum

  1. Ne kadar güzel hedeflerinizin olması, kolaylıklar hepsi için.

    YanıtlaSil
  2. Mektup arkadaşı için gönüllüyümm!Bu arada kod yazmak dediğin ne? (Biraz cahilim kusura bakma :D)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşasın!^__^ Detayları o halde nereden konuşalım? Bana esothepink@gmail.com mail adresinden ya da periodiclibrary instagram hesabından ulaşabilirsin :))
      Estagfurullah canım :D Kod yazmayı öğrenmekten kastım HTML ve CSS öğrenmekti. Bu blogların temaları bunlarla hazırlanıyor :))

      Sil
  3. Güzel hedefler, umarım hepsini başarırsınız. Bu arada photoshop ve corel öğrenmek benim de bu yıl ki hedeflerim arasında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, inşallah. O halde ikimize de kolay gelsin :))

      Sil
  4. Ooo maşallah Eslem çok güzel hedefler tutturmuş.Umarım sen de ben de uygulayabiliriz hedeflerimizi ^^
    Senin gibi ben de yeni bloglar keşfetmek istiyorum,fakat elim hep aynı bloglara gidiyor.Aynı blogları da sürekli okumak istiyorum zaten.
    Eh hayırlısı diyelim o zaman :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sene sonunda hedeflerimizi gerçekleştirdiğimizle ilgili yazılar yazmak kısmet olur inşallah :D
      Kendime kızıyorum bu yeni blogları okumama konusunda. Ya seni okumasalardı Eslem hoşuna gider miydi diye azarlıyorum hatta ara ara :D

      Sil
  5. Blogunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım. Sizide bloguma beklerim :) www.nurundelidolublogu.tk Bu arada sodyumunuzu bulup güçlü bir iyonik bağ kurmanızı dilerim. Açıklamanız tam benlik olmuş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz, ben de uğrayacağım kesinlikle :))
      2 yıldır blog yazıyorum ve o kısmı fark eden ilk kişisiniz :D

      Sil
  6. Ne güzel hedefler bunlar. Umarım hepsini teker teker gerçekleştirirsin.

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel bir yazı olmuş bu. Hedef yazılarına bayılıyorum. Hele seninki gibi bir sürü hedef yazılmışsa okuması daha zevkli oluyor :-)

    Ayda bir kitap yorumu çok az. Daha çok kitap yorumu okumak istiyorum senden.

    Kitaplığındaki fazla kitaplar için gönüllüyüm. Okulumuza bağış yapabilirsin :-)

    Adsense'e ve Bumerang'a aynı anda üye olabilirsin. Aralarından birini seçmene gerek yok.

    Diğer hedeflerim başlığındaki her bir hedefin çok güzel. Kendini bilgisayar ve blog işlerinde geliştirmeni çok isterim. Bana da yardımcı olursun :-)

    Hedeflerini gerçekleştirdiğin bir yıl olsun 2017. Öptüm canım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla yazması da pek zevkli oluyor. Bir de gerçekleştirebilsem tadından yenmez herhalde :D
      Gönül ister ki her okuduğumu yazayım ama insan üşengeç olmasın :D En az 1 yorum diyelim de fazlasını yazma şevki gelirse onu da yazarım tabii :D
      Aa iyi bir seçenek bağış da :))
      Hmm ikisine de başvurayım o zaman. Teşekkürler Şule :))
      Geliştirebilirsem kendimi beni en mutlu edecek olan şey başkalarına yardım etmek olucak zaten. Şu anda da elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım yapabileceğim bir şey olursa :))
      Hepimiz için güzel bir yıl olur umarım Şule çok teşekkürler ♥(ˆ⌣ˆԅ)

      Sil
  8. İnsanın hedefleri olması güzel şey..Herşey istediğin ve hedeflediğin gibi olsun o zaman..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için :))

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!