Pazar 6'lısı: Yarım Bıraktığım 6 Kitap

Ocak temalarını açıkladığım şu yazıda dediğim gibi bazı kitaplar bitmemeye mahkum. Hani bu durum bazen kitabın yeteri kadar akıcı olmaması ya da okuyucunun sevdiği türden bir kitap olmaması gibi nedenlerle açıklanabiliyor ama bazen ise sadece... bitmiyor.  Bugünün Pazar 6'lısı teması da bu bitmeyen kitaplar hakkında. O zaman gelsin yarım bıraktığım 6 kitap!

 1) Locke Lamoranın Yalanları-Scott Lynch
Şaşırdınız değil mi? Valla ben de çok şaşkınım. Yarım kalmasının nedeni beğenmediğimden değil ama. Hatta anlatım tarzı bayağı esprili ve zekice olduğu için daha ilk sayfalardan vurulmuştum kitaba. Lakin kitap hem enine hem de boyuna bayağı alan kapladığı için kitabı yanımda taşımaktansa sadece evde okumayı tercih ettim ve böyle yapınca da otobüslerde okuduğum e-kitaplar Locke Lamora ile aramıza girdiler... Ama umuyorum ki tekrar başlayacağım kitaba ve bu sefer bitecek.
2)Hobbit-J.R.R. Tolkien
Bu listede beni en çok üzen kitap Hobbit sanırım. Kitap en yakın arkadaşımın hediyesi ve kendisi çok sevdiği için benim de okumamı istemişti. 2-3 kez başladığım halde bir türlü sonunu getiremedim maalesef. FAKAT PES ETMEK YOK. Bir gün bitecek bu kitap çünkü bff olmak bunu gerektirir.
3)Northanger Manastırı-Jane Austen
Jane Austen kitabı ve yarım bırakmak? Normalde asla yan yana kullanmayacağım kelimeler ama kitabı vize zamanımda kütüphaneden almıştım ve süresi dolunca bitiremeden geri iade etmek zorunda kalmıştım. Gözdenin düzenlediği Klasik Kitap Okuma Maratonunda tekrar okumak istediğim kitaplardan biri Northanger Manastırı.


4) 5. Dalga-Rick Yancey
Bu kitap için bir bahanem yok. Başladım, bayağı da okudum ama devam etmek için gerekli merak duygusunu uyandıramadı kitap ben de. O kadar ki filmi bile yarım kaldı jkljk 
5)İyilik ve Kötülük Okulu-Soman Chainani
Şenlik kurbanı bir kitap. Şöyleki Pinuccianın Güz Okuma Şenliği için kitabı okumaya başlamıştım ama yetiştirememiştim. Kış Şenliği için de okuyamazdım çünkü şenlik başlangıç tarihinden önce başlanılan kitaplar sayılmıyor. Öyle yazık oldu kitaba.
6)Marslı-Andy Weir
Marslının yarım kalma hikayesi biraz uzun. Marslı kitap kulübüyle seçtiğimiz bir kitaptı. Hatta ben önermiştim. Kitabı okumaya e-kitap şeklinde başladım ve BAYILDIM. Kitaba başlamadan önce bu kadar muhteşem olacağını tahmin etmiyordum. Andy Weir'in anlatım tarzı o kadar muhteşem ki okurken kahkaha attığımı hatırlıyorum. Şimdi diyeceksiniz ki madem bu kadar bayıldın, o halde neden yarım bıraktın? Ben de diyeceğim ki çünkü e-kitap olarak okumaya devam devam edemedim. E-kitaba dönüştürülmüş hali tam bir göz katiliydi. Sonra tabii basılı halini sipariş ettim ama o sırada araya başka kitaplar girdi :( Bu yıl umuyorum ki tekrardan başlayıp bu sefer bitireceğim kitabı.

Öyle işte, benim yarım bıraktığım 6 kitap bunlar. Peki sizlerin yarım bıraktığı kitaplar neler? Yoksa ne olursa olsun kitabı yarım bırakamayanlardan mısınız? Çoktan Pazar 6'lısı yazınızı yazdıysanız linkini benimle paylaşabilirsiniz. 

Bu arada geçenlerde Pazar 6'lısını devam ettirmede yardımcı olacak birini aradığımı söylemiştim ve Rushmine blogunun sahibi Zeynep yardımcı olmayı kabul etti. Bir kez de buradan teşekkür etmek istiyorum ona :') Artık temaları birlikte hazırlayacağız. Ama tabi tema önerisinde bulunmak isteyenlere mail kutumuz her daim açık!

Keyifli günler, bol okumalar!^^

Share:

12 yorum

  1. Locke Lamora'nın Yalanları'na çok şaşırdım gerçekten. Bayılmıştım ben o kitaba. ^-^ Kısa zamanda bitir onu ya. :))
    Bu haftada katılabildim ben, kendimi kutluyorum. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnan ben de şaşkınım Locke konusunda :D Bir de o kadar hevesle başlamıştım ki. Kitap kulübünde falan önerip herkesi okumak için gaza getirmeye çalışmıştım :D Bir dahaki okuyuşumda bitireceğin inşallah :D
      Tebrikleer, istikrarın daim olur umarım :D

      Sil
  2. Hobbit'i bir tek aralarında okudum ben ama güzeldi, sen de dönsen seversin gibi geliyor :) Ben de tam gaz devam ediyorum bu altılılara haftaya bilmiyorum ama şimdilik 3'te 3 :) Yeni ayın temalarını merak etmeye başladım bile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hobbitte kadın karakter eksiği var ya :D Acaba ondan mı bir türlü kaptıramıyorum :P
      Hadi inş 4'te 4 olur :D Şubat temaları orijinal bayağı beklemede kalınız efenim :)))

      Sil
  3. listende gerçekten çok ilginç kitaplar var. Özellikle ilk 3 okumayı çok istediğim kitaplar. Yarım bırakmana şaşırdım ama dediğin gibi kitabın yarım kalması kötü olduğu anlamına gelmiyor. Bazen doğru zamanda okumuyoruz. Sende de öyle olmuş olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 5. Dalga hariç yarım kaldığına en çok üzüldüğüm ve aslında yarım kalmaması gereken kitaplardı ama dediğin gibi zamanlamaları doğru değildi :/ Neyse ki bir kitaba birden çok kez şans verme taraftarıyım :))

      Sil
  4. Nerdeyse çoğunu elinde olmayan sebeplerle ve istemeden bırakmışsın. Sevmediğin için bıraktığın bir tane var sanırım. Bende öğrenci olduğum için vize dönemleri kitap okuyamamak yolculuk kitapları Vs seni çok iyi anlıyorum. En çok da locke lamora ya şaşırdım. Umarım bitirirsin kafana koyduğun gibi. Böyle güzel bir seriyi kaçırmanı istemem asla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep dış sebeplerden yarım kaldılar evet :( Ah Locke ah... Cidden ben de üzgünüm yarım kalmasından dolayı. Seriyi tamamlayıp öyle başlarım bu sefer belki. Maraton şeklinde okuması da bayağı zevkli oluyormuş sanırım öyle okumuştum bir yorumda :))

      Sil
    2. Bwnde katılmak istiyorum yakın zamanda bir maratona uygun bir anı kolluyorum. Umarım katılırım kısa zamanda :)

      Sil
    3. Belki de sen maraton düzenlersin olmaz mı? :D Ben de katılırım :D

      Sil
  5. Hobbit ve jane austin i okumustum. Marsli nin filmini izledim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hobbiti okumak bana da kısmet olur umarım :))

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!