İmdat Telif Hakkına Takıldım!

Evet, sonunda bu da başıma geldi. Sabah bir maillerime bakayım dedim ve bu maille karşılaşınca şok oldum.

Telif hakkı yüzünden kaldırılan yazı da blogumda en çok görüntülenen yazılardan biri olan Goblini tanıttığım yazı. 
Görüyorsunuz ya listede ben de varım, ünlü oldum! Listede Kore Fenomenini de görünce iyice bir havalandım. Fenomen ile aynı listede olmak bir gururdur benim için.
Şaka bir yana şikayette bulanan ITMPA neymiş ne değilmiş bir öğreneyim diye googlea başvurdum.
Anlamayınca hemen imdadıma google translete koştu.
"ITMPA, programların yalnızca yasal ve meşru kaynaklar aracılığıyla erişilebilir olmasını sağlamak için içerik sahipleriyle birlikte çalışarak korsanlık tehdidini ele almaya çalışır. Yasadışı indirme, haklı içerik sahiplerinin telif hakkını ihlal eder. Film ve televizyon programlarının yasal dağılımı, içerikle olan izleyicilerin en üst düzeyde kalitede olmasının yanı sıra, eğlence endüstrisinin ve destekleyen endüstrilerin ve işlevlerinin sağlıklı olmasını sağlar.İçeriğin yasadışı dağıtımı, eğlence ekosisteminde dalgalanan zararlı etkilere sahiptir. İçerik korsan ve yasa dışı olarak elde edildiğinde, içerik üreticileri ve sahipleri üzerinde önemli bir olumsuz etkisi vardır. Herhangi bir gelir kaybı, izleyicilerin keyif alması için yeni eğlence imkânı yaratma yeteneklerini ve kaynaklarını etkiler. İster korsan kopyalanmış diskler, akışlı videolar veya paylaşılan torrent dosyaları biçiminde olursa olsun, bu yasadışı etkinlikler yaratıcı endüstriler üzerinde büyük bir olumsuz etkiye sahiptir. Film sağlayıcıları ve TV şovlarını birçok platformda ve medyada izleyicilere sunmak için yoğun bir şekilde çalışan içerik sağlayıcılarla, sevdiğiniz eğlenceye doğrudan meşru bir kaynak yoluyla erişmek her zamankinden daha kolay."
Oo iyi güzel tabii ki de asıl emek sahiplerine her zaman saygımız var ve korsandan da hoşlanmıyoruz ama benim zavallı tanıtım yazımda diziye zarar verecek indirme linki ya da korsan içerik yok ki. Yazıda sadece dizi posteri ve karakter posterleri var. Onlar mı diziye zarar verecek anlamadım. 
Neyse artık bakacağız bir çaresine ama Gobline kırılmadım değil yani. Ben herkes bu güzel diziyi izlesin diye uğraşayım sen git beni şikayet et. Alındım vallahi. Dizi bitince de yorum yazısı paylaşırım diyordum ama tövbe bir daha Goblinle ilgili bir yazı yazmam.
Yazıdan tüm görselleri kaldırıp tekrar mı yayınlasam ne yapsam diye kara kara düşünmeye gidiyorum ben. Size de keyifli ve telif hakkına yakalanmadığınız günler dilerim!^^

Share:

14 yorum

  1. Ay çok garip ,geçmiş olsun o zaman :(

    YanıtlaSil
  2. Bu durumun bir kaç bloggerın daha başına geldiğini görmüş çok şaşırmıştım, yapıma zarar vermiyorsa neden bu kadar sorun çıkarıyorlar ki? Hem de bedava reklamları yapılıyor, garip bir durum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimlerin başına geldiğini hatırlıyor musun acaba? Bir kapılarını çalıp yardım istesem :D
      Anlamadım ben de. Listedeki diğer sitelerin çoğu indirme linki falan vermiş onları kaldırtmaları normal ama ben gümbürtüye gittim gibi bir şey oldu :D

      Sil
  3. Ürperdim bir an, başıma gelse büyük ihtimal elim ayağıma dolanırdı. Öyle ki şu an kendi bloğumda dahi acaba görsellerini koyduğum animeler telife girer mi düşüncesi dolanıyor aklımda ve sanırım birazdan garanti olsun diye her birine el atacağım üşengeçliğim dahi tutmadan. Çok büyük geçmiş olsun Rin-chan, sahiden üzüldüm. Yazını hatırlıyordum, tanıtımdan öte değildi, indirme linki de yoktu. Hayli tuhaf bir durum. Umarım bir daha asla başına gelmez. o.o

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir tek Goblinde böyle oldu ya. Ne kıymetli dizileri varmış :D
      Teşekkür ederim Riv :') Yazıyı düzenleyip tekrar yayınladım, umarım bu sefer sorun olmaz :))

      Sil
  4. Bir yandan üzüldüm bir yandan da tebrik edesim geldi.
    Google bile fark etmiş seni!
    Bak biz "sıradan halkı" fark etmiyor.Sadece elit tabakayı görüyor google :D Cidden şaka bir yana fena olmuş,en çok okunan yazının kaldırılması üzücü bir durum olsa gerek :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu durumda bile gülümsettin ya teşekkürler :D Popülerlik başa bela işte azizim ne yaparsın :D
      Tekrar yayınladım, inş bir şey olmaz.

      Sil
  5. Oha, ne alaka ama ya? Çok şaşırdım, çok üzüldüm Eslem.. Haklı bir uyarı olmamış, çok saçmalamışlar. Geçmiş olsun, bir daha olmasın.. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam olarak alakaya maydanoz durumu. Teşekkürler Gözde, ilk ve son olur umarım :/

      Sil
  6. Geçmiş olsun canım. Bir daha böyle bir olay yaşamazsın umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. İnşallah olmaz. Zira gelen uyarıya göre bir daha olursa blogum silinicekmiş :/

      Sil
  7. Film ve dizi yorumlarken resim konusunda ne yapacağımızı da önerseler keşke görsel olmadan bana çıplak geliyor görsel olunca telif dert. Kendi dizilerinin reklamını istemiyorlar galiba diye düşünüyorum bazen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görsel önemli gerçekten. Valla ben de bir anlam veremedim. Ama kendileri bilirler reklam istemiyorlarsa yapmam ben de :D

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!