Northanger Manastırı-Jane Austen | Alıntılar [Austenaton #1]


Bir önceki yazımda bahsetmiştim, taslakların birçoğunu temizledim, bazılarına ise kıyamadım diye. Bu yazı da kıyamadıklarımdan. Okurken bol bol not almışım kitapla ilgili yorumumu yazınca sonuna eklerim diye. Gelin görün ki o yorum asla yazılmadığı için alıntılar da böyle kendi başlarına kalmışlar. Dedim ki böyle boyunları bükük kalışları boşuna olmasın, bari sadece alıntı olarak paylaşayım. İşte yıllar önce okurken not aldığım Northanger Manastırı alıntıları :)

“Catherine Morland’i çocukluğundan gören hiç kimse onun kahraman olmak için doğduğunu düşünmezdi.” Sayfa 1

“Güzelleşiyor olmak hayatının ilk on beş yılında sıradan görünen bir kız için beşikten beri güzel olan bir kızın tadabileceğinden daha büyük bir mutluluk taşır.” Sayfa 7

“Tabiat itibariyle hiçbir kahramancı yanı bulunmayan Catherine’in kriketi, beyzbolu, ata binmeyi ve on dört yaşında kırlarda koşturup durmayı kitaplara… en azından eğitim kitaplarına tercih etmesi hiç hayırlı değildi, gerçi faydalı bilgiler vermek yerine sadece hikaye anlatıp aklı yormamaları şartıyla kitaplara hiçbir itirazı yoktu.” Sayfa 7

“Ama genç bir hanım eğer kahraman olacaksa etraftaki kırk ailenin imkansızlığı onu durduramaz.” Sayfa 8


“Dostluk elbette aşk hüsranı sancılarının en tatlı merhemidir.” Sayfa 27


“Ah kitaptan nasıl keyif alıyorum!Ömrümün geri kalanını kitabı okuyarak geçirmek istiyorum.Emil ol, seninle buluşacak olmasam,kitabı dünyada bırakmazdım.” Sayfa 34

“Ondan çok hoşlanmadığımı söyleyerek numara yapacak değilim; ama elimde okuyacak Udolpho olunca kimse beni üzemezmiş gibi geliyor.” Sayfa 35

"İnsan ister erkek olsun ister kadın,eğer iyi bir romandan zevk almıyorsa dayanılmaz ölçüde aptaldır." Sayfa 106

Share:

7 yorum

  1. Hepsi çok güzel <3 Ama özellikle son alıntıyı sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim :)) Austen nokta atışı tespitlerini mizahi bir dille çok güzel aktariyor<3

      Sil
  2. Austenaton ne güzel bir etkinlikti Eslem. Maalesef hakkını veremedik. Ben etkinlikten sonra birkaç yazı paylaştım ama istediğim kadar aktif olamadım. Halbuki Jane Austen'ı çok severim. İlerleyen zamanlarda bu etkinliği aktif hale getirmen mümkün mü? Süresini de uzun tutarsın Jane Austen dolu aylar geçiririz :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet fikir olarak çok güzeldi ama icraatta sınıfta kaldık, özellikle de ben:(

      Yaparız diyorsan her aya bir Austen şeklinde yeniden diriltebiliriz etkinliği :D

      Sil
  3. Bir ara güya yapıyor idik ama başta ben bir türlü adapte olamadım maratona:(

    Katılıyorum, anı oldu bana en azından :D

    YanıtlaSil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!