Pazar 6'lısı: Yılın İlk Yarısında Okuduğum En Güzel 6 Kitap

Dostlarım, ben de biliyorum, bugün pazar değil. Ancak Ramazan bayramının ilk günü olması nedeniyle dün bayağı bir yoğundu benim için. Öğlen 12 gibi çıktığımız eve bir daha gece 11 gibi geri gelince bende pazar 6'lısı yazacak ne güç kaldı ne de kuvvet. Neyse ki bugünün bayram gezmesi erken bitti de şimdi yazabiliyorum. Bu arada herkese sevdikleriyle birlikte iyi bayramlar diliyorum:))

Bugünün, daha doğrusu dünün Pazar 6'lısı teması yılın ilk yarısında okuduğunuz en güzel 6 kitaptı. Güzel kitaplar okuduğumu sandığımdan seçim yapması zor olur diye düşünüyordum ama hiç de öyle olmadı. Okurken zevk alsam da geriye dönüp baktığımda bu çok güzeldi dediğim çok az kitap çıktı ve bu da biraz üzdü. Umarım ikinci yarıda daha güzel kitaplar okurum diyor ve listeme geçiyorum.

27.06.2017 Salı 16.14 Güncellemesi: Dün bunları yazmama kalmadan hooop yine bir bayram ziyaretine gittik ve yine benim pazar 6'lısı işi yattı. Ama inatçıyım bu yazı er ya da geç paylaşılacak. Araya başka bir şey girmeden son sürat listemi paylaşıyorum o zaman.


1.Sis ve Öfke Sarayı-Sarah J. Maas
Şu kitabı ne kadar severek okudum bir ben bir de Allah bilir. Goodreadste kısa bir yorum girdim ama kesinlikle bu kitap için yeterli değil. Serinin ilk kitabı olan Güller ve Dikenler Sarayı ortalama fantastik, genç yetişkin türünde bir kitaptı ama Sis ve Öfke Sarayı ile seri birkaç level birden atladı diyebilirim. Ve bunun en önemli nedeni tabii ki de Rhysand karakteri. Gerçekten anlatılmaz okunur diyebilirim sadece. Sis ve Öfke Sarayı'nda tanıdığımız yeni karakterleri de unutmamak gerek. Umarım üşenmem de ileride bu kitaba bir yorum girerim çünkü eğer çok daha iyi kitaplar okumazsam 2017'nin en iyi kitapları arasında olmaya devam edecek.
2.Hayatın Kıyısında-Jennifer Niven
Şu listeye içim tamamen rahat bir şekilde koyduğum iki kitap var. Biri az önceki yorumumdan da anlaşılacağı üzere Sis ve Öfke Sarayı, diğeri de Hayatın Kıyısında. Konusuna baktığınızda çok da etkilemiyor, hemen alıp okumalıyım bunu dedirtmiyor ama en çok da böyle kitaplardan korkmalıyız zaten, öyle değil mi? Ne zaman konusuna bakıp kesin çok güzeldir bu desem kitap fos çıkıyor. Hayatın Kıyısında ise bunun tam tersi bir etki yaptı. Kitap bittiğinde kamyon çarpmıştan farksızdım. Orta halli bir genç yetişkin kitabı bekliyordum ama beklentilerimi aşan bir kitap oldu. Konusunu okumak için tık tık.
3.Sevdiğim Tüm Erkeklere-Jenny Han
Şimdi kabul etmeliyim ki ben her ne kadar keyifle okuyup kitaba tam puan vermiş olsam da herkesin seveceğini iddia edemem. Çünkü bildiğiniz klişe genç yetişkin kitabı. Kendi halinde takılan kızla, okulun popüler oğlanı arasında geçen bir hikaye Sevdiğim Tüm Erkeklere. Yalnız popüler oğlan dediğime bakmayın öyle kötü çocuk ayaklarına yatan popülerlerden değil. Asıl kızımız Lara Jean'in değişik ve başına bela olan bir huyu var: platonik olarak sevdiği çocukları sevmeyi bırakmaya karar verdiğinde onlara mektup yazıyor. İçinde tuttuklarını bir bir bu mektuplara döküyor. Yalnız mektuplar gönderilmeye hazır hale geldiğinde göndermek yerine onları kutusunda biriktiriyor. Bir gün mektuplar Lara Jeanden habersiz sahiplerine postalandığında olaylar başlıyor. Eğlenceli bir kitaptı Sevdiğim Tüm Erkeklere. Bu yaz sıcaklarında okunmak için birebir.
4.Kazananın Laneti-Marie Rutkovski
Okurken bayılarak okuduğumu hatırlıyorum, hatta iki günde falan bitirmiştim ama şu an detaylarını pek hatırlayamıyorum. Ana karakter Kestrel bizim güçlü kadın karakter olarak bildiğimiz karakterlerden biraz farklı. Fiziksel gücüyle değil keskin zekasıyla kendine hayran bırakan bir karakter. Distopik bir dünyada geçen kitapta birbirine düşman halklardan olan Kestrel ve Arin'in ilişkini okuyoruz. Birbirlerini sevmelerine rağmen birbirlerini alt etmeleri lazım ve bu kitapta kazanmak pek mutluluk getirmiyor.
5.Adulthood Is A Myth-Sarah Andersen
Yorumum için buraya bakabilirsiniz.
6. 404 Not Found
Üzücü ama cidden listeye ekleyebileceğim başka bir kitap bulamadım. Yani beş üzerinden dört yıldız verdiğim kitaplar var Northanger Manastırı, Eleanor&Park, Ben Robot, Doktor Uyku gibi ama içlerinden birini seçebilecek kadar öne çıkmıyor hiçbiri ne yazık ki.

Öyle işte, benim 2017'de şu ana kadar okuduklarım arasındaki en iyiler bunlar. Umarım ikinci yarıda çok daha iyilerini okuyabilirim. Varsa önerileriniz bir dal alırım, herkese tekrardan iyi bayramlar, keyifli günler :))

Share:

14 yorum

  1. Adulthood is a myth senin blogunda görüp merak ettiklerimden, çok eğlenceli bir yazıydı o ama bu sene mi yazmışsın daha eski bir yazı gibi hatırladım :). Hayatın Kıyısında'yı da çok görüyorum demek güzelmiş ama pegasusun kapakları falan güzel de çok pahalı yaa :(.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tereddüde düştüm bir an yoksa geçen yıl mı okumuştum diye ama kontrol ettim bu yılmış :D
      Çok pahalı demek az kalır ÇOK PAHALI!!!!! diye capslockla yazılıp sayısız ünlem konulmalı ki anlaşılsın :D Anlamıyorum ki altın suyuna mı banıyorlar kitabı sanki... Pegasus insanı illegal yöntemlerle okumaya itiyor :D

      Sil
  2. Güller ve Dikenler Sarayı'nı okumadım daha hem okumak istiyorum hem de okumamak istiyorum sende ortalama bulmuşsun sence Sis ve Öfke Saray'ı için okumaya değer mi yani seriye başlamaya ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem zaman hem de para kaybı olacak Güller ve Dikenler Sarayı ama... Sis ve Öfke Sarayı için yine de değer bence :D

      Sil
  3. 404 not found'a bayıldım, listeye ekliyorum :pp :)) içlerinden okuduğum yok ama bakayım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeneceğinden eminim mutlaka oku :D
      Genç yetişkin okumaktan hoşlanıyorsan hepsi önerimdir :))

      Sil
  4. Hayat mottom haline geldi zaten geç olsun güç olmasın :D
    O halde umarım hepsini okursun ve benim kadar seversin :D Sonra da birlikte dedikodularını yaparız :p

    YanıtlaSil
  5. Bu maddeyi ben de zamanında yapamadım ama bu hafta sonu yazacağım. Hatta bugün yazmayı düşündüm ama planlı tarafım pazar günü yazılması gerektiğine karar verdi.

    Ben 6 kitap çıkarabilirim sanırım. Bakmaya gidiyorum :-)

    İkinci yarıda daha güzel kitaplar okumanı diliyorum. Önerim klasiklere ağırlık vermen. İstisnalar haricinde klasikler, boşuna klasik olmuyor. Ben arka arkaya kötü kitaplar okuduğumu hissettiğimde bir Zweig ya da Shakespeare okur kendime gelirim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarını dört gözle bekliyorum o halde. Hangi kitaplar ilk 6'ya girecek bakalım :))

      Önerini dikkate alacağım :)) Shakespeare hakkında hala biraz çekincelerim olsa da Zweig'ın iyi geleceğine şüphem yok :D

      Sil
  6. İçlerinden hiçbirini okumamam? :D Adulthood Is A Myth'i feci merak ediyorum, keşke kitapçılarda bulabilsem :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel işte okuyabileceğin bir sürü güzel kitap var :D Keşke olsa ya D&R'ın sitesinde bile sadece e-kitabı satılıyor :(

      Sil
  7. Hemmmen bakıyorum o halde :>

    YanıtlaSil
  8. Hayatın Kıyısında ve Sevdiğim Tüm Erkeklere çok merak ettiğim kitaplardan ^_^ Ve Pazar 6'lısını pazar günü paylaşmaman bence harika bir metafor olmuş! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle Sevdiğim Tüm Erkeklere tam yazın okumalık şeker bir kitap ^___^
      Ahahah teşekkür ederim :D

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!