Yarıyıl Raporu (Mid-Year Book Freakout: 2017)

Hiç farkında değilim yıl ortasına gelmişiz hatta geçmişiz bile. Yaz tatiline girince bende zaman ve mekan algısı tamamen kayboluyor. Neredeyse gelenekselleşen Mid Year Book Freak Out yazısını yazmayı unutacaktım o derece :D Belki geçen senelerden hatırlarsınız Mid Year Book Freak Out yıl ortasında yazılan, o ana kadar ki enleri belirlemeye yönelik 15 sorudan oluşan bir etkinlik. Benim de düzenli olarak yazdığım nadir yazılardan biri. Tü tü tü şeytan kulağına Allah bozmasın, daha nice seneler yazmayı umuyorum :D 2015 versiyonuna şuradan, 2016 versiyonuna da buradan ulaşabilirsiniz.


Bu sene ufak bir değişiklik yapıp Mid-Year Book Freak Out yazısının yanına Yarıyıl Raporu iliştirdim fark ettiyseniz. Etkinliğin içeriğini daha iyi anlattığını düşünüyorum ve tabii yazması daha kolay :D Daha da uzatmadan sorulara geçelim öyleyse :>



01. Şu ana kadar okuduğun en güzel kitap? 
Sis ve Öfke Sarayı-Sarah J. Maas. Son yazımı (Bu yıl okuduğum en iyi 6 kitap) okumuş olanları hiç de şaşırtmayacak bir cevap :D Her şeyiyle tam benim zevkime uygun yazılmış bir kitap. Kiminle konuşsam aynı şeyi söylüyorum ama bu kitaptan insanların (En azından genç yetişkin-fantastik sever insanların) mahrum kalmaması için bir kez daha söylemek istiyorum: serinin ilk kitabı olan Güller ve Dikenler Sarayı'nı beğenmediyseniz bile Sis ve Öfke Sarayına mutlaka ama mutlaka bir şans verin. Çok büyük bir ihtimalle pişman olmayacaksınızdır.

02. Şu ana kadar okuduğun en iyi devam kitabı?
Bunun da cevabı belli: Sis ve Öfke Sarayı.
03. Okumak istediğin ama henüz okuyamadığın yeni çıkan bir kitap?
Sahte Krallık-Leigh Bardugo. Okumak istediğim değil okumak için ölüp bittiğim bir kitap. Kendisi Kargalar Meclisinin ikinci ve son kitabı. Ama ne Jane Austen Okuma Maratonuna, ne de Yarıyıl Reading Challenge'a uyguduğu için şimdilik bekletiyorum kitabı.
04. İkinci yarıda çıkmasını çok beklediğiniz bir kitap?
Genelde hep bir kitapların çıkmasını beklerim ama şu an aklıma gelen tek bir kitap dahi yok.
05. Sizi hayal kırıklığına uğratan kitap?
Hmm hangi birini seçsem ki acaba? Goodreadste şu ana kadar okuduklarıma bakınca görüyorum ki birçok kitap beni hayal kırıklığına uğratmış: Hava Uyanıyor, Güzelleştiğim O Yaz, Isla ve Mutlu Son, Koredeki Çatı Katımdan Sesleniyorum, Baş Belası... Yine de en ağır basan Hava Uyanıyor. Hayal kırıklığımın nedenlerini okumak isterseniz kitabın adına tıklayarak kitabın yorumuna ulaşabilirsiniz.
06. Sizi şaşırtan bir kitap?
Hayatın Kıyısında-Jennifer Niven. Spoiler olmaması açısından bir şey demek istemiyorum, okuyanlar anladı zaten.
07. Favori yeni yazarınız?
Yok.
08. En yeni kurgusal aşkınız?
Sis ve Öfke Sarayından RHYSAND a.k.a the most powerful high lord in history.
09. En yeni favori karakteriniz?
Bütün sorulara Sis ve Öfke Sarayı cevabı vermek istemiyorum ama kitap muhteşem, kitaptaki karakterler daha da muhteşem olunca bu soruya da Sis ve Öfke Sarayından Amren cevabı vereceğim, #sorry not sorry.
10. Sizi ağlatan kitap?
Bu yıl ağladığım tek kitap Hayatın Kıyısında oldu. Kitabı birlikte okuduğumuz Rüya Kitaplık blogunun sahibi Ecrin'e de selam olsun buradan. Sağ olsun bu yıl önerdiği iki şeyle (Biri Hayatın Kıyısında biri de 13 Reasons Why) de kalbim paramparça, ciğerim bizlere ömür oldu.
11. Sizi mutlu eden kitap?
Pekala buna da Sis ve Öfke Sarayı cevabını verebilirim ama diğer kitaplar ağlamasın diye vermeyeceğim. O yüzden Sevdiğim Tüm Erkeklere diyorum.  Klişe ama eğlenceli bir kitaptı. 
12. En beğendiğiniz kitaptan uyarlanan film?
Okuduğum kitaplar arasında uyarlamasını izlediğim tek kitap Austen Diyarı olduğundan mecbur onu diyorum ama soruyu dizi ve animeleri de kapsayacak bir şekilde genişletirsek cevabım Haikyuu olur kesinlikle. Animesi de mangası da tam bir mutluluk kaynağı. 
13. Bu yıl yazdığın favori kitap yorumun?
İtiraf etmekten utanıyorum ama hepi topu dört tane kitap yorumu yazmışım. Aralarında en çok içime sinen de Austen Diyarı'nın kitap yorumu. Kitabı eğlenceli ve basitti o yüzden yorumunu yazmak da rahat oldu.
14. Bu yıl satın aldığın en güzel kitap?
Kapak tasarımı olarak değerlendiriyorum soruyu ve Kağıt Büyücüsü diyorum.
15. Yıl sonuna kadar neleri okumak istiyorsun?
Hiç saymayayım bence.

Benim cevaplarım böyleydi. Umarım keyif almışsınızdır okurken. Son olarak yazılarını okumaktan keyif alacağım arkadaşları mimlemek istiyorum. Şule Uzundere, Rüya Kitaplık, Okuyan Muggle, Kağıttan Dünyam, Cahil Okur, Kağıt Salıncak, Kitap Eylemi, Öneri Makinesi, Bellenin Kütüphanesi, Dikkat Çekiyorum. Tabii yazıyı gören, okuyan herkes de kendini mimlenmiş saysın lütfen :D Herkese keyifli günler :))

Share:

15 yorum

  1. Ayy mimlendim :). Tamam bunu yapayım bir ara :). Bu zamana kadar iyi okudum hatta goodreads reading challengemı yarıyılda bitirdim yeni hedef koydum :). Bir tütütü de buraya alalım :). İkinci yarı ilk yarı kadar okuyamam herhalde gaza gelip yüksek hedef koymadım ikincisini ama bana yeter zaten bu mutluluk :).

    O yüzden bu soruları da iyice düşünüp yerleştirmek kaldı şimdi :). Teşekkürler :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yorumlara dönene kadar sen mimi yaptın bile :D İlkay ve seni vahşi batının en hızlı mim yazarları ilan etmek istiyorum :D
      İlk hedefini tamamladığın için tebrikler, ikincisi içinse başarılar ^____^
      Rica ederim :>

      Sil
  2. Yeni bir mim yeni bir heyecan! En kısa sürede yapmalıyım 😍

    YanıtlaSil
  3. Plan, proğram sıkıyor artık, çalakalem yaşamak istiyorum kendimce; hiç geriye dönüp bakmadan. Tabii ki becerebilirsem. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Plansız yaşamak bana biraz korkutucu geliyor ama tabii nasıl mutlu ediyorsa öyle yaşamak gerek :))
      Neden beceremeyeseniz ki, denemek lazım :))

      Sil
  4. Öncelikle mim için teşekkür ederim. Güzel kitaplar okumuşsun :D Kısa zamanda içinde cevaplayacagım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. İkinci yarıda daha güzellerini okurum umarım :))
      Cevaplarını bekliyorum o halde :)

      Sil
  5. Ayy mutlaka başla, hatta başladığın an mesaj falan atabilirsin instagramdan falan. Seninle birlikte fangirllük yapabilirim :D
    Sonsuzluğa uzanan yapılacaklar listesi...bilirim :D
    Ben Supernatural'ı ya 5. ya da 6. sezonda bırakmıştım. Çok hatırlamıyorum Crowleyi :(

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim mimlediğin için. Ilk fırsatta yapmaya çalışacağım ayrıca her yarı yılda raporlamak güzel bir mantıkmış. Ben bunu daha önce nasıl düşünemedim ya 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ^___^
      Geriye dönüp bakıldığında güzel oluyor. Aslında bir tane de yıl sonunda yapıp karşılaştırmak lazım :))
      Blogger bunun için yok mu zaten birimizin düşünmediğini diğerinin düşünüp paylaşması için? :D
      Merakla bekliyorum cevaplarınızı :))

      Sil
  7. Ayy mimlenmişim! Okurken mimlenmemişsem de yaparım diyordum bir de, çok sağ ol bebek! :') Vallahi yaz geldi elim kitaplara gitmiyor, çok üzülüyorum, çok utanıyorum kendimden :D Bloga bakınca da içim cız ediyor ama naparsın, havalar fena sıcak. Mimi en kısa zamanda yapacağım ama çok heveslendim. :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında mimlediklerime haber verecektim ama aklımdan çıkmış :D Rica ederim canım ne demek :'))
      Ya ben de aynı durumdayım aslında ama kendimi zorlamaya çalışıyorum :D Eslem kalk kitap oku, bloga yazamıyorsan bile en azından yazılanları oku şeklindeki emirlerle kendimi iteliyorum :D Sıcaklar durulsa da biraz eski tempomuza kavuşsak.
      Bekliyorum ^___^

      Sil
  8. Mim için çoooooook teşekkür ederim. Bugün yazdım :-)

    13 Reasons Why'ı bu yaz bitmeden izlemek istiyorum. Çok beğenilen bir dizi, ben de çok merak ediyorum.

    6 ayda 4 kitap yorumu çok az sevgili Esseve Rin. Lütfen daha çok kitap yorumu yaz. Takipçilerin olarak, en azından ben, senden bunu bekliyorum. :-)

    Yılın kalan yarısında daha güzel kitaplar okumanı diliyorum. Sevgiler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederiim ^___^ Öyleyse hemen bakıyorum yazına :>
      13 Reasons Why'ı izleyenler ikiye bölünmüş durumda. Ya çok seviyorlar ya da nefret ediyorlar. Umarım sen de seven tarafta olursun Şule :)) Yalnız dizi gerçekten çok depresif bir havaya sahip. Düşük bir moddayken izleme derim ben :)
      Ne desen haklısın Şule :(( İkinci yarıda yorum sayısını kitap sayısına yetiştirmeye çalışacağım, umarım başarırım :)
      Hep birlikte güzel kitaplar okuruz umarım, teşekkürler ^____^

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!