Kitap Yorumu: Ejderha Dövmeli Kız-Stieg Larsson (Millennium #1)

Bir ara oldukça popüler olan ve okuyucuların çoğundan tam puan almış bir kitap Ejderha Dövmeli Kız. Yarıyıl Reading Challenge'ın yeni bir seriye başla kategorisi için başta Köpek Düşleri serisini seçmiştim ama kütüphanede Ejderha Dövmeli Kız'a denk gelince fikrimi değiştirdim ve başladım okumaya.

Michael Blomkvist kırklarındaki bir ekonomi gazetecisidir. Kendi deyimiyle "nöbetçi sevgilisi" olan Erika Berger ile Milenyum adını verdikleri bir dergi çıkarmaktadırlar ve bu dergide sözde iş adamı olan hırsızların iplerini çekmektedirler. Ama Michael'ın yazdığı bir yazı onun iftiradan suçlu bulunmasına neden olunca işler sarpa sarmaya başlar. Tam çöküşe geçmişken Henrik Vanger adındaki birinden ilginç bir teklif gelir. Teklifi kabul etmesi ve Lisbeth Salander'in de işin içine karışmasıyla birlikte soluksuz okunacak olaylar dizisi başlar.

İlk 150-200 sayfayı okumak oldukça sancılı bir süreçti. Detaylar üzerinde uzun uzadıya durarak anlatması okuma şevkimi bayağı bir kırdı. Bu kadar seveni olmasaydı kitabın kesinlikle bırakmıştım ama öneren arkadaşlara güvenip devam ettim ve bu kararımdan pişman olmadım. Okudukça tüm o detayların da ileride oluşabilecek karmaşayı önlemek için gerekli olduğunu fark ettim. 

Kitaba adını veren Lisbeth Salander nevi şahsına münhasır bir karakterdi. Gerçekten şu ana kadar onun gibisini ne okudum ne de izledim. Etkileyici bir karakterdi. Gerçi tam olarak sevdim mi emin değilim. İnsanlar hakkında çok keskin görüşlere sahipti. Yine de daha fazla Lisbeth Salander okumak ister miyim? Kesinlikle evet, isterim. 

"İyi o zaman, senin bahsettiğin şu ahlak komisyonunun ilkeleri gibi, benim de birtakım ilkelerimin olduğunu bilmen belki seni eğlendirir. Ben bunlara Salander ilkeleri diyorum. Benim için bir soysuz her zaman soysuzdur. Eğer hak ediyorsa, bütün kirli çamaşırlarını açığa çıkartarak ona zarar veririm. Yaptıklarının karşılığı olarak."


Ejderha Dövmeli Kız'a 5 üzerinden 4 veriyorum. Biraz kitabın yavaş ilerlemesinden biraz da katil yüzünden. Katilin tahmin edilebilir olmasının yanında katili katil yapan nedenlerin de biraz eksik kaldığını düşünüyorum. Yapıyorum çünkü yapabiliyorum kafasında birindense kendince nedenleri olan birini okumak isterdim. 

Verdiğim puandan da anlaşılacağı üzere yukarıda bahsettiğim olumsuzluklara rağmen sevdiğim bir kitap oldu Ejderha Dövmeli Kız. Hala okumayan ve polisiye sevenlere öneririm ^___^

Share:

16 yorum

  1. Çok beğendiğim ve hayran kaldığım bir seridir. Başlamana sevindim. Umarım devamını da beğenirsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirim. Dün biri serinin en güzel kitabı Ejderha Dövmeli Kızdı dediği için biraz tereddütlerim var ama okuyup göreceğiz artık :))

      Sil
  2. Seriyi okuyalı yıllar olduğundan şuan net bir şey söyleyemesem de zamanında çok sevmiştim kalın kalın olmalarına rağmen çok sürükleyiciydiler. İlk kitap en az sevdiğim bu arada 2 3 çok daha güzel lisede okumuştum bir de o zamandan bu yana zevklerim çok değişti şuan okusam beğenir miydim merak ediyorum yorumu yazarken emin olamayıp netten konrol ettim de dördüncü kitabı da varmış onu okumadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün de biri serinin en güzel kitabı Ejderha Dövmeli Kızdı demişti oysa :D İkilemde kaldım şimdi. Sanırım devamını da okuyup hanginize katılacağımı görmem gerek :)) Dördüncü kitabın yazarı farklı ama yanlış hatırlamıyorsam.

      Sil
  3. Ay bak şimdi pegasus yayınıymış bu o zamanki zevkimden bir daha şüphe ettim :D Epsilon Pegasus yayınlarını okuma zamanım geçmiş benim. Uyumsuz kağıttan kentler yakut kırmızı gibi kitaplar buna örnek popülerliklerine aldanıp okudum ama boş basit kitaplar. Çok ağır kitap sevmem ama yine de üslubun içeriğin belli bir seviyenin üzerinde olmasını tercih ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana kalırsa arada böyle hafif, çerezlik diye tabir ettiğimiz kitaplara da ihtiyaç var. Yakut Kırmızısı serisini eğlenerek okumuştum şahsen :D Gerçi Pegasusun içeriğine bakmadan sadece popüler, para getireceği kesin olan kitapları bastığı da bir gerçek :))

      Sil
    2. Evet kesinlikle katılıyorum sıkı bir kitap okuyucusu için arada bunları okumak iyi geliyor da ben nadiren okuyan birine dönüştüğümden iyice zor beğenir oldum kırk yılın başı kitap okuyorum gerçekten güzel olmalı diye düşünüyorum :D bunun etkisi olsa gerek :)

      Sil
  4. Bunun birde filmi çıkmıştı sanırım bende daha bir kitabı bile zor bitiriyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi de varmış evet ama ben de izlemedim henüz. Bu sıcaklarda okumak zor oluyor ama haklısınız :))

      Sil
  5. Her kitap her dönemde okunmuyor, bilirim :D Bir şansı daha hak ediyor bence kitap :))

    YanıtlaSil
  6. Benim de sevdiğim bir seri, beğenmene sevindim 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki de dediğin gibi kalınlığından korkup okumamazlık yapmadım :D Uzun zamandır polisiye okumuyordum iyi geldi :))

      Sil
  7. Çok farklı bir kitaba benziyor :) Kapağının da mistik bir atmosferi var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapaklarda insan fotoğrafı olunca pek sevmem ama bu seriye çok uymuş :)) Öneririm :)

      Sil
  8. Ben de okuyacağım bu seriyi. Taaa yıllar önce çok yakın bir arkadaşım önermişti bu kitabı. Ben kalınlığından dolayı korkuyla yaklaşmıştım ama çok güzel olduğunu, kolay okunduğunu söylemişti. Aldığı eleştiriler hep çok iyi zaten. Yeni kitap almama kararım yüzünden bu sene olmaz ama seneye okumayı planlıyorum. Devamını okursan bloguna yaz lütfen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk yarısı biraz yavaş okunuyor ama son yarı su gibi akıp gidiyor gerçekten. Şimdi de sırada filmi var :))
      Yeni kitap almama kararını sonuna kadar destekliyorum :D 180 küsur kitap gözü yaşlı okunmayı beklerken kitap almak olmaz cidden :D
      Yakın bir zamanda okunacaklarımda değil ama bir ara mutlaka seriye devam etmek istiyorum. Ettiğimde de yorumunu yazmaya çalışacağım :))

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!