Tatilden Okul Moduna Geçişi Kolaylaştıracak 12 Okul Dizisi

Merhabalar ^_____^

Şu ana kadar attığım en uzun başlık oldu herhalde Tatilden Okul Moduna Geçişi Kolaylaştıracak Okul Temalı 12 Kore Dizisi Önerisi. Ayrıca Kore dizisi önerdiğim de ilk yazı. Öneri yazısı yazmaktan çekiniyorum aslında. Çünkü çok değişken bir konu. Benim çok ayıla bayıla izlediğimi bir başkası sıkıcı bulabilir. Önerime uyup izlediğiniz bir diziyi beğenmezseniz diye korkuyorum açıkçası. Bugün bu korkuyu bir kenara bırakıp 12 adet olayların büyük çoğunluğunun okulda geçtiği Kore dizileriyle geldim. İçlerinde kardeşimin bunu da koy dediği iki tane dizi var. Ben kararsız kaldığımda kardeşim imdadıma koştu :D

Dizilere geçmeden önce bir şeye açıklık getireyim. Bu 12 diziyi 4 gruba bölerek yazdım. Gruplar beğenime göre sıralandı ama grup içindeki 3 dizinin sırası karışık. Yani birinci grupta olan 1. diziyi de ve 3. diziyi de eşit seviyorum, hepsi benim bebeklerim (ღ˘◡˘ღ) O halde artık dizilere geçebilirim.

1. Sassy Go Go: İlk grupta olmayı sonuna kadar hak eden bir dizi bana göre. Lise çağındaki bir grup gencin bozuk eğitim sistemine karşı verdikleri savaşı, arkadaşlığı ve affetmeyi anlatan çok miniminnoş bir dizi. İzlerken çok içlenmiştim ah o arkadaş grubunda ben de olsam diye. Gençlik dizisi kavramının sözlükteki karşılığı adeta. Dizinin artıları: başrol oğlanın gülerken kaybolan gözleri, Eunji'nin dans sahneleri (her ne kadar çok az olsa da...), imrenilecek arkadaşlıklar, içinizi ısıtacak bir aşk, eğitim sistemine karşı verilen mücadele, dizinin ostları. Dizinin eksileri: aşk üçgeni ve 12 bölüm olması. Oyuncular: Jung Eunji, Lee Won Geun, Ji Soo, Chae Soo Bin, N.

2. School 2017: School serisini her zaman severek izlemiş ve serideki diğer dizilerden dolayı da School 2017'den beklentim büyük olmuş olsa da kadroyu gördüğümde ilk düşündüğüm School 2013 ve School 2015'i geçemeyeceğiydi. Hani yine severek izleyeceğime neredeyse emindim ama benim için bir School 2013 olmaz diyorum. Fakat gelin görün ki beni fena halde dumura uğrattı School 2017. O genç kadro öyle bir döktürdü ki School 2017 benim bu yıl içinde izlediğim en güzel dizi sıfatına sahip oldu. Dizi, Geumdo Lisesindeki birkaç gencin hayallerine ulaşmak için verdiği mücadeleyi ve bu mücadeleyi birlikte vermenin önemi hakkında. Konusunun diğer okul ve gençlik dizilerinden farksız gibi göründüğünün farkındayım. İtiraf etmeliyim ki School 2017'yi benim gözümde Evereste çıkaran da dizinin romantizm tarafı oldu zaten. Ra Eunho ve Hyun Taewon çifti>geri kalan her şey. Evet sevdim mi böyle de abartırım işte. Yeter artık bu kadar abarttığın diyorsanız sizi School 2017 dizisinin tanıtım yazısına davet ediyor ve bir sonraki diziye geçiyorum.

3. Dream High: Okul+dans+müzik+Suzy= Eslem için mükemmel bileşim. Kirin Sanat Okulunda geçen dizi çıkış yapmak için çalışan gençleri konu almakta. Kadronun enfesliği (Suzy, IU, Taecyeon, Kim Soo Hyun, Wooyoung, Eunjung) ve danslar gözlere, şarkılar ise kulaklara şenlik. Okul dizileri denilince akla gelen ilk dizilerden biri olan Dream High'ı ziyadesiyle öneriyorum.

2023 güncellemesi: Yazıyı şimdi yazsam School 2017 ilk gruba giremezdi, herhalde yeni izlemiş olmanın verdiği heyecanla girmiş. Cheese in the Trap ilk grupta olmayı daha çok hak ediyor bence, eski Eslem o zaman öyle düşünmemiş olsa da :D


4. School 2013: Baştan uyarıyım bu dizide romantizm yok ama gerek de yok. Lee Jong Suk ve Kim Woo Bin'in karakterleri arasındaki dostluk sizi ağlatmazsa ben de Eslem değilim. Listedeki diziler arasındaki en gerçeğe yakın olan dizi diyebilirim. Bu yüzden sanırım izlerken dizi gibi gelmiyor, gerçekten o sınıftan biriymiş gibi hissediyorsunuz ve bu tabii ki sizi daha çok üzmeye yarıyor. Aradığınız dizi tamamen arkadaşlık üzerine olsun diyorsanız School 2013'ü mutlaka izleyin.

5. Cheese In The Trap: Listedeki şu ana kadarki dizilerin aksine Cheese In The Trap lisede değil üniversitede geçiyor. Yani karakterlerimiz bir tık daha büyük. Hong Seol adlı kızımızın, okulda herkes tarafından sevilen Yoo Jung'un aslında göründüğü gibi biri olmadığını fark etmesiyle hayatı sıradan olmaktan çıkar. Başroller olsun, yan roller olsun hepsini çok severek izledim. Öyleki birbirini sevmeyen iki karakteri bile aynı anda sevdirtmeyi başardı dizi. Finaline çok kötü diyorlar ama ben finalden önceki bölüm izlemeyi bıraktığım için finaline bir şey diyemeyeceğim ama denildiği kadar kötü olsa bile yine de keyifle izlenebilir diyorum ben. Bir kere OST'ları e-f-s-a-n-e. Dizi bittikten uzun zaman sonra bile dinleyim hüzünlendim ben. Sonracığıma dizideki yan çift aşırı şekerliği, Lee Sung Kyung'un canlandırdığı Baek In Ha gelmiş geçmiş en çılgın karakter olması (izlerken fazlasıyla çıldırttı, gerçi ben yine de sevdim),  Hong Seol'ün köpek tüyünden hallice saçları ve giyim tarzı, Baek In Ho'nun her sahnesi ve PARK HAE JIN gibi nedenlerden dolayı dizi izlemenizi şiddetle tavsiye ederim.

6. Weightlifting Fairy Kim Bok Joo: Cheese In The Trapteki performanslarından sonra bu ikilinin başrolü kapacağı belliydi ama aynı dizide başrol olacaklarını düşünmezdim hiç. Kim düşündüyse ama aklına sağlık. Başrollerde halterci olan Bok Joo ile yüzücü olan Joon Hyung var. Joon Hyung ve Bok Joo arasındaki atışmalar aşırı eğlenceliydi. Diziden sonra ikilinin sevgili haberleri gelmişti ve şaşırmamıştım çünkü böylesine bir uyumun başka açıklaması olamazdı. Her ne kadar şimdi ayrılmış olsalar da:( Diyeceğim o ki diziden sonra orada burada "swaaaaag" dememe neden olan, pamuk şeker tadındaki bu diziyi izleyin, izlettirin.


7. School 2015: Öncelikle tüm samimiyetimle itiraf etmeliyim ki ki School 2015  sevgimin büyük çoğunluğu Sung Jae'nin canlandırdığı Gong Tae Kwang karakteridir. İtirafımı yaptığıma göre diziye dönebiliriz. Minnoşluktan en uzak School dizisiydi bana göre. Öğrenciler arasındaki zorbalık, intihar gibi konulara değinen diziyi izlemek oldukça üzücüydü. Bir de diziye bir gizem hakimdi ama dizinin sonlarını izlemediğim için bu gizem nasıl çözüldü hiç bilmiyorum. Yukarı tükürsen bıyık aşağı tükürsen sakallık bir durumdu tam olarak. Okulda geçsin, yakışıklı oğlanlar güzel kızlar olsun ama her şey lay lay lom olmasın biraz da gerilim olsun diyorsanız aradığınız dizi School 2015.

8. Page Turner: 3 bölümlük, tadı damağınızda kalan şahane bir mini dizi. Mekan bir müzik okulu. Doğuştan yetenekli piyanist Yoon Yoo Seul, Yoo Seul'ı rakibi olarak gören Jin Mok ve bir kaza sonrasında atletizmi bırakıp piyanoya yönelen Cha Sik arasında geçen keyifli mi keyifli bir dizi. Üç bölüm olduğu için hiç gereksiz sahnesi olmayan, her bölümü dolu dolu geçen bu diziyi zevkle izlememeniz mümkün değil. Piyano çaldıkları sahneler hele çok güzeldi kıskanarak izlemiştim :D

9. Nightmare Teacher: Şu iki gün sonra açılacak olan okul birçoğumuz için kabus olsa da bu dizide okul gerçek anlamıyla tam bir kabus. Okula yeni gelen bir öğretmenden sonra öğrenciler teker teker kaybolmaya başlar ve bunu iki öğrenci hariç kimse fark etmez. Açgözlülük, hırs gibi konulara değinen bu diziyi gece izlememenizi tavsiye ederim eğer benim gibi korkuyla aranız pek iyi değilse.

Yalnız şimdi fark ettim de bu üçüncü grup hep Kim So Hyun'un dizilerinden oluşmuş. Tamamen tesadüf :D


10. Playfull Kiss: Gelmiş geçmiş en hödük erkek karakter olan Baek Seung Jo'ya aşık olan Oh Ha Ni'nin çoğu zaman komik ve utanç verici hikayesi. Oğlan ne kadar sinir bozucu olsa da bir şekilde diziyi izlemeye devam ediyorsunuz. Favori dizilerimden olmasa da keyifle izlenebilir.

11. The Heirs: Kardeşimin ekle demesiyle listeye eklenen dizilerden biri The Heirs. Kim Woo Bin bu dizide efsane olsa da aşırı dramatik olduğundan benim zevkimin dışında kalan bir dizi. Zengin aile çocuklarının okuduğu okula bir olay sonrası gelen fakir Cha Eun Sang'ın yaşadığı zorluklar üzerinde kurulu bir dizi. Hizmetçi olarak kaldıkları evin oğluna aşık olması da cabası. Oyuncuları arasında Lee Min Ho, Kim Woo Bin, Park Shin Hye, Krystal, Kang Min Hyuk gibi ünlü isimleri bulunduran bu diziyi izlemeden önce kendinizi bitmeyen bir drama hazırlarsanız iyi olur.

12. Shut Up Flower Boy Band: Listede önermeyeceğim tek dizi. Listeye de eklemezdim eğer kardeşim ekle demeseydi. Üçüncü bölümdeki bir olayla beni kaybetmeseydi diziye devam edip sevebilirdim ben de kardeşim gibi ama ı-ıh. Dizi birlikte müzik yapmak isteyen birkaç öğrenciyi konu almakta.

Sonunda listemizin sonuna geldik. Evet çok şükür dediğinizi duyar gibiyim ama haklısınız ben de bir ara liste hiç bitmeyecek sandım :D Umarım birilerine yardımcı olur bu öneri yazısı.

Peki siz listedeki dizilerin kaçını izlediniz? Bu listede mutlaka olmalı dediğiniz diziler var mı? Buyrun yorumlara! :D
Keyifli günler^^

Share:

8 yorum

  1. Nightmare Teacher hariç hepsini izledim, onu da izlemeye çalışacağım ^_^ Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de benim gibi okul dizilerinin hatırı sayılır bir izleyicisisin demek :D Rica ederim, keyifli seyirler :))

      Sil
  2. Playfull Kiss.. :) Kore dizilerine ilk başlangıç yaptığım diziydi. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BOF, Playfull Kiss ve You're Beautiful üçlüsü çoğu kişinin izlediği ilk Kore dizileri oluyor :))

      Sil
  3. Çok güzel bir yazı olmuş, emeğine sağlık! ^_^ Ben de şu anda ilk Kore dizimi izliyorum: Kill Me Heal Me ve harika!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ^____^ Ayy benim de severek izlediklerimdendir. Senin de beğenmiş olmana çok sevindim :D

      Sil
  4. Sadece iki tanesini izledim, onlar da The Heirs ve Playful Kiss :D Sanırım okul/gençlik dizilerini izlemeye yeterince vakit ayırmıyorum ondan. Aslında çok da severim, kafa dağıtmak için birebirler. School 2013 uzun zamandır listemde, bunun yanına 2017'yi de ekledim. Teşekkürler Eslem!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonuncu gruptan izlemişsin sen de hep Gözde :D Ama onları da severek izlediysen yukarıdakileri kesinlikle beğenirsin bence :))

      İkisi de birbirinden şahane diziler, keyifle izlersin umarım<33 Rica ederim :'))

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!