2018 Klasik Kitap Okuma Maratonu #kom2018

M E R H A B A L A R
Bir okuma etkinliği ile daha karşınızdayım. Önce Popsugar Reading Challenge, sonra Kış Okuma Şenliği ve şimdi de Klasik Okuma Maratonu! Klasik Okuma Maratonuna geçen sene de katılmak istemiştim ama olmamıştı maalesef. Demek hazır değildim diyerek kendimi avutuyorum. Geçen sene hem Gözdenin ve Şulenin okudukları klasikleri görmem hem de geçen dönem cumhuriyet dönemi edebiyatı dersi almam beni klasik okuma yönünde oldukça motive etti. Yıl sonuna kadar bu motivasyonu koruyup birçok klasik okumayı umuyorum. Bu maratonun da motivasyonumu korumamda yardımcı olacağına eminim. Öyleyse Klasik Okuma Maratonu için neler seçmişim göz atalım hep birlikte^^

Yerli Klasikler
Yaban-Yakup Kadri
Memleketimden İnsan Manzaraları-Nazım Hikmet
İçimizdeki Şeytan-Sabahattin Ali
Puslu Kıtalar Atlası-İhsan Oktay Anar

Yabancı Klasikler
Fareler ve İnsanlar-John Steinback
Dorian Gray'in Portresi-Oscar Wilde
Muhteşem Gatsby-F. Scott Fitzgerald
Savaş Sanatı-Sun Tzu
Genç Werther'in Acıları-Goethe
Olağanüstü Bir Gece-Stefan Sweig
Otomatik Portakal-Anthonty Burgess
Otranto Şatosu-Horace Walpole  (Gotik Edebiyat Okuma Kulübü için)
Mansfield Park-Jane Austen (Austenaton için)


Büyülü Ayraç'ın kurduğu Gotik Edebiyat Okuma Kulübü için her ay bu türde bir eser okumayı planlıyoruz. Frankenstein, Dracula gibi eserler önümüzdeki aylarda okunmak için seçilirse yabancı klasiklere bunları eklerim diye düşünüyorum.

Liste belki klasik denilince akla gelen ilk isimleri içermiyor ama yine de dünya için küçük benim için büyük bir adım :D Umarım keyif alırım ve devamı da gelir klasiklerin. Böyle bir maraton düzenlediği için Gözdeye de çok teşekkürler<3


Siz nasıl buldunuz listemi? Maratona katılmayı düşünüyor musunuz?
Keyifli günler!


Share:

25 yorum

  1. Listendeki kitap seçimleri güzel. :D Belki bende katılırım. Popsugar Şenliğindeki kitapları bitirebilirsem bu maratonada katılırım umarım. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Katılmalısın bence, ne kadar çok kişi o kadar keyifli oluyor :D Popsugar'ı bitirmene gerek yok aslında, iki etkinlik için de ortak kitaplar seçersen aynı anda ikisini de yürütürsün :)

      Sil
    2. Ah, öyle mi? Çok iyi o zaman :D Bu etkinliği blogumda paylaştım. Popsugar etkinliği için elimde olan kitaplardan seçim yapacağım fakat uygun vakit bulamadım daha. :D Senin blogun sayesinde böyle güzel etkinliklerden haberdar oluyorum, teşekkür ederim bunun için :D

      Sil
    3. Rica ederim, her zaman :))) Ben mutlu oluyorum böyle geri dönüşler aldıkça :)

      Sil
  2. Liste harika olmuş. Yerli klasiklerden Yaban ve Puslu Kıtalar Atlası'nı okudum, biri gerçekçi biri büyülü gerçekçi bir kitap ve ikisi de muazzam. Senin de beğeneceğini düşünüyorum. Yabancı klasiklerdense Werther, Fareler ve İnsanlar ve Olağanüstü Bir Gece'yi okudum, onlar da harikaydı. Dorian Gray benim listemde de var, çok merak ettiğim bir eser. Aynı zaman da, listeme dahil olmasa da Savaş Sanatını'da çok merak ediyorum, yalnızca sıkmasından korkuyorum. Senin yorumundan sonra okuyup okumamaya karar veririm belki ^.^ Katılmana çok sevindim Eslem, asıl ben teşekkür ederim. Umarım harika kitaplar okuruz bu maraton vesilesiyle :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürleer^^ Özellikle Puslu Kıtalar Atlasını beğenmeyi çok istiyorum zaten. Çünkü biliyorum ki beğenirsem devamı gelecek :D İnşallah okuyup yorumlarım ki sana da faydam dokunur :>
      Keyifli ve yararlı bir maraton olacak inanıyorum :))

      Sil
  3. Çok güzel bir liste:) Yaban, İçimizdeki Şeytan , Olağanüstü bir gece benimde okumayı planladıklarımdan; Otomatik Portakal'ı okuyup yorumlamıştım, güzel bir eser .
    İnşallah keyif alarak okursun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiim :) O zaman önce senin bloguna uğrayıp yorumunu okumalıyım :))
      Keyifli bir maraton olur umarım hepimiz için^^

      Sil
  4. Fareler ve İnsanlar severek okuduğum bir kitaptı ama çok büyük bir beklentiyle başladığım için beni tahminimden çok daha az etkiledi. :/
    Sabahattin Ali'nin İçimizdeki Şeytan kitabını merak ediyorum. :) Kürk Mantolu Madonna muhteşemdi. ^_^
    Umarım hedefini tamamlarsın 007! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklentini aşağı tutup başla diyorsun yani? Anlaşılmıştır :D Umarım sen de okuma imkanı bulursun o halde en kısa zamanda :))
      Teşekkür ederim İrem, inşallah :>

      Sil
  5. Güzel bir etkinlikmiş aslında ama ben şimdilik uzak durayım :)
    Bu arada mimlerimi de yazdım, teşekkür ederim beni mimlediğin için tekrar :)
    İyi okumalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni de maratonda görmekten mutluluk duyarız ama tabi sen bilirsin :)))
      Rica ederim, en kısa zamanda okumaya geleceğim :)) Teşekkürler^^

      Sil
  6. Küçük falan ama güzel adımlar bunlar :D

    YanıtlaSil
  7. Senin de katılmana sevindim. Umarım hepsini hatta daha fazlasını okursun :-)

    Listende okuduğum bazı kitaplar var. İçimizdeki Şeytan Sabahattin Ali'den favorimdir. Dorian Gray'in portresi en sevdiğim klasiklerden biri. Fareler ve İnsanlar, Otomatik Portakal da çok etkileyici. Zweig'in klasikleri her zaman güzel zaten. İyi okumalar :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay inşallah inşallah :D

      Kürk Mantolu Madonna çok meşhur Sabahattin Alinin ama edebiyat hocam da İçimizdeki Şeytanın daha iyi olduğunu düşünüyor. Ben de en iyisiyle başlamak istiyorum :))
      Teşekkür ederiim, sana da :))

      Sil
  8. Maratonlara katıldığım zamanları özlüyorum ama şu an başka önceliklerim olduğu için katılamıyorum :( Umarım listedeki tüm kitapları maraton sonunda bitirmiş olursunuz. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önceliklerini hallettikten sonra maratonlara katılmaya kaldığın yerden devam edersin umarım :)) Teşekkürler ederim, inşallah öyle olur^^

      Sil
  9. Maratona bende katılmayı düşünüyorum, bu bahaneyle ayd! 1'er yabancı/yerli klasik hedefimi de gerçekleştirebilirim. 😊 Bol okumalarımız olsun, sevgiyle kal... 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılmalısın, klasik okumada motive edici :)) Teşekkürler, kitaplı günler :>

      Sil
  10. Yalnız bayağı güzel kitaplar var listende Eslem! Gidip ben de mi katılsam diyicem de birden fazla challenge'a atladığımda hiç birini bitiremediğimi fark ettim.O yüzden benim yerime sen yapabilirsin,istediğin zaman gaz vermeye hazırım ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğine sevindim, gel gel katıl sen de birlikte okuyalım :D Şey yaptım bu sefer ben challengelar için genelde ortak kitaplar belirledim. Bir taşla 79734587 kuş vurmayı hedefliyorum böylece :D Gerçi şahsi gaz vericim olman da hoşuma gider :D

      Sil
  11. Aradığım etkinliği sonunda buldum!! Uzun zamandır klasiklere el atayım istiyorum. Arada da bunu yapıyordum tabi. Ama böyle bir etkinlik olması hem benim daha çok hırslı okumama hem de elimdeki klasikleri de bitirmeme yardımcı olacak *.* Hemen blogda yazısını hazırlamaya gidiyorum o zaman ben! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulmana vesile olduğuma çok sevindim :'))) Kesinlikle ben de senin durumundayım. Motive edici bir şey gerekiyordu ve bu maraton da tam olarak o :D Bloguna geliyorum o halde, bakalım neler seçmişsin? :))

      Sil
  12. Teşekkürler İlkay :)) Umarım tüm istediklerini okursun^^
    Hevesini kaçırmak istemem ama Otranto Şatosu öyle çok da bir oyunu yok. Gotik türünün ilk örneği kabul edildiği için okunabilir sadece bence :( Gerçi kitabı henüz bitirmedim ama fikrimin değişeceğini düşünmüyorum.

    YanıtlaSil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!