Kış Okuma Şenliği 2018: Okuma Listem

M E R H A B A L A R
Uzun bir aradan sonra okuma şenliklerine yeniden katılma kararı aldım. Bu kararı aldım almasına ama kış şenliği 1 aralıkta başlamasına rağmen ben listemi anca hazırlayabildim. Çok da pişman değilim gerçi çünkü aralıkta okuduğum neredeyse tüm kitapları listeye yerleştirebildim! :D Farkında olmadan listelere uygun okuma gibi bir yeteneğim var sanırım :D İşte benim kış okuma şenliği listem:

1.Kategori(10 puan): İsminde KIŞ mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların kışın geçtiği bir kitap.
Beyaz Diş-Jack London

2.Kategori(10 puan): MEKTUPlardan veya ANIlardan oluşan bir kitap.
Aşk ve Arkadaşlık-Jane Austen

3.Kategori(10 puan): İsminde AŞK kelimesi geçen yada konusu AŞK olan bir kitap. 
Komşunun Çimenleri Daha Yeşil-Kerstin Gier | 288 sayfa | Pegasus Yayınları

4.Kategori(10 puan): Kitabın isminde bir BAĞLAÇ olan bir kitap.
Aşırı Gürültülü ve İnanılmaz Yakın-Jonathan Safran Foer

5.Kategori(10 puan): BEYAZPERDEye aktarılmış bir kitap.
Mucize-R. J. Palacio

6.Kategori(10 puan): Bir ŞİİR kitabı

7.Kategori(10 puan): Kitabın isminde SAYI olan bir kitap.
İki Hayat Arasında-Jessica Shirvington | 320 sayfa | Yabancı Yayınevi

8.Kategori(10 puan): Kitabın isminde -MEK -MAK eki almış kelime olan bir kitap.

9.Kategori(10 puan): Türk yada Dünya KLASİKlerinden bir kitap.
Muhteşem Gatsby-F. Scott Fitzgerald

10.Kategori(10 puan): Nobel Ödülü almış bir yazarın İLK kitabı..

11.Kategori(10 puan): Doğdunuz YIL ölmüş olan bir yazardan bir kitap.
Mary Poppins Kiraz Ağacı Sokağında-P. L. Travers

12.Kategori(10 puan): POLİSİYE türünde bir kitap.
Mefisto Kulübü-Tess Gerritsen

13.Kategori(10 puan): YKY yayınlarından herhangi bir kitap.
Çağlar Boyu Quidditch-J.K. Rowling | 56 sayfa | YKY

14.Kategori(10 puan): En az 500 sayfa olan bir kitap.

15.Kategori(10 puan/hepsini okuyana ekstra 20 puan): Adında AYNI KELİME geçen iki kitap.
Uzak Yıldızlar-Marissa Meyer
Yıldızlara Sarılı Kraliçe-Roshani Chokshi

16.Kategori(10 puan/hepsini okuyana ekstra 20 puan): ADI AYNI olan iki yazar'dan birer kitap.
-
-
17.Kategori(10 puan/hepsini okuyana ekstra 40 puan): Şimdiye kadar HİÇ kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap.
Türk Kadın: Antabus-Seray Şahiner
Türk Erkek: Yalnızız-Peyami Safa | 395 sayfa | Beta Kitap
Yabancı Kadın: Hayalet Kalp-Ali Benjamin
Yabancı Erkek: Every Seventh Wave-Daniel Glattauer | 272 sayfa | SilverOak

18.Kategori(10 puan/hepsini okuyana ekstra 40 puan): Aşağıdaki ülkelerde doğmuş yazarlardan birer kitap. 
-Finlandiya: 
-İsveç:
-İspanyol:
-Rusya:

Boş kategoriler için önerilere açığım. Herkese keyifli okumalar^^

Share:

16 yorum

  1. Farkında olmadan etkinliğe katılmışsın :D Düşündüm ama aklıma hiç kitap gelmedi bkz.kitap cahili:D kitaplardan hangilerini sevdin merak ettim '_'

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle oldu, ben de şaşkınım nasıl başardım bunu diye :D Estağfurullah kategorilere kitap uydurmak zor :D
      Listedeki 3 favorim Mucize, İki Hayat Arasında ve The Seventh Wave. Mucize gerçekten çok naif bir kitaptı. Kesinlikle ama kesinlikle herkese önerebileceğim bir kitap. İki Hayat Arasında ise daha çok genç yetişkin, romantik ve paralel evren sevenlere önerebileceğim bir kitap. Bayağı akıcı ve tek kitap olduğu için de bir oturuşta okunmalıklardan :)) The Seventh Wave Poyraza Çare'nin ikinci kitabı. Poyraza Çarenin yorumunu bloga girmiştim, ikinci kitabı için de büyük çoğunlukla aynı şeyleri düşünüyorum. Romantik denilince düşünmeden önereceğim bir seri oldu :)))
      Bunlar haricinde Komşunun Çimenleri Daha Yeşil, Çağlar Boyu Quidditch ve Hayalet Kalp de güzel kitaplardı. Yanlış hatırlamıyorsam Komşunun Çimenleri Daha Yeşil'e 5 üzerinden 3, diğer ikisine de 5 üzerinden 4 vermiştim ^____^

      Sil
  2. bikaç bilmediğim kitap dışında iyi listeymiş yaaa. bak en sonda mesela fin, isveç filan gerekirse sölerim tımam mııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerekmez mi Deeep :D Son kategori için aklıma gelen hiç kitap yok, öneriye çok ihtiyacım var :((

      Sil
  3. finlandiya edebiyatı bizde pek tanınmıyor zaten. bak sana iki isim vereyim. leena lehtolainen, antti tuomainen, var bizde kitapları. isveç çok yaaa, bak, selma lagerlof, henning mankel, astrid lindgern (Pippi uzunçorap), ay ispanyol çok var yaaa, don kişot, lorca, coelho, unamuno. rusya herıld yani kolay beee, tolstoy :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerine sağlık Deep ♡ Tüüüüm isimlere bakacağım :))

      Sil
  4. 14. kategoriye Anthony Ryan'dan Kuzgunun Gölgesi'ni öneriyorum. Tabii okumadıysan. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumadım ve bakıyorum hemen kitaba :)) Çook teşekkürler ♡

      Sil
  5. Şiir kitabı olarak okumadıysan Orhan Veli, Sabahattin Ali ya da Cahit Sıtkı okuyabilirsin. Üçünü de çok severim.

    İsveç edebiyatı için Ejderha Dövmeli Kız serisinden bir kitap okuyabilirsin. Sen bitirmiş miydin o seriyi?

    Aşk ve Arkadaşlık yorumunu özellikle merak ediyorum.

    İyi okumalar :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen sene Cahit Sıtkının Otuz Beş Yaş kitabının birazını okumuştum. Bu şenlik için Orhan Veli deneyebilirim, teşekkürler :))
      Serinin ilk kitabını okumuştum sadece. Hatırlattığın iyi oldu, hem şenlik için hem de Seri Kitapları Seri Okuyoruz için yazabilirim :D
      Teşekkürler^^

      Sil
  6. Muhteşem Gatsby hakkında bakalım sen ne düşüneceksin genelde filmi daha güzel denilen yegane kitap :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah bilmiyordum bunu :D Ne yapsam o halde, önce filmi mi izlesem kitabı mı okusam?

      Sil
  7. -Mek -Mak eki için Ateşi Çalmak'ı önerebilirim. 500 Sayfalık için de Tutunamayanlar... Neden benim aklıma gelmedi bilmem o kategori için Tutunamayanlar:D Tabii eğer okumadıysan :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ateşi Çalmak'a bakacağım, teşekkürler :)) Tutunamayanlar'a da bir yerden başlamalıyım aslında. Zaten ilk seferinde kitabı bitirebilen yokmuş, birkaç kez başlamak gerekiyormuş kitaba diye duymuştum :D

      Sil
  8. Merhaba
    Acaba Kış Okuma Şenliği'nin bitiş tarihi yaklaşık ne zaman acaba? Yetişebildiğim yerden yakalayıp katılmak isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, maalesef kış okuma şenliği dün itibariyle bitti. Ama Nilgün Komarın Blogunu takip ederek Bahar Okuma Şenliğine katılabilirsiniz :))

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!