Pazar 6'lısı: Kış Olimpiyatları

M E R H A B A L A R
Pazar 6'lılarını her zaman geç yazan ben bugün bayağı erkenciyim. Tü tü tü nazar değmesin. Bugünün teması olan Kış Olimpiyatlarının sorularını hazırlarken bayağı zorlandım. Sorular ilgili spor dalıyla az da olsa alakalı olsun diye kafa çatlattım biraz :D Ama sonuçtan memnum olduğum için şikayet etmeyeceğim. Bu temayı daha detaylı anlattığım Şubat Temaları yazıma bakabilirsiniz eğer aradaki ilişkiyi kuramadıysanız. Geçelim artık cevaplarıma :))

Kayakla Atlama- Sıkıldığınız için atlayarak okuduğunuz bir kitap
Koredeki Çatı Katımdan Sesleniyorum-Didem Duygu Demir. O kadar sıkılmıştım ki okurken atlayarak bile sonunu getirememiştim. Koreyle alakalı olunca ilgimi çekmişti ama anlatımın samimiyetsizliği ve abartılı diliyle benim için sınıfta kalmıştı.
Kızak- Herhangi bir toplu taşımada okuduğunuz/okumaya uygun bir kitap
Otobüste okuma çabalarımın %90'ı mide bulantısı yüzünden hüsranla sonuçlansa da Austen Diyarı bu vahim durumdan kurtulan nadir kitaplardan biri. Sonunu büyük bir heyecanla okumamdan dolayı sanırım mide bulantısıymış, otobüsmüş falan hiç etkilememişti. 
Kısa Mesafe Sürat Pateni- Bir oturuşta okumalık bir kitap
Yakut Kırmızı-Kerstin Gier. Zamanda yolculuk, tatlı mı tatlı bir romantizm ve akıcı diliyle bir günde çok rahat okunabilecek bir kitap. Hatta okumaya başlamışken serisinin diğer kitaplarını da hazır etmenizi tavsiye ederim çünkü bittikten sonra bir sonraki kitaba geçmeden durmak biraz zor :))
Biatlon- Hem filmini izlediğiniz hem de kitabını okuduğunuz bir kitap
Marslı-Andy Weir. Bu kategori için cevap ararken çok fazla uyarlama film izlemdiğimi fark ettim. Sonra da kendi kendimi sanki uyarlama olmayan filmleri çok izliyorsun da diye ezikledim çünkü öz eleşiri bunu gerektirir. Marslıya gelirsek de kitabı hala bitirmedim, favorilere eklenecek kadar güzel kitap ama okumuyorum devamını. Filminde de Matt Damon abimiz tam kafamdaki Mark karakterini yansıtmış, teşekkürler.
Curling- Sizi düşündüren bir kitap
Sinek Kadar Kocam Olsun Başımda Bulunsun-Hatice Meryem. Gerçekten okunması gereken kitaplardan biri. Kısa hikayelerden oluşuyor kitap ve bu hikayelerin her biri "bir x'in karısı olsaydım eğer..." kalıbıyla başlıyor. Bu x yerinde bazen bir marangoz, bazen ince ruhlu bir adam, bazen bir gariban, bazen de bir demiryolcu var. Eşler değişse de değişmeyen bir şey var ki o da yazarın incelikli dili, mizahı ve trajikomik durumları aktarmadaki başarısı. Nedendir bilmem kitabı sevmeme rağmen yazarın diğer kitaplarını araştırmamışım. Oysa diğer kitaplarına baktım az önce ve onların konuları da oldukça çekici. Kesinlikle Hatice Meryem'in diğer kitaplarını da okumak istiyorum ve size de tavsiye ediyorum :>
Serbest Stil Kayak- Bu yazıyı okuyanlara önereceğiniz bir kitap
Karşıdakinin zevkini tam bilmeyince kitap önermek zevkten çok bir işkence oluyor. Mesela geçenlerde benim en sevdiğim fantastik kitaplardan biri olan Sissoyluyu kuzenime önerdim ve birkaç gün sonra aldığım dönüt "20 sayfa okudum sıkıldım, ıyk." oldu. Haliyle insan çekiniyor böyle olunca önermeye. AMA bu demek değil ki Sissoyluyu önermekten vazgeçeceğim. O yüzden fantastik seven herkese Sissoyluyu öneriyorum :D Sevmeyenlere de öneriyorum hatta belki sevmeye başlarsınız :D

Kış Olimpiyatlarını böyle tamamladım ben. Bu çabama en az bir gümüş madalya hak ediyorum bence :D Yalnız Pazar 6'lısının Kış Olimpiyatlarının kapanışıyla aynı güne gelmiş olması çok güzel bir tesadüf oldu bence. Fangirl tarafım çok ağır bastığı için söylemeden geçemeyeceğim; EXO ulusun temsilcisi olarak kapanış töreninde performans sergileyecekmiş. Hem de 45 dakika HEM DE PERFORMANSLARDAN BİRİ GROWL OLUCAKMIŞ!!! TRT Sporda saat 13.55'te izleyebileceğiz hatta biz de!!!! Yani bu 2018'in en güzel olayı değil de ne sorarım size? Eureureong nedir nasıl Eureureonglanır bilmeyen ve yeniden görmek isteyenler için aşağıya şarkıyı bırakıyorum. Müzik videosundaki tarzları biraz gözlerimi ağlattığı için (E yıl 2013 çok da yargılamamak lazım) bayılarak izlediğim ve dinlediğim performans videosunu da koyuyorum. Hadi yine iyisiniz.


Asıl konudan çok saptım ama elimde değil. Bu Pazar 6'lısını siz de yazdıysanız yazınızın linkini aşağıya bırakabilirsiniz. Kategoriler için ne düşünüyorsunuz peki? Sizin eklemek istediğiniz kitaplar var mı? Buyrun yorumlara!

Share:

19 yorum

  1. Bu pazar 6'sı dediğiniz kitapları 1 hafta boyunca okuduklarınız mı oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır öyle bayağı zor olurdu :D Daha önceden okuduğumuz tüm kitaplar arasından seçim yapıyoruz. Bazen de tema okumak istediğimiz kitaplarla ilgili oluyor ve o zaman da henüz okumadığımız ama okumak istediğimiz kitaplardan seçim yapıyoruz :))

      Sil
  2. Cevaplarını çook beğendim. Sorularda gayet yerinde olmuş.😊 Ben de bugün yapmaya çalışacağım.🙈

    YanıtlaSil
  3. Eslemm! Bak yazdım ben de pazar 6'lısını. :)

    https://birpembesever.blogspot.com.tr/2018/02/pazar-6lisi-kis-olimpiyatlari.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa keyifle okudum yazını, ellerine sağlık :')) Sen hep katıl olmaz mı? :D

      Sil
  4. Mimi bugün ben de yapayım. Arabada kitap okumak da zor, seni anlıyorum :D Kore kültürüyle pek alakam yok ama umarım sevdiğin grup kapanış töreni için iyi hazırlanmıştır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazın sekmelerimde açık duruyor. Okumaya geleceğim yorumları yanıtladıktan sonra :D
      Gerçekten kendimle ilgili bir özelliği değiştirme hakkım olsa arabada kitap okuyabilmeyi isterdim :D Otobüste geçen o boş dakikalara çok üzülüyorum:(
      Hani seviyorum diye demiyorum ama çok güzel hazırlanmışlar, bomba gibiydiler :D

      Sil
  5. Kitapların hiçbirini okumadım ama birkaçını listeme ekliyorum. Çevremde çok Exo hayranı var. Bir ara ben de internetteki hayran kurguları okuyordum. :D
    Linkimi de buraya bırakıyorum. Etkinlik için teşekkürler.
    https://murekkeplehayaller.blogspot.com.tr/2018/02/pazar-6ls-ks-olimpiyatlar.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok yetenekli bir grup ama. Ses desen var, dans desen var, görünüşü zaten söylemiyorum, bir de grupta aktörlük yapan ve bunda da başarılı olanlar var. Var da var olunca insan hayran olmadan edemiyor :D Ben henüz hayran kurgusu okumadım EXO ile ilgili. Önerin varsa alırım bir dal :D
      Okuyacağım mutlaka yazını, ellerine sağlık, katıldığın için teşekkürler :'))

      Sil
  6. Sissoylu'yu okumayı çok istiyorum ama elimdeki kitapları bitirmek istediğim için yakın zamanda ona sıra gelmeyecek. Önce kitaplarını almam lazım.

    ATZİG ne tatlı bir seriydi. Bütün seriyi arka arkaya kısa sürede okudum ama henüz bloguma yazmadım. Bir ara övgü dolu bir yorum yazmak istiyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben derim ki Sissoyluyu öne çekmelisin :D Pişman olmazsın diye tahmin ediyorum.

      Değil mi ama? :')) Seri bitince bir boşluğa düşmüştüm, o kadar hoştu ki okuması :') Yorumunu merakla bekliyorum. Alacağı her övgüyü hak eden bir kitap :))

      Sil
  7. Bir Pembesever'den geldim :) Şu an Marslı'yı okuyorum bir de Şule Uzundere'nin Seri Kitapları Okuma Etkinliği için Yakut Kırmızı serisini seçmiştim. Yorumunuzdan sonra bir an önce başlamam gerektiğini hissettim. Emeğinize sağlık, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz :)) Çok güzel bir seçim yapmışsınız. Keyifli bir okuma sizi bekliyor :)) Teşekkürler :)

      Sil
  8. öncelikle tema gerçekten eşsiz olmuş, tüm zamanların en sevdiğim teması olmaya aday :D Austen Diyarını merak ediyorumm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Poşet :D Ben de bu temanın üstüne çıkamayacağımı düşünüyorum :D
      Çok keyifli bir kitap :)) Ayrıca filmi de var :)

      Sil
  9. Çünkü öz eleştiri bunu gerektirir, alemsin. ^_^
    Bence Marslı'nın devamını getirmelisin 007, sonu ayrı güzel çünkü. ^_^
    Yakut Kırmızı konusunda kesinlikle katılıyorum, çok akıcı bir kitap. :)
    Emeğine sağlık! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Marslıyı bir gün kesinlikle bitirmek istiyorum. Yazarın Artemis diye kitabı çıktı geçenlerde. İki kitap alakasız ama belki alıp ikisini arka arkaya okurum :))
      Teşekkürler İrem^^

      Sil
  10. Filmi de bayağı eğlenceliydi bana göre Austen Diyarının. Denk gelirsen kitabını da okumanı öneririm, birkaç ufak farklılık vardı filmiyle :))

    Ahaha neden kitap ve film Mark'ı arasında böyle bir fark oldu ki merak ettim bak :D Ben iki Markı da sevmiştim :D
    Temalar geldiii^^

    YanıtlaSil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!