Şehirde Köy Kaçamağı: Taşra Kahve

M E R H A B A L A R
Bugün blogda kitapları, dizileri biraz sıkıştırıp yeni bir kategoriye daha yer açıyoruz: mekan! Özgün bir yazı başlığı bulana kadar böyle dümdüz mekan olarak devam edeceğiz maalesef. Ah bu gezi blogları hep kapmışlar güzelli başlıkları. Neyse efenim çok da önemli bir mesele değil.

Asıl önemli olan mesele yazımıza konu olan Taşra Kahve! Çok kalabalık ortamlara gelemeyen benim için 2018'in en sevilesi keşfi oldu diyebilirim. 

Instagramda bir arkadaşımın fotoğrafına mekanı etiketlemesiyle keşfettim Taşra Kahveyi. Ortam hoşuma gidince araştırayım dedim nasıl bir mekanmış diye. Ve instagram hesaplarında şöyle bir manzarayla karşılaşınca gidip görmemek gibi bir seçenek kalmadı.
Instagram @tasrakahve

İzmit'in ara sokaklarına saklanmış bir yerde Taşra Kahve ama instagram hesabına merkezden oraya nasıl ulaşılacağı ile ilgili bir video koymuşlar. Çok da iyi yapmışlar, zorlanmadan bulduk. Ve göründüğü kadar da hoş bir yermiş.  Meraklısı için video tam da şurada.

Ortamı inanılmaz rahat, samimi ve huzurlu. Bir kere çok az insan var. Fotoğrafları görünce böyle bir ortamı boş bırakmaz insanlar diye endişelenmiştim çünkü kalabalık ortamlara gelemiyorum, kafamı nereye çevirsem biriyle göz göze geldiğim mekanlar beni inanılmaz geriyor. Ama Taşra öyle değil. Bizim haricimizde 3-4 kişi daha vardı sadece. 

kocaelideki kafe önerileri tasra kahve
Taşra Kahvenin dekoruna genel olarak bayıldım ama en çok hoşuma giden şey kafenin tam da ortasına lök diye konulmuş soba :D Dedemin köydeki evini anımsattı bana. O sobanın üstünde ne patatesler kızartıkdık be üff. Artık ne soba ne de ev kaldığı için böyle soba görünce bir nostalji yaşıyorum, mutlu oluyorum, evimdeymiş hissine kapılıyorum. 


Menüsü çok çeşitli olmasa da en samimi menü ödülü Taşra Kahveye gidiyor çünkü macchiato yerine makiyato yazarak benim gibi sipariş verirken ecel terleri döken, benimkini de sen söylesene diye yanındakine mızmızlananlara büyük iyilik yapmışlar :D  Şu ana kadar taşra kahvesini ve magnolyasını denedim sadece. Taşra kahve dedikleri fındık parçalı türk kahvesi olduğundan çok beğenimi kazanamasa da magnolyasını gönül rahatlığıyla tavsiye ederim.

Bir de şöyle bir şey oldu, oturuyoruz konuşuyoruz falan bir türkü çalmaya başladı. Bir anda "Ben bu türküyü biliyorum!!" oldum çünkü çalan türkü daha birkaç gün önce Okuyan Muggle blogunun sahibi Gözde sayesinde keşfettiğim Brenna Macrimmon'dan Evlerine Varagele Usandım idi. Şarkıyı keşfettikten sonra aralıksız dinlemiştim o günlerde ve Taşra Kahvede de duyunca istemsiz mutlu olmuştum :D

  






















Öyle işte, kahvenizi alıp bir köşeye oturarak sakin sakin kitabınızı okuyabileceğiniz, hoş bir yer Taşra Kahve. Kocaeliye gelirseniz kahve içmeye severek götürürüm :)) Çektiğim diğer fotoğraflarla bu yazıyı sonlandırıyor ve keyifli günler diliyorum :)

kahve içelecek mekanlar kocaeli taşra kahve
Dikkatli bakarsanız bir adet Eslem yansıması görebilirsiniz :)

kahve içelecek mekanlar kocaeli taşra kahve

kahve içelecek mekanlar kocaeli taşra kahve

kahve içelecek mekanlar kocaeli taşra kahve

Share:

7 yorum

  1. Gerçekten eski dönem Türk evlerinin samimi ortamını hatırlatıyor. Böyle bir yer bulmana sevindim ve tanıttığın için de teşekkürler. Bu tarz yazılarının devamını beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, belki bir gün yolun düşer kim bilir :))
      Bu tarz yazılar için önce gezmek lazım ya :D Ama bakalım havalar ısındı, belki ben de üstümdeki üşengeçliği atarsam neden olmasın :))

      Sil
  2. Off of harika bir yere benziyor! Gelirsem İzmite buraya gitmeden ayrılmam şehirden herhalde :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam sana göre bir yer Gözde :)) Bir gün beklerim, kahveler benden :D

      Sil
  3. " Kocaeli'ye gelirseniz kahve içmeye severek götürürüm." bunu bir söz kabul ediyorum :-)

    YanıtlaSil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!