Pazar 6'lısı: Çocuklara Hediye Edilebilecek 6 Kitap

M E R H A B A L A R
Pazar gününün son demleri ve gün bitmeden yazıyı yetiştirmeye çalışan bir adet Eslem. Bayağı tanıdık bir manzara değil mi? :)) 

23 nisan sebebiyle temamız da çocuklara özel olsun istedim. Çocuklara alınabilecek en güzel hediyelerden biri de kitaplar olunca Çocuklara Hediye Edilebilecek 6 Kitap teması çıkıverdi ortaya. 

Bu dönemki derslerimizde çocuk kitaplarıyla haşır neşir olduk biraz. İşte onlardan 6 tanesi:


1) Mıstık Seni Anlamıyoruz-Tülin Kozikoğlu
Türkçe dersinde çocuklara okunabilecek çok şeker bir kitap. Mıstık yazmayı çok seven biri ama şöyle bir problem var ki yetişkinler Mıstık'ın yazıklarını anlayamıyorlar. Yardıma noktalama işaretleri koşuyor ama Mıstık yardım edilmesini istiyor mu? Cevabı okuduktan sonra :))
2) Haklar ve Ödevler-Brigitte Labbe
Çıtır Çıtır Felsefe serisinden bir kitap. Haklar, ödevler, sorumluluklar gibi kavramları çocuklara uygun bir dil ve olaylarla açıklayan mutlaka okunması gereken bir kitap. Kitap çocuklara okutulabileceği gibi kitaptan örnek bir olay seçilip sınıf ortamında tartıştırılabilir de. Böyle bilgileri dayatmacı bir şekilde verip, doğruları direkt göstermektense son kararı öğrenciye bırakan bir kitap olduğundan zevkle okunacağını düşünüyorum. Buraya tıklayarak kitabın iç sayfalarına göz atmanızı öneririm. 
3) Eyvah Kitap-Mine Soysal
Kısa kısa hikayelerden oluşan bu kitapta Mine Soysal öğrencilerle yaptığı görüşmelerin neticesinde kitap okumayı sevmeme nedenlerini o sevmeyenlerin dilinden anlatmış. Maalesef çocukları kitaplardan uzaklaştıranlar hep yetişkinler. Ya okudukları kitaplara saçma diyerek heveslerini kırıyoruz ya da  ceza yöntemi olarak zorla kitap okutturup onları kitaplardan soğutuyoruz. Vazgeçtim ya bu kitabı önce yetişkinlere hediye edin en iyisi :D

4) Sıradan Bir Okul Günü-Colin Mcnaughton
Sıradan bir okul günü nasıl sıradışı hale gelir? Tabii ki sıradışı bir öğretmen ile! Kitap içerik olarak zaten çok güzel ama en çok hoşuma giden şey hayat sıradanken çizimlerin siyah beyaz olması ama sıradışı öğretmen geldikten ve hayalgücü işin içine karıştıktan sonra çizimlerin renklenip canlanması.  Ne yapayım görsellik hala benim için en önemli nokta :D
5) Ben Ne Zaman Doğdum?-Behiç Ak
Bayağı keyifle okuduğum bir kitap Ben Ne Zaman Doğdum. Ne zaman dolduğunu öğrenmek isteyen Memo etrafındaki herkese ne zaman doğduğunu sorar ama herkesin bu soruya verdiği yanıt farklıdır. Anneannesine göre örtüyü ördüğü gün, abisine göre ise boyunun şu kadar olduğu gündür. Böyle böyle Memo doğduğu günle ilgili birçok şey keşfeder :))
6) Kırmızı Çizgi-Samar Mahfouz Barraj
Aslında henüz okumadığım ama konusuyla ilgimi çeken ve en kısa zamanda okumak istediğim bir kitap. Çocukları kendi vücutları hakkında bilinçlendirerek onları istismardan korumayı amaçlayan bir kitap(mış). Yazar bunu uygun bir dille anlatabilmişse bu kitap da mutlaka okunacaklara girer gibi geliyor bana. 

Bu haftanın 6'lısı da bu kadardı işte. Sizin önereceğiniz çocuk kitapları var mı? Özellikle ilkokul çağına uygun güzel kitapları benimle paylaşmanızı çok isterim. Gelecekteki sınıf kitaplığımın listesini ufaktan ufaktan oluşturmaya çalışıyorum da :))

Daha önceki bir Pazar 6'lısı yazısında bana çocukluğumu hatırlatan 6 kitabı yazmıştım. O listedeki kitapların herbiri de çok güzel, daha fazla öneri arayanlar buraya tıklayarak o yazıya da ulaşabilir :)

Bu arada kitapyurdunda da çocuk kitapları fuarı var, benden söylemesi :)
Herkese keyifli günler!

Share:

12 yorum

  1. Çocuk kitapları hakkında pek bilgim yok maalesef. Ama kitapçılarda denk geldikçe en azından birkaç kitaba bakıp incelemeye çalışıyorum. Küçükken kitap okuyan birisi değildim çünkü kendime göre kitaplar çıkmamıştı karşıma ve bu yüzden çok istesem de sıkılıp okuyamıyordum. Lise 2'ye kadar böyle sürdü maalesef. Şimdi sırf kardeşim için onun beğeneceği kitaplar bulup almaya çalışıyorum. Bu öneriler de çok güzel oldu. :) Doğum gününde onun için birkaç tanesini alabilirim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanın seveceği kitaplarla karşılaşması büyük şans. Kitap okumayı sevmeyen insan yoktur, doğru kitapla tanışmamış insan vardır diye boşuna dememişler :))
      Beğendiğine sevindim, umarım kardeşinin de hoşuna giderler :)

      Sil
  2. Kırmızı Çizgi ben de varrr. :) Güzel bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de edineyim o zaman en kısa sürede :)))

      Sil
  3. tam bana göre bir pazar 6'lısı olmuş, bayılıyorum çocuk kitaplarına, bunlara da bakayım, teşekkürler, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Aha da geldim. :) Ama ben zaten önceden de gelmişim kiii. ;) Eh o zaman gelir gideriz bundan kelli. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İadeyi ziyaret sayesinde keşfetmiştim blogunuzu ben de zaten :D Tekrardan hoş geldiniz, hep beklerim :))

      Sil
  5. Eyvah Kitap'ı bu sene öğrencilerimize okuttuk ama diğer kitapları duymamıştım. İçlerinde ortaokul seviyesine uygun kitap var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa öyle mi ? Beğendiler mi peki kitabı? :))
      Maalesef Eyvah Kitap hariç hep ilkokul düzeyinde kitaplar:/

      Sil
  6. Bir kaçının adını duymuştum.icerikleri guzel. Ve bencede bu zamanda bu zamanin çocuklarına hediye edilebilecek en güzel şey kitaplar💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her daim en iyi hediye olabilirler bence uygun kitap seçildikten sonra :)))

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!