Mim: 2018 Dünya Kupası



Merhabalar Periodic Library sakinleri, nasılsınız? İyisinizdir umarım çünkü yeni bir mimle karşınızdayım :)

Gündemi çok takip eden biri değilimdir ama spor veya benzeri bir etkinlik olunca dikkatimi çekiyor ve hemen ben bunu kitaplara uyarlayabilir miyim diye düşünmeye başlıyorum. Hatırlarsanız geçen sefer de Kış Olimpiyatlarının kitaplı bir versiyonunu yazmıştık (Hatırlamayanlar buradan ulaşabilirler.). Hazır Dünya Kupası herkesi etkisine almışken (gerçi bugün itibariyle bitti ama) dedim acaba bunu mime dönüştürebilir miyim ve ta-da!

Mime geçmeden önce futbol ve Dünya Kupasıyla ile ilgili bilgimin hiçe yakın olduğunu göz önünde bulundurunuz lütfen. Olan az buçuk bilgimi de mimi oluştururken yok saydım Dünya Kupasındaki grupları ve gruplardaki takım sayılarını kendime göre azalttım.

Şimdi gelelim Dünya Kupası mimine.
1. 2018 yılında okuduğunuz 12 kitabı rastgele seçiyorsunuz.
2. Bu 12 kitabı 4'lü gruplara ayırıyorsunuz.
3. Her grubun kazananını belirliyorsunuz.
4. Kazananları da kendi aralarında kapıştırıp kupanın sahibini buluyorsunuz :D
5. Son olarak mimin kaynağından, sizi mimleyen blog arkadaşınızdan bahsedip mimin daha çok kişiye ulaşmasını sağlamak için de en az 2 kişiyi mimlerseniz sevinirim :)

Bu fan yapımı ama müthiş olmamış mı? :D Power spor etkinliklerine çok güzel yakışıyor ya. Önce Kış Olimpiyatlarında sahnelendi şimdi de Dünya Kupasında çaldı. Ne diyebilirim ki insanlar biliyor işlerini :D Neyse efenim biz kendi kupamıza dönelim :D

İşte benim 2018 Dünya Kupası katılımcılarım:

A Grubu
Kayıp Kedi-Carolina Paul | Beni Asla Bırakma-Kazuo IshiguroEyvah Kitap-Mine Soysal

Zor bir başlangıç oldu. Üçü de yıl içinde severek okuduğum kitaplar. Ama bir tanesi var ki... Yazım tarzıyla, karakterleriyle, yaşattığı dramla diğerlerinden bir adım öne çıkıyor ve yarı finale adını yazdırıyor: Beni Asla Bırakma. Okumadıysanız kesinlikle ve kesinlikle öneriyorum.

B Grubu
Program-Suzanne Young | Cennet Gibi-Julia Quinn | Horrorstör-Grady Hendrix

İşte bu kolay bir seçim oldu. Program, diğer genç-yetişkin kitaplarından pek de farklı değildi bence ve Cennet Gibi de beklentimi pek karşılamayan tarihi romantik bir kitaptı. Hal böyle olunca B Grubumuzun kazananı Horrorstör oluyor :)

C Grubu
Uzak Yıldızlar-Marissa Meyer | Vathek-William Beckford | Kazananın Suçu-Marie Rutkoski

Öncelikle Vathek'i diskalifiye etmek istiyorum. İnce bir kitap olmasına rağmen okuması çok uzun sürmüştü ve o dönemde arka arkaya sevmediğim kitaplar okuduğum için Vathek hakkında bayağı olumsuz hisler besliyorum :D Uzak Yıldızlar ve Kazananın Suçu arasında seçim yapmak gerekirse de Uzak Yıldızlar derim kesinlikle çünkü en sevdiğim genç-yetişkin serilerinden biri olan Ay Günlüğü serisinin ek kitabı kendisi. Yanlış hatırlamıyorsam 9 adet hikayeden oluşuyor kitap. Finalden sonra olanlarla ilgili hikayeler de var, ilk kitaptan önce yaşanan şeylerle ilgili hikayeler de. Her hikaye yüzümde bir gülümseme oluşmasına neden olmuştu :)) O yüzden bir diğer yari finalistimiz Uzak Yıldızlar :)

Bu arada 2018 Dünya Kupasının sahibi Hırvatistanı 4-2 mağlup ederek Fransa olmuş. Not alın KPSS'de çıkar :p 

D Grubu
Sıfırlananlar-Amy Tintera | Rüya Kapanı-Amy Plum | Lanetli Çocuk-John Tiffany

Lanetçi Çocuk'u eliyorum. Nedenlerini yorumumda belirtmiştim o yüzden tekrar yazmayacağım (Yorum için tık.). Sıfırlananlar'ı da sevmiştim, konu itibariyle orijinal bir kitaptı ama Rüya Kapanı kadar değil :) Rüya Kapanı yorumuma da buradan ulaşabilirsiniz.

YARI FİNAL ZAMANI
Beni Asla Bırakma-Kazuo Ishiguro | Horrorstör-Grady Hendrix

Horrorstör aslında mantık olarak çok orijinal. Yani mesela daha önce Ikea katologu şeklinde bir kitap gördünüz mü? Ben hayır. Ayrıca olay bir tek dış görünüşünün katalog gibi gözükmesi de değil. Kitabın kendi de Ikea benzeri bir alışveriş merkezinde geçen bir gerilim hikayesini anlatıyor ve sizi temin ederim gece okursanız bir güzel de geriyor :D AMA. AMA. AMA. Beni Asla Bırakma ile kurduğum duygusal bağ tüm bu saydıklarımı geri plana atmama neden oluyor. Kitap boyunca çok sinirlendim, çok üzüldüm ve bir mazoşist olarak daha ne isteyebilirim ki? :P Şaka bir yana duygusal olarak etkilediği için seçimimi Beni Asla Bırakma'dan yana kullanıyorum.

Uzak Yıldızlar-Marissa Meyer | Rüya Kapanı-Amy Plum

Şu an ciddi anlamda büyük ikilemdeyim. İkisini de seviyorum:( Siz neden karşı karşıya geldiniz ki hof. Şu an birini diğerine üstün kılacak bir neden bulamıyorum. *yazar burada derin düşüncelere dalar* Sanırım Rüya Kapanı'nı seçeceğim. Ay Günlükleri serisinden başka bir kitap olsaydı Rüya Kapanını seçmezdim (galiba) ama Uzak Yıldızlar serinin ek kitabı olduğu için onu harcayacağım:( Affet beni Uzak Yıldızlar, ayrım yapacak başka bir neden bulamadım:(

FİNAL VAKTİ


Yüzdük yüzdük kuyruğuna geldik. Buraya gelene kadar yazıya kaç kez ara verdim bir bilseniz. Seçim yapmak zor gelince kalkıp bir tur atıyorum evde sonra gelip yine yazmaya oturuyorum falan o yüzden bayağı uzun sürdü. Sırada son ve büyük kapışma var.

Beni Asla Bırakma-Kazuo Ishiguro | Rüya Kapanı-Amy Plum

Bu sefer objektif bir seçim yapmak istiyorum o yüzden birkaç kriter belirledim: konu, dili, karakterler, akıcılık ve final. Her iki kitabı da bu 5 kritere göre 5 üzerinden puanlamaya çalışacağım.

 Beni Asla Bırakma: Konu(4)+Dili(5)+Karakterler(4)+Akıcılık(5)+Final(5)=23
 Rüya Kapanı: Konu(5)+Dili(3)+Karakterler(3,5)+Akıcılık(5)+Final(5)=21,5

Veee böylece Eslem'in Dünya Kupasını kazanan Beni Asla Bırakma oluyor *alkışlar, tezahüratlar* Yorucu oldu ama sonuçtan memnunum, hak eden kazandı :D 

Bayağı uzun bir yazı oldu değil mi? Bence kesinlikle öyle oldu. Görselleri hazırlama kısmı falan yordu ama pişman değilim. Bir ara hiç uğraşmayayım demiştim görsel hazırlamakla ama iyi ki vazgeçmişim sonra :D Şimdi sırada mimi pasladığım bloglar var. 

Rüya Kitaplık
Kağıttan Dünyam
Deeptone
Şule Uzundere
Okuyan Muggle
Belle'nin Kütüphanesi
Bir Pembe Sever
Gezegenin Sihri
Devrik Cümleler
Mavi Gökyüzünün Elleri

Keyifli günler! :)




Share:

28 yorum

  1. Ya ne güzel bir mim bayıldım :). Hele ki o görseller :). Ben yapanları görüp mimlenmeyi bekleyeceğim seçeceğim kitapları düşünürken valla eline fikrine sağlık :). Bir nevi bu zamana kadar okuduğumuz kitaplardan yarıyılın en iyisini seçiyoruz :).

    Beni Asla Bırakma kitabını ben de çok severim :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim bayılmanaaa :))) Dur dur hiç bekleme sen, tam şu anda mimlendin :D
      Teşekkürleer, merakla bekliyorum o halde yazını :D

      Filmi de ayrı güzel değil mi ama? Carey Mulligan hanımın kendisi de aksanı da pek hoş :)

      Sil
  2. Çok güzel bir fikir olmuş. Kitapları okuyunca mimi paylaşacağım. :D Beni de mimlediğin için çok teşekkür ederim. :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiiim :))) Henüz yapılan mimleri okuma fırsatım olmadı ama ilk fırsatta okuyacağım yaptıysan :)
      Rica ederim ne demek :)

      Sil
  3. Çok güzel olmuşş ben de yapmaya karar verdim mimlenmeden ehehe :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiim :))) Ahahah en iyisi beğendin mi yapmak zaten :D Hatta şöyle yapalım bundan sonraki yaptığım tüm mimlerde kendini mimlenmiş say? Gelecekte yazacağım tüm mim yazılarına mimliyorum seni :D

      Sil
    2. Yaaa kombine bilet gibi bir şey oldu bu :D futbolla alakalı mimin altına futbolla ilgili cevap vereyim :D

      Sil
  4. Son derece özenle hazırlanılmış bir blog yazısı olmuş ve ben buna bayıldım 007! Mim fikrinden hazırladığın görsellere kadar harika bir iş çıkarmışsın! ^_^ Ve beni mimlediğin için çok teşekkür ederim; bu şeker gibi mimi, inşAllah en kısa zamanda yapacağımı bildirmekten memnuniyet duyuyorum! ^_^ (Çok fazla ünlem işareti mi kullandım ne?!;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim İremcim, beğenmene çok sevindim<3 Rica ederiim :))
      Henüz yapılan mimleri okuma fırsatım olmadı ama ilk fırsatta okuyacağım yaptıysan :)) Şimdiden eline sağlık :)))
      Ahahahah ne kadar ünlem o kadar heyecan göstergesi :D

      Sil
  5. Çok hoş bir mim olmuş elinize sağlık:) Beni Asla Bırakma benim de çok sevdiğim bir kitaptır. İyi okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)) Sevilmeyecek gibi değil ki :)))
      Teşekkürler size de :)

      Sil
  6. Süper mim :) Çok harikasın mim bulma ve başlık bulma konusunda bunu da sevdim :)
    İyi okumalar o zaman sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Ezgi, elimden geldiğince renk katmak istiyorum blog ortamına :)))
      Teşekkür ederim, sana da keyifli günler dilerim :)

      Sil
  7. Eğlenceli olduğu kadar zor bir mime benziyor en kısa zaman da yapmak dileğiyle teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz zaman alıyor evet ama değiyor :))) Rica ederim :)

      Sil
  8. çok iyi yazmışsın. şampiyon da iyi. yapcam yarın mimi. beni asla bırakma, filmini de kaçırma, izlemediyseen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitince hemen izledim filmini de :D Duygu olarak kitabı çok güzel yansıtmış film :))

      Sil
  9. yazarolmak blogunun linkini yazsan yaaaa burayaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke öyle yapsaydım yaaa :// Bir dahaki kitaplı mime inşallah :)))

      Sil
  10. Süper bir mim olmuş.Senin kupa daha çekişmeli geçmiş görünüyor.E ... bi kupa töreni yaparsın artık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :D Kıyasıya bir mücadele vardı gerçekten de :D Ahahah o da başka bir mime artık :))))

      Sil
  11. Merhabalar, çok güzel bir mim düşünmüşsün. Zevkle okudum. Tebrik ederim. Sevgili grift beni mimlediği için bu mimi ben de yaptım. Belki uğramak istersin. Sevgilerimle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, hoşuna gitmiş olmasına sevindim :))) Kesinlikle isterim :)

      Sil
  12. Çok sevindim beğendiğine :D Ben teşekkür ederim İlkay<3
    Henüz yapılan mimleri okuma fırsatım olmadı ama ilk fırsatta okuyacağım yaptıysan :)

    YanıtlaSil
  13. Böyle orijinal mim konularını buluyorsun ve bunlara uygun görsel hazırlıyorsun ya hayranım sana :-)

    Beni Asla Bırakma'nın filmini izlemiştim. Bu yorumlarından sonra kitabını da okumak istedim.

    Bilgisayarım bozulduğu için uzun zamandır bloguma giremiyordum. Şimdi geri döndüm ve mimi yaptım. Davet için çok teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa çok teşekkür ederim Şule, beğeniliyorsa ne mutlu bana :))
      Filmi de çok güzel ama kitabı harika :))

      Düzeldiğine sevindim bilgisayarının, yokluğun belli oluyordu buralarda :D Ne demek, rica ederim :)

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!