Kitap Yorumu: Kazananın Suçu-Marie Rutkoski

kazananın suçu marie rutkoski yorum


Kazananın Laneti'ni zamanında çok severek okumuşum. Okumuşum diyorum çünkü neden çok sevdiğim hakkında pek de bir fikrim yoktu ikinci kitap olan Kazananın Suçu'na başlarken. Kestrel'in ilk kitapta zeki bir karakter izlenimi bıraktığını hatırlıyorum bende ama bunu maalesef Kazananın Suçu'nda hissedemedim. Ya da şöyle diyeyim beni çok etkilemedi.

En son Herranilerle olan savaşın bitmesi için İmparatora bir teklif sunmuş ve İmparator da teklifini beğenince kabul etmişti. Teklife göre Herranilerle olan savaş bitecek, Herran Valoryaya bağlı özerk bir ülke olacaktı. Tabii bunun karşılığında İmparatorun da Kestrelden bir isteği vardı: oğluyla evlenmesi. Canım Kestrel savaş bitsin, ölümler dursun diye kabul ediyor ancak kitabın devamında kalbi ve mantığı arasında bocalayıp durdu. Tabi Kestrel'in yaptığı bu fedakarlıktan haberi olmayan Arin de bayağı perişan oldu ama bazı yerlerde oh olsun demedim değil hani. Sen kim köpeksin de Kestrel'i üzüyorsun😒

Kitaptaki Kestrel/Arin yakınlaşmaları niyeyse hiç heyecanlı gelmedi. Aradaki o gerilimi hissedemedim. Seni sevdiğim için senden ayrılmak zorundayım klişesi benim gözümde tüm romantizmi ve heyecanı öldürdüğünden olsa gerek. Bir de sonunda birlikte olacakları %90 kesinken inandırıcı olmuyor.

Romantizm yönünden zayıf olsa da Arin/Roshal bromance'ını okumak çok keyifliydi😸 Roshal'ın durup durup Arin'e geleneksel öldürme yöntemlerinden bahsettiği ve ikilinin atıştıkları yerler favorim oldu diyebilirim😸

Bir diğer sevdiğim şey de Verex oldu :')) Nasıl minnoş bir prenssin sen aman aman. Verex ve Kestrel'i bayağı yakıştırdım ama işte maalesef ikisinin da başka sevdicekeleri var...Oysa uygun şartlar altında iyi bir çift olabilirlerdi bence. Ne diyelim sağlık olsun😁


Sonu da beni pek şaşırtmadı. Hikayenin bir şekilde yön değiştirmesi gerekiyordu zaten. Bir de alıştık artık genç-yetişkin distopya kitaplarına, hep aynı taktik hep aynı taktik :D

Sonuç olarak Kazananın Suçu'na puanım 3,5/5.

Siz neler okuyorsunuz bu aralar? Kazananın Suçunu okumuş muydunuz?
Buyrun yorumlara! :)

Share:

7 yorum

  1. Biraz ejderha dövmeli kızı anımsatmış kitap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bayağı farklı türde kitaplar ve ben pek benzetemedim ama nereden baktığına bağlı sanırım :D

      Sil
  2. Bu kitabı ilk defa seninle tanımış oldum. :)
    Ben bu aralar Stefan Zweig okuyorum. ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke daha güzel bir kitabı tanıştırmış olsaydım :D
      Yaa özledim Zweig okumayı, sana keyifli okumalar dilerim Tuğçe :))

      Sil
  3. Bromance sahneleri okumayı çok seviyorum ben. İki erkeğin yakın arkadaşlığı, birbirlerine takılmaları hep güldürür beni.

    Ben bu ara paso romantik kitap okuyorum. Yazın içimden başka kitap okumak gelmiyor :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de en sevdiğim şeylerden biri kesinlikle ama çok az oluyor bromance romanlarda bence ya üzülüyorum :D

      Yazın en iyi romantik kitaplar gidiyordur :)) Ben çok okuyamadığım için bilemiyorum sorun bende mi yoksa seçtiğim kitaplarda mı :D

      Sil
  4. Beğendin mi pekiii? :D Ben ilk kitabı sevmişim ama pek hatırlamıyorum :D Evet kapağı şahane kesinlikle ama serinin geri kalanının kapakları ilki kadar güzel değil :/

    YanıtlaSil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!