Sınıf Öğretmenliği Bölümü Hakkında

sınıf öğretmenliği üniversite tercihi

M E R H A B A L A R
Liseyi bitiren arkadaşlarımız bu aralar harıl harıl bölüm, üniversite araştırması yaparken ben de çorbada tuzum olsun istiyorum. Belki birilerine fikir verir ya da birilerini hayatlarının yanlışını yapmaktan kurtarırım, mesela Kocaeli Üniversitesini tercih etmek gibi :D Neyse KOÜ'yü kötülemeye yazının ilerisinde devam edeceğim, şimdi öncelikle sınıf öğretmenliğinden bahsetmek istiyorum.

Sınıf Öğretmenliği Okumak Ya da Okumamak


Eşit ağırlık puanıyla tercih edilebilen, 4 yıllık bir bölüm sınıf öğretmenliği. Kendi sınıfımdaki kişileri baz alarak söylüyorum, isteyerek gelen kişi sayısı çok az. 50 küsur kişilik sınıfta taş çatlasın 15 kişi falan bile isteyerek gelmiş. Geri kalanı tercih listelerine hukuk, psikoloji, pdr yazdıktan sonra sınıf öğretmenliği yazmış insanlar. Bir kere şurada anlaşalım, çocukları sevmiyorsanız ya da sırf yata yata üniversite geçmek istiyorsanız sınıf öğretmenliği y-a-z-m-a-y-ı-n. Zaten ülkede yığınla vasıfsız öğretmen varken bu yığına bir katkı da siz yapmayın. Hem kendi geleceğinizi hem de çocuklarımızın geleceğini yakmayın lütfen. 

Ama diyorsanız ki ben çocukları seviyorum, bir şeyler öğretmek de hoşuma gider o zaman sınıf öğretmenliğini yazmaktan çekinmeyin. Gideceğiniz üniversiteye göre biraz değişse de okuması hem rahat hem de zevkli. Ben 3. sınıfı bitirdim ve şu ana kadar bolca oyun oynadık, drama yaptık, flüt/melodika çaldık, bir sürü materyaller tasarladık. Hele materyal tasarlamak zaten sizin bir parçanız oluyor okuduğunuz süre boyunca çünkü birçok derste sunumları biz yapıyoruz ve bu sunumlar olabildiğince yazıdan uzak, bol materyalli oluyor. Farklı dersler için hazırladığımız materyallerin sunumları bazen aynı haftaya denk gelince biraz stresli olmuyor değil ama yine de atlatılıyor bir şekilde.

Sınıf Öğretmenliği Dersleri - Kocaeli Üniversitesi

sınıf öğretmenliği üniversite tercihi

Şimdi gördüğümüz derslere bakıyorum da birçoğu o kadar boş geçmiş ki. Tercih edeceklere fikir olsun diye hakkıyla işlediğimiz derslerin yanına yıldız koyacağım.

1. Yarıyıl
Temel Matematik 1
Genel Biyoloji
*Uygarlık Tarihi
Eğitim Bilimine Giriş
*Bilgisayar 1
Türkçe 1
*İngilizce 1
*Atatürk İlkeleri ve İnkılapları

İlk dönem geçmiş yıllarda öğrendiklerimizin genel bir tekrarıydı diyebilirim. Beni Eğitim Bilimine Giriş dersi zorlamıştı ama tamamen hocası yüzündendi. Hocamız eğitim fakültesinde bayağı ünlü bir isimdi. Derse o hocanın girdiğini öğrenen herkes 3 aylık ömrünüz kalmış gibi bakıyordu. Eğitim Bilimine Girişle ilgili hiçbir şey öğrenmedik dönem boyunca, bunun yerine Irvine Yalome'un, Carl Gustav Jung'un kitaplarını okuduk. Daha doğrusu okumaya çalıştık. Kitaplar psikolojiyle ilgili hiçbir şey bilmeyen benim için çok yorucuydu. Ama en azından bir kulak doygunluğu oluşturdu, inkar edemem. EBG yarı olduğum konu olduğu için asıl amacımızdan saptım şu an, kusura bakmayın.

Bizim zamanımızda genel biyoloji, genel kimya ve genel fizik derslerini ayrı ayrı veriliyordu ama bu değişmiş şimdi. Üçünü bir arada veriyorlarmış. TM çıkışlıların başı bayağı beladaydı bu üç dersle ve iyi olmuş tek bir derste toplamaları. 

2. Yarıyıl
Türk Tarihi ve Kültürü
Temel Matematik 2
*Genel Kimya
Genel Coğrafya
*Eğitim Psikolojisi
*Bilgisayar 2
Türkçe 2
*İngilizce 2
*Atatürk İlkeleri ve İnkılapları 2

Yine tekrara devam ediliyor ve bir yandan da Eğitim Psikolojisi ile okul hayatınızın devamında sık sık duyacağınız Maslov, Piaget gibi isimlerle tanışıyorsunuz. Genel coğrafya dersinde de ilk sunumumu yapmıştım ama o kadar kötüydü ki anlatamam. Zaten sunuma ne ara başladım ne ara bitti hatırlayamıyorum, koca bir karanlık orası hafızamda. Her şeyi aşırı hızlı okuduğumu (evet, o zamanlar sunum yapmayı slaytı okumak sanıyorduk) ve sesimin titrediğini hatırlıyorum sadece. 

3. Yarıyıl
Genel Fizik
Türk Dili I(Ses ve Yapı Bilgisi)
*Müzik
*Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları I
Çevre Eğitimi
Eğitim Felsefesi
Eğitim Sosyolojisi
Beden Eğitimi ve Spor Kültürü
*Öğretim İlke ve Yöntemleri
*İngilizce 3

Bu dönemde müzik dersinde flüt çaldıııık. Bence son derece eğlenceliydi :D Nota okuma ve bazı teknik bilgiler de öğrendik, o kısımlar çok eğlenceli olmasa da flüt çalması zevkliydi. Sınav dönemi her yerden flüt çalma sesleri geliyordu :D Lab dersleri yine eğlenceli ama her hafta rapor yazması gerçekten yorucuydu. Her hafta her hafta 10 küsur sayfa rapor yazmak insanı bir yerden sonra delirtiyordu. Ama bu derste de bir güzellik yapmışlar, bizden hem deney konusuyla ilgili teknik bilgi hem de yorum istiyorlardı. Artık sadece deneyle ilgili yorumsal kısımları istiyorlarmış. Eğitim Felsefesi ve Eğitim Sosyolojisi derslerinde o kadar bir şey yapmadık ki şu an derslerle ilgili diyecek tek bir şeyim bile yok. İki derse de aynı hoca giriyordu ve tek yaptığı tahtaya birkaç şey yazıp sınavda da aynısını sormaktı. Dersi yüksek notlarla geçtik mi geçtik ama bir şey öğrendik mi? Kesinlikle hayır. Beden eğitimi dersi de hayal kırıklığı oldu çünkü bizim ders saatimizde salon boş olmadığı için salonu kullanamadık; voleybol, basketbol, spor nedir vs. gibi teknik şeyler öğrendik.  

sınıf öğretmenliği üniversite tercihi


4. Yarıyıl
Türk Dili II: (Cümle ve Metin Bilgisi)
Çocuk Edebiyatı
Sanat Eğitimi
Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği
*Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları II
*Müzik Öğretimi
Güzel Yazı Teknikleri
*Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi
*Öğretim Teknolojisi ve Materyal Tasarımı
*Bilimsel Araştırma Yöntemleri
*İngilizce 4

Şimdi size trajikomik bir hikaye anlatıcam yaklaşın. Çocuk edebiyatına giren hoca Kibritçi Kız hikayesini bilmiyordu. Çünkü çocuk edebiyatı hocası değil. Çünkü fakültede derse girebilecek hoca yok. Yok. YOK YOK. Resmen hoca kıtlığı çekiyoruz eğitim fakültesinde. Çocuk edebiyatına, güzel yazı tekniklerine ve Türk diline aynı hoca giriyordu ve insan bir dersi de doğru düzgün işleyemez mi ya? İşleyemiyordu.  Güzel yazı teknikleri dersinde dediği şey, "Bu benim alanım değil, bu saatten sonra da öğrenemem, internette var, ordan bakıp gelin her hafta 5 yazı tipi istiyorum." idi. Gerçekten komik değil mi ya jfdlgkjlkj Ya madem ben internetten öğreneceğim her şeyi senin ne vasfın kalıyor, neden üniversiteye geliyorum????? AY SİNİRLENDİM YİNE HATIRLAYINCA. KOÜ Eğitim Fakültesine gelmeyin ya, asla ama asla bu hataya düşmeyin.

5. Yarıyıl
İlkokuma ve Yazma Öğretimi
Matematik Öğretimi 1
*Fen ve Teknoloji Öğretimi 1
*Hayat Bilgisi Öğretimi
Ölçme ve Değerlendirme
*Sınıf Yönetimi
Topluma Hizmet Uygulamaları

Bir sınıf öğretmeninden beklenen en temel şey nedir? Okuma yazmayı öğretebilmesidir değil mi? Bunu da en verimli bir şekilde yapması için İlkokuma ve Yazma Öğretimi dersini hakkıyla öğrenmesi gerekir. Tahmin edin bu derse kim girdi? Çocuk edebiyatına girip de Kibritçi Kız'ı bilmeyen hoca :)(: Bu ders de onun alanı değildi tabii. Dönemin yarısına kadar imza atıp döndüğümüz bir dersti. Yarısında çok şükür hocamız yurtdışına çıktı ve bizi de kendisinden kurtardı. Keşke daha önce bu kararı alsaydı ama işte zararın neresinden dönülürse kardır diye düşünüyoruz artık. Yarı dönemden sonra başka bir hoca girmeye başladı, o da o alanın hocası olmamasına rağmen elinden geldiğince yardımcı oldu. Eksiklerimiz çok olduğu için Karadeniz Teknikten Tolga Erdoğan hocayı bir günlük seminer yapması için davet etti ve gerçekten bir gün de olsa faydası çok oldu. O seminer sonrası Karadeniz Teknike geçmeyi bayağı düşündüm :D Tolga hocayı instagramda da takip ediyorum, size de bir bakmanızı öneririm. KTÜ'deki sınıf öğretmenliği bayağı aktif, kulüpleri falan da var. Şimdiki aklım olsa KTÜ'yü yazmayı düşünürdüm.

6.Yarıyıl
*Türkçe Öğretimi
Matematik Öğretimi 2
*Fen ve Teknoloji Öğretimi 2
*Sosyal Bilgiler Öğretimi
Erken Çocukluk Eğitimi
Okul Deneyimi
*Drama

Geldik benim en çok zorlandığım ve en düşük not ortalaması yaptığım seneye :D Okul deneyimi dersi kapsamında haftada bir kez ilkokullara gidip 4 saat gözlem yaptık derslerde. Üniversitede öğretilen teorik bilgiyle uygulamanın birbirini tutmadığına şahitlik ettik :D Çocuklar hem çok tatlı hem de çok zor yaratıklar. Okul deneyimi dersinden sonra korkmaya başlamadım desem yalan olur :D

Drama dersi aşırı keyifliydi. Yaratıcı drama çalışmaları yaptık ve 3 yıldır üniversitede gördüğümüz en faydalı derslerden biri oldu. Hatta yaratıcı drama üzerine yüksek lisans mı yapsam gibi düşüncelere kapıldım. 

7. Yarıyıl
Görsel Sanatlar Öğretimi
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi
Trafik ve İlkyardım
Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı
Öğretmenlik Uygulaması 1
Yabancı Dil Öğretimi 1
Rehberlik
Etkili İletişim
Seçmeli I (Diksiyon)
Seçmeli I (Barış Eğitimi)

Henüz bu dersleri ben de görmediğim için diyecek bir şeyim yok.

8. Yarıyıl
Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim
Öğretmenlik Uygulaması 2
İlköğretimde Karşılaştırma
Yabancı Dil Öğretimi 2
Özel Eğitim
Türk Eğitim Tarihi
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
Seçmeli II (Karşılaştırmalı Eğitim)
Seçmeli II (Sosyal Beceri Eğitimi)

Henüz bu dersleri ben de görmediğim için diyecek bir şeyim yok.

sınıf öğretmenliği üniversite tercihi

Sınıf Öğretmenliği İş İmkanları

En merak edilen şeylerden biri de okulu bitirdikten sonra iş bulabilme imkanı. Benim tercih yaptığım dönem en çok atanan öğretmenliklerden biriydi sınıf öğretmenliği. Türkçe öğretmenliğiyle falan karşılaştırırsak sınıf öğretmeninin atanma imkanı daha çok. Edebiyat okuyup da bizim fakültede formasyon almaya gelen çok kişi var. O kadar para verip formasyon bittikten sonra bir de atama bekleme dertleri oluyor çünkü yok denecek kadar az atanıyorlar.

Şöyle bir dezavantajı var sınıf öğretmenliğinin, dersanelerde iş bulma imkanları matematik, coğrafya, türkçe gibi öğretmenliklere göre daha az. Ama artık 1. sınıflar bile etüt merkezlerine gidiyor ve buralarda sınıf öğretmenlerine ihtiyaç oluyor. Mesela ben geçen dönem bir etüt merkezinde  öğrenci olduğum halde çalışmıştım.

Bir de sayıları çok olmasa da evlere özel ders vermeye giden sınıf öğretmenleri de var.

Son Birkaç Şey Daha


  • Yazın 3 ay tatil yapmıyoruz arkadaşlar maalesef. Okullar kapandıktan sonra öğretmenlerin alması gereken eğitimler oluyor ve geriye 2 ay kadar bir süre kalıyor. 
  • Eş durumundan tayin isteme artık yok, o doğu görevi tıpış tıpış yapılacak :D
  • Tercih edeceğiniz üniversitenin ÇAP, yandal gibi imkanları olup olmadığına mutlaka bakın. Mezun olduğunuzda iki diploma alabilecekken tek diplomayla yetinmeyin. KOÜ'de mesela bizim fakültenin ÇAP, yandal programları yok maalesef. 

Aklıma gelenler bunlar benim. Eğer merak ettiğiniz şeyler varsa yorum olarak yazabilirsiniz ya da mail atabilirsiniz. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Tercih dönemindeki tüm arkadaşlar için hayırlısını diliyorum, umarım hepiniz seveceğiniz bölümlere yerleşirsiniz :)))

sınıf öğretmenliği üniversite tercihi


Share:

11 yorum

  1. Kesinlikle sana katılıyorum canım. Öğretmenlik çok kutsal bir görev. Meslek gibi değil. Gerçekten sorumluluk, çaba, özveri,sevgi istiyor. Her çocuğu ayrı ayrı sevmek gerektiriyor. Ve herkes de yapamıyor. Üniversite de okurken ben çocukları sevmiyorum diyen arkadaşlar vardı. Sevmiyorsan niye bu bölümü tercih ediyorsun diye de sorarlar adama ama başka yazacak bölüm yoktu diye cevaplar alıyorduk. Gerçekten bu alanı seven ve işini severek yapacağına inanan kişiler seçsin öğretmenlik bölümlerini. Teşekkürler bu bilgilendirme için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevmeden gelenler hem okurken hem meslek hayatında zorlanıyorlar zaten, yazık yani kendilerine de bir ömür işkence ediyorlar. Bir yazı görmüştüm şey diye "Hiçbir öğretmen sabah evden çıktığında "işe gidiyorum" demez. "Okula gidiyorum." der. Bu önemli bir ayrımdır.", gerçekten çok güzel anlatmıyor mu? :)))

      Rica ederim Tuğçe :)))

      Sil
  2. İlkokul ogretmenimden cok cekmedim, en azindan kardeslerim kadar, ama cektim bu yuzden ilkokul ogretmenleri benim icin onemlidir. İnsallah cok cok basarili, cocuklarin hayatina guzel seyler katan bir ogretmen olursun.

    Desteklerim icim de tesekkur ederim
    .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkokul öğretmenleri her zaman hatırlanıyor, iyi de olsa kötü de olsa bir başka oluyor yerleri :D Çok teşekkür ederim bu güzel temennilerin için, inşallah :))

      Rica ederim :)

      Sil
  3. Bence tercih yapacak gençlere eğer tanıtmadıysanız Psikoloji Bölümünü de tanıtın derim. Psikoloğum da ben:)) bekliyorum ben de bloğuma :) www.kozmetikpsikolojisi.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsterdim ama yetkin olmadığım bir konuda yardımcı olmam biraz zor :)) Ama eğer konuk yazar olarak bölümünüzü tanıtmak isterseniz blogumun kapısı hep açık :)
      Geleceğim :)

      Sil
  4. ayyy bencesi mükemmel mesleklerden yaaa çocuk eğitmek, sen de tuçiş de ne güzel öğretmen olabilecek insanlarsınız ki zatensiii :) trajikomik hikaye de evet işte ülkemizin halleri yazık bizim insanımızaaaa :)

    YanıtlaSil
  5. Ben de KOU-Sınıf Öğretmenliği mezunuyum :) Yazdıklarını okuyunca üniversite yıllarım gözümün önünden geçti acısıyla tatlısıyla güzel günlerdi. Biz de pek çok şeyden memnun değildiysek de sanırım sizin döneme kötü hocalar denk gelmiş şanssızlığınız olmuş. Ama mezun olduktan sonra o günler özleniyor değerini bilin. :) Hele ki iş hayatına atılınca bir başka özleniyor ki bu sözü de eminim çok duyuyorsunuzdur. :)

    YanıtlaSil
  6. Öğretmenlik sevmeyenlerin yapmaması gereken bir meslek bana kalırsa. Çünkü öğretmenin durumu öğrencileri kolaylıkla etkileyebiliyor. Geleceğin güzelliklerini güzelce yetiştireceğine inanıyorum :)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel ve bilgilendirici olmuş ben de kendi okuduğum bölüm için bilgilendirme yapmaya teşvik etti kime ne kadar faydası olur bilmiyorum ama :)

    YanıtlaSil
  8. Ben Ktü'de okudum. Aslında teknik üniversite ama eğitim fakültesi de vardı. Üniversitemi ve hocalarımı seviyordum ama Türkçe öğretmenliğinde bizi daha fazla zorlamalarını isterdim. Yata yata üniversite geçen biri varsa işte o benim :-) Bizim olayımız kitap okumaktı. Sınavlarda bazı kitaplardan sorumlu tutulurduk, bol bol kitap okuduk.

    Sınıf öğretmeni arkadaşlar çok yoğun çalışırlardı. Yurtta oda arkadaşlarımın saatlerce çalıştığını bilirim.

    Aslında üniversitede bize öğretmeyi öğretmeleri lazım ama maalesef birçoğu bunu yapmıyor. Ben dil bilgisini çok iyi biliyorum ama ortaokul çocuğuna bunu nasıl öğreteceğim bilmiyordum. Bence öğretmenler en çok çocuğun seviyesine inmekte zorlanıyor, bunu zamanla öğreniyorlar.

    YanıtlaSil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!