2020'de 20!

Merhabalar
Dünyada ve ülkemizde ardı ardına felaketler yaşansa da insan garip bir canlı, yine de en iyisini ümit etmekten, hayaller kurmaktan bir türlü vazgeçmiyor şekil A'da görüldüğü üzere. Yazının ana konusuna geçmeden önce depremde vefat edenlere rahmet, geride kalanlara sabır diliyorum. Umarım yaraları bir an önce sarılır ve gelecekte meydana gelebilecek depremler için yeterli önlemler alınır. Gölcük depremini ben çok hayal meyal hatırlıyorum ama büyüklerin anlattıklarını dinlerken o yokluk ve sefalet günleri nasıl geçip gitmiş, bu günlere gelmişiz şaşırıyorum. Allahım kimseye bir daha yaşatmaz inşallah öyle acıları.


Konumuza gelirsek de şöyle ki, bir bullet journalın olmazsa olmaz ilk sayfalarından biri yıllık hedefler sayfası ve bendeniz de bu yıl bullet journal (kısaca bujo) tutmaya başladığım için geçen sene hedeflerime ulaşamadığım için ara verdiğim yıllık hedef belirlemeye geri döndüm. Ben hedeflerimi klasik 2020'de 20 başlığı altında yazmıştım ama severek takip ettiğim bloglardan biri olan So Obsesses With'in bunu 20 farklı eylem şeklinde yaptığını gördüm ve dedim ki neden ben de böyle yapmayayım, beni tutan mı var? Baktım ki yok, başladım yazmaya.

  1. GİT: Tek başıma, iki gün de olsa kafamı dinleyebileceğim bir yere, herhangi bir yere.
  2. DENE: ???
  3. OKU: Taht Oyunlarını.
  4. OYNA: Kalabalık bir arkadaş grubuyla (hahahah:(( ) vampir-köylü. 
  5. İÇ (ME): Şekerli çay. Okulda üşengeçlikten bazen şeker atmamaya başladım ve ilk başta çok acı gelmesine rağmen artık o kadar da acı gelmiyor demeyeceğim çünkü hala acı ama o acı tadı sevmeye başladım. Şekeri hayatımdan çıkarmaya hala hazır değilim çünkü en basitinden şekersiz çay ve çikolata ikilisini şu aralar favorilerimden, ayrıca kahvede de şekerden vazgeçebilmiş değilim. O yüzden hedefi ufak tutuyorum ve şekerli çay içmeye geri dönmemeyi umuyorum bu yıl.
  6. KEŞFET: ???
  7. YAP: Birikim. 
  8. SÜR: Araba:( Ehliyetimin süs olarak kalmasını istemiyorum ama trafiğe çıkmak o kadar korkutuyor ki:(
  9. GÖNDER: Kartpostal. Zor bir şey de değil ama sürekli ama sürekli ertelediğim için asla gerçekleştiremiyorum.
  10. PİŞİR: Şans kurabiyesi. Çocuklar ortaokula geçmeden, mezun olmadan önce sınıf annemiz bir çekiliş yapalım demişti, ben de olur demiştim. Şans kurabiyelerinin içine çocukların adını yazıp öyle çekiliş yapmak istiyorum ama işte her şey o anki üşengeçlik seviyeme bağlı olduğundan biraz sallantıda olan bir hedef :D Umarım yapıp üstünü çizerim bu maddenin.
  11. GÖR: Gününü. Hahaha az önce komik olmayan şakalarımdan birine şahit oldunuz. Görmek istediğim bir yer karşıma çıkana kadar bu güldürmeyen şaka burada  kalacak. 
  12. DİNLE: Daha çok sesli kitap. 
  13. YETİŞTİR: ???
  14. DİK: Kendi elbiseni. Bir kere elbise dikmeyi öğrendikten sonra bence devamı çorap söküğü gibi gelecek de işte ben elbiseye kadar gelmeyi başarabilecek miyim orası meçhul. Şu anlık elimizde sadece etek var :D
  15. YAZ: Bujo ve rüya defteri.
  16. ZİYARET ET: Ayda bir (en az) akrabaları. Yakın akrabalarımızın çoğunu seviyorum ama sevdiğim kadar ilgi alaka göstermediğimin farkındayım. Telefonda konuşmayı sevmiyorum o yüzden direkt eve baskın yapmayı planlıyorum :D
  17. İZLE: ???
  18. OL: Daha kendi kendine yeten biri. En azından tek başıma kahve içebilmeliyim yani, dimi di DİMİ?
  19. ÖĞREN: Kaligrafi. Yoksa bullet journalımın hali çok vahim olacak.
  20. KATIL: Karanlık Şato okumalarına.
Bazı eylemleri değiştirdim çünkü zaten git diye bir madde varken bence seyahat et maddesi gereksizdi. Kendimce gerekli olmayanları gerekli olanlarla değiştirdim ve birkaç eksikle yukarıdaki liste çıktı. Boş kalanları doldurmakta acele etmek istemiyorum çünkü yılın geri kalanında Allah bilir hangi şehirde, hangi imkanların içinde olacağım. O yüzden hayatın getirdiklerine götürdüklerine göre listede değişiklikler yapabilmek istiyorum.

Eğer hala hedef belirlemediyseniz ve bu yöntem hoşunuza gittiyse bunu bir etkinlik olarak düşünün ve sizi 2020'de 20 etkinliğine davet ettiğimi varsayın. Ve tabii ki yazarsanız da beni bu yazıdan haberdar edin mutlaka :))) 

Sizin bu yıl için hedefleriniz neler peki? Buyrun yorumlara bekliyorum^^

Share:

8 yorum

  1. Ayy keşke önceden görseydim bu yöntemi, hemen uygulardım (büyük olasılıkla). Yetiştir: Yeni nesiller, olmalıydı nasıl boş bırakırsınız orayı öğretmen hanımcığım :D Şeker meselesinde bol şanslar. Ben yaklaşık bir buçuk sene önce birden bıraktım. Çayı kahveyi ben de asla şekersiz içemezdim, nefret ederdim, içmem daha iyi derdim ama şekersiz diyete kafayı takınca şak diye birden bıraktım. Azaltarak bırakmak bende işe yaramamıştı çünkü. İnat ettim bıraktım, hemen de alıştım şekersiz çaya. Kahveyi bıraktım sayılır ama onu şekersiz yapamıyorum, içmiyorum o yüzden :D Zaten çok da aramam, çaycıyım ben. 21 günde alışıyormuşsun öyle diyorlar ve haklılar bana göre. İnşallah sen de azaltır ya da daha iyisi bırakırsın tümden. Bujo tutmayı ben de çok isterdim ama hem yeterince yaratıcı değilim hem de zaman ayıramıyorum sanırım. Ama en büyük nedeni yaratıcı olamamam ve üşengeç olmam sanırım :D Bir de o korkutucu trafik yüzünden ben ehliyet almaya bile korkuyorum yıllardır ahahahh Şaka maka alsam bile ben de toplu taşımayı tercih etmeye devam eder ya da canım babama güvenirdim :D Etraf kıro ve maganda doluyken hiç riske girmeye gerek yok :D Yine de yazdığın her şey konusunda bol şans diliyorum, umarım bu yıl için dilediğin her şeyi gerçekleştirebilirsin canım benim ^.^

    YanıtlaSil
  2. Umarım 11. madde hariç diğerlerini gerçekleştirirsin :)

    YanıtlaSil
  3. Ben almim... :) fakat hedefler güzel... kolaylıklar silerim...

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel olmuş bu liste. Ben hedeflerimi belirleyip bloğuma yazdım. Sen okuyup yorumlamıştın diye hatırlıyorum. Bloğuma yazmadığım hedeflerden biri olarak araba kullanmayı derim. Ehliyetimi alalı 8 sene olmasına rağmen hâlâ trafiğe çıkamamam utanç verici. Umarım bu sene pratiklik kazanırım.

    Hedeflerimizi gerçekleştirdiğimiz bir 2020 diliyorum. Sevgiler :-)

    YanıtlaSil
  5. Güzel bir liste, umarım gönlünüzce gerçekleşir hepsi.

    YanıtlaSil
  6. hayatta kalmak gibi bir şey demek geçti içimden... sanırım mutlu olmaya çalışıp yazılar yazacağım...

    YanıtlaSil
  7. Selamlar blogunuzu takipteyim sizde blogumu takip edip son yazıma yorum atarsanız çok ama çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!