Benjamin Button'ın Tuhaf Hikayesi - F. Scott Fitzgerald | Kitap Yorumu

benjamin button'ın tuhaf hikayesi f. scott fitzgerald
Merhabalar dostlarım
Bugün filminden dolayı birçok kişinin aşina olduğunu düşündüğüm bir kitaptan, Benjamin Button'ın Tuhaf Hikayesinden, konuşmaya geldim.


Efenim bilenler bilir gördüğüm neredeyse her challenge'a atlama gibi iflah olmaz bir huyum var. Maksat kesinlikle challenge'ı tamamlamak değil, katılmak ve bir-iki kitap da olsa challenge kapsamında okumak. Bu sefer atladığım şanslı challenge (lol) instagramdaki Miyop Astronot'un düzenlediği İzolasyon Günleri 2. Challenge, kısaca #ig2challenge. Challenge tam olarak şu maddeleri içeriyor:


Challenge'ın arkadaş seçkisi maddesi için bir arkadaşınıza 5 kitap sunmanız, arkadaşınızın da bu 5 kitaptan birini seçmesi gerekiyor. Ben de bu challenge vesilesiyle bir kere daha arkadaş seçimimden ötürü önce kendimi sonra da tam olarak gönlümden geçen kitabı seçen arkadaşımı tebrik ediyorum jfdjc

Kitaba gelirsek ise kitap, hayata tersten başlayan Benjamin Button hakkında. Dünyaya bir bebek olarak değil de saçı sakalı uzamış, beli bükülmüş bir ihtiyar olarak gelen 80 yaşındaki Benjamin'in tüm bu anormalliğiyle normal bir hayat yaşama çabasına şahit oluyoruz. Özellikle de babası Benjamin'in bu küçük tuhaflığını yok saymaya karar verince Benjamin'in yaşına uygun hareket etmesi konusunda oldukça titiz davranmaya başlıyor; seksenindeki çocuğu sütle beslemeler, zorla normal çocuklar ile oyunlar oynamasını şart koşmalar... Kara komedi olarak başlayan kitapta Benjamin'in gittikçe gençleşmesi sayesinde birçok maceraya şahit oluyoruz.

Bu incecik, 56 sayfalık kitap, tam olarak Benjamin'in 80 yıllık hayatının kaba bir özeti. Gönül isterdi ki daha detaylı bir şekilde, Benjamin'in gözünden de hikayeye şahit olalım. Yine de Benjamin Button'ın Tuhaf Hikayesi okuması keyifli bir kitaptı. Tek oturuşta bitirilecek kitaplar listesi yapsaydım Benjamin Button'ın Tuhaf Hikayesi'ni kesinlikle listenin başlarına eklerdim :)


Kitabın bir de aynı isimde, başrollerini Brad Pitt ve Cate Blankett'in paylaştığı 2008 yapımı filmi var. Kitap ne kadar kısaysa film de bir o kadar uzun, tam olarak 2 saat 46 dakika!! Kitapla birebir uyuşmasa da filmi çok güzel uyarladıklarını düşünüyorum. Duygusal olarak filmden daha çok etkilendim hatta. Ama çok uzundu, aşırı uzundu, gereksiz uzundu. Okumam için kitabı seçen arkadaşımla izlemeseydim belki yarım bile bırakırdım, hoş bu şekilde bile bayağı bir atlayarak izledik heheh pişman değilim.

Son olarak hayat tersinden de düzünden de çok zor arkadaşlar diyor ve uzaklaşıyorum :)

Share:

7 yorum

  1. Vay canına, ne kadar cahilmişim bu filmin kitaptan uyarlama olduğunu yeni öğrendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah :)) Bilmediğimiz neler var kim bilir kitaptan uyarlanan, hepsine hakim olmak çok zor :)

      Sil
  2. Filmi de kitabı da çok severek izlemiştim ve okumuştum :D Kitap için filmi daha güzeldi diyorlardı ama ben ikisini de çok sevmiştim *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmin duygu derinliği daha iyi bence, yer yer duygulandım mesela ben ama kitap özet gibi bayağı hızlı ilerlediği için insan o duyguyu alamıyor bence :)) Yine de ikisi de kendi alanlarında güzellerdi :)

      Sil
  3. Kitabın orijinali de mi bu kadar kısa? Şaşırdım. Halbuki Benjamin'in maceraları daha uzun anlatılabilirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten kısa orijinali de :D İnsan şaşırıyor bu kadar kısa bir kitaptan böylesine uzun bir film nasıl çıkmış diye ilk başta :D

      Sil
  4. Aahahh iyi tespit :D Adama 2 saatlik filmler yetmiyor demek :D Kütüphanede falan denk gelirsen bir saate okursun hemen :))

    YanıtlaSil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!