Bullet Journal Kurulumu | Ocak

ocak bullet journal kurulumu
Ocak Bullet Journal Kurulumu

Selamlar
Bullet journala iyiden iyiye alıştığım bu zamanlarda bu mereti bloguma da taşımasam ayıp olurdu. Senenin başından beri yapım aşaması videoları çekmeye çalışıyorum ama hem teknik(çekerken telefonun sürekli videoyu kapatması) hem de mekan problemleri(evde sessiz ortam yok sessiz) yaşadığım için henüz elimde tamamlanmış bir video yok. YİNE DE YILMADIM. Elbet çekilecek o bullet journal videosu. Çekilene kadar da fotoğraflarla idare edeceğim.

O zaman başlayalım her sayfayı tek tek yazmaya.

Ocak Bullet Journal Kurulumu


  • Aylık Takvim ve Yapılacaklar Listesi

ocak bullet journal kurulumu takvim

Bu ikisini bir arada yapmayı tercih ettim bu sefer. Bu şekilde daha planlı ve rahat oluyor bence. Yapılacakları da okul ve diğer diye ayırdım. Diğeri de kategorilere bölebilirdim hobiler, ev falan diye ama okul için yapmam gerekenler kadar zaruri olmadığı için bölmedim. Bujomun en çok ziyaret ettiğim sayfası bu oldu.

  • Her Güne Bir Satır

ocak bullet journal kurulumu

Bu sene bullet journalım için verdiğim karar kesinlikle daha çok anı içermesi. Sadece yapılacaklarımı yazdığım bir defter olsun istemiyorum çünkü sonra yıl bitince o defterle bir bağ kuramamış oluyorum. Bu yüzden geçen seneki bullet journalımı atmayı bile düşünmüştüm. Ki ben yıllar öncesinden kalma defterleri, kitapları, içinde herhangi bir anı içeren şeyleri saklayan biriyim. Ama geçen seneki bujoma bakınca bunu göremedim. Bu da beni üzdü ve 2021'de bunu değiştirmeye karar verdim. Böyleceee ilk defa bullet journalıma "her güne bir satır" adı altında mini günlüğümsü bir işlevi olan sayfa ekledim ve BAYILDIM. Normalde günlük tutmayan ben, her gece bu bir satırlık günlük için defteri çıkarıp yazmaya aşık oldum ve bir satırla başlayan günlük macerama şu an gerçek bir günlük tutmayı da ekledim. Meğer insanın yazdıkça yazası geliyormuş. Ufak da olsa bir başlangıç yapınca fark ediyor insan bunu.

  • Playlist

ocak bullet journal kurulumuPlaylist'i de bazı şarkılar belli dönemleri hatırlattıkları için seviyorum. Bir de ben hep youtube'tan hem spotify'dan hem de telefonuma indirdiğim şarkılardan karışık olarak dinlerim. Böyle olunca da hepsini bir yerde göremiyordum, ta ki ay sonunda böyle bir liste hazırlayana kadar. Playliste önümüzdeki aylarda da devam ederim büyük ihtimalle ama daha küçük bir yer ayırırım diye düşünüyorum.

  • İzlenecekler&Okunacaklar

ocak bullet journal kurulumu

Bullet journalımın olmazsa olmazı. Önce o ay okumayı&izlemeyi düşündüklerimi not alıyorum. Ay içinde random bir şekilde okunan&izlenenleri de sonradan ekleyip ayın sonundaki durumumu görüyorum. Bu sayfa için hep dizi-film afişlerini, kitap kapaklarını çıktı alıp yapıştırayım diyorum ama üşengeçliğime kurban gidiyor hep bu fikir. Belki bir gün yazıcı alırsam...

  • Alışkanlık Takibi

ocak bullet journal kurulumu

En kullanamadığım sayfa oldu bu ay için. Zaten düzenli kullanabildiğim de çok nadir. Sürekli görebileceğim bir yere asmak istiyorum bu takip tablosunu ileriki aylarda. Sonradan deftere geçiririm. Ayrıca alışkanlık takibi sayfalarına edinmek istediğim alışkanlıkla ilgili durumumu sözel olarak da yazmayı düşünüyorum bundan sonra. Nerede zorlandım, nasıl gidiyor, başarmak için neyi denemeliyim vs.

  • Harcamalar

ocak bullet journal kurulumu

Geldik en üzücü sayfaya jfgjx Ay sonunda param nereye gidiyor, neden asla birikmiyor sorularının cevabını veren sayfa. 


Günlük ya da haftalık sayfalar yapmadım. Yapsam daha da düzen katar hayatıma ama hem biraz üşeniyorum hem de her gün yapacak işim olmuyor bazen. Yaparım da boş kalırsa üzülürüm o yüzden bir süre daha böyle devam. Okul açılınca yapacak işlerim artacağından belki günlük sayfalar da eklerim ya da küçük bir ajanda alırım. Duruma göre bakacağız😄

Ocak böyle geldi ve geçti, şubat bullet journal kurulum yazısında (belki de videosunda?) görüşmek üzere!

Share:

0 yorum

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!