Kitap Yorumu: To Be or Not To be-Ryan North, William Shakespeare

Adı: To Be or Not To Be
Yazarı: Ryan North, William Shakespeare
Yayınevi: Breadpig
Sayfa Sayısı: 768
Yayın Tarihi: 2013

 ARKA KAPAK
To Be or Not To Be is a choose-your-own-path version of Hamlet by New York Times best-selling author Ryan North. Play as Hamlet, Ophelia, or King Hamlet--if you want to die on the first page and play as a ghost. It's pretty awesome! Readers can follow Yorick skull markers to stick closely to Shakespeare's plot, or go off-script and explore alternative possibilities filled with puzzles and humor.
Each ending in the book is accompanied by a full-color, full-page illustration by one of the 65 most excellent artists working today, so each rereading yields new surprises and rewards. Ryan's prose is, as always, colloquial and familiar but full of clever references, vivid imagination, and only the most choice of jokes. Inventive devices like a book-within-a-book (to mirror Hamlet's play-within-a-play) take full advantage of the gamebook medium and liven up the original story for even the most disinterested of Shakespeare readers!
To Be or Not to Be became a sensation when it launched: over 15,000 people backed the book in just one month, and it remains the number-one most funded publishing project ever on Kickstarter.com.
To be, or not to be: that is the adventure!
Maraton raporumda çok az bahsetmiştim To Be or Not To Be'den.  Görsellerle biraz daha detaylandırmaya geldim. Efenim öncelikle kitabı e-kitap olarak şu siteden indirdim. Universal Book Reader uygulamasıyla da bir güzel okudum. Uygulamayı da siteyi de severek kullanıyorum, tavsiye edilir.

Kitabımızı da okumamızı sağlayacak uygulamayı da indirdiğimize göre kitabın içeriğine geçebiliriz. 

Kapaktan sonra sizi şu sayfa karşılıyor ve bu kitabın diğer kitaplara benzemediği konusunda ve nasıl okunacağı hakkında uyarıyor. To Be or Not To Be'de hikayeye yön veren sizsiniz. Her bölümün sonunda size birkaç şık veriyor ve siz hikayenin nasıl ilerlemesini istiyorsanız o şıkka tıklayarak hikayeyi ilerletiyorsunuz. Normalde yukarıda söylediğim uygulama ile kitap okurken sayfayı ilerletmek için sağ köşeye hafifçe dokunmak yetiyor.  Ama eğer To Be or Not To Be'de start the book yazısına tıklamayıp sayfayı ilerletirseniz...
...sizi yanlış yaptığınız konusunda uyaran bir sayfa çıkıyor. Kitabı düzgünce okuyabilmeniz için bir önceki sayfaya dönüp linke tıklayabilir ya da okay, i got this, let me try again yazısına tıklayıp okumaya başlayabilirsiniz. Ama illa da ben bildiğim yöntemle okurum kitabı kardeşim diyip bir sonraki sayfaya geçerseniz...
...bu kez sinirlenmeye başlıyor kitap. Bu kadar komiklik yeter diyorsanız okay, let me take it from the top'a tıklayabilirsiniz. Ya da neler olacağını görmek için ileri tıklayabilirsiniz, benim gibi.
Kitap anlam veremiyor tabii inatla yönergeyi takip etmememizin nedenini. Ama o kadar tatlış ki umudu kesmeyip bir şans daha veriyor güzel bir başlangıç yapabilmemiz için.  Tercihimi o verdiği şansı da kabul etmemekten yana kullanıyorum. Bir yola başladık bir kere şimdi vazgeçmek olmaz diyip bir sayfa daha ilerliyorum ve ...
...evet, tebrikler arkadaşlar kitabı el birliği ile çıldırttık. Bu başarı hepimizin artık hikayeye geçebiliriz.
Ops, hikayeye geçmeden önce yapmamız gereken son bir şey daha kaldı: karakterimizi seçmek.
Üç seçeneğimiz var: Kral, Hamlet ve Ophelia. Ben ilk Hamletle oynamıştım ve gerçekten tam bir emoydu :D Yaptığım seçimleri söylemicem çünkü spoiler!  
 Sonu kötü biten birçok seçenek vardı fakat ben Ophelia ile mutlu bir sona ulaştım. Hem de ilk seferde :') 

To Be or Not To Be'den sonra orijinal Hamlet'i de okuma isteği geldi. Ne zaman okurum bilinmez ama artık okuma listemde. Bir de bunun Romeo&Juliet versiyonu ile Jane Austen versiyonu var. İlk fırsatta onları da -özellikle Jane Austenlı olanı okumayı umuyorum. 

Eğer siz de okur/oynarsanız bana sonunda ne olduğunu haber vermeyi unutmayın yoksa kırılırım :D Öyle işte. Bir yorumun (bu sefer daha çok tanıtım oldu sanırım?) daha sonuna geldik. Herkese keyifli okumalar! ^_____^



Share:

7 yorum

  1. çok ilginç ve güzel bir kitap gibi görünüyor. ben de oynamak isterdim ama Türkçe değilmiş. :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlış hatırlamıyorsam eşin İniglizce öğretmeni değil miydi Şule? Birlikte oynamayı deneyebilirsiniz bence. Hangi şıkkı seçeceğinize birlikte karar vermek kitabı daha da eğlenceli kılar bence :)))

      Sil
    2. evet, eşim İngilizce öğretmeni ama maalesef bu tarz bir kitaba ilgi göstereceğini sanmıyorum :-)

      Sil
  2. Merhaba, Blog Atlası'nda blog sayfanızdan kısaca bahsettim. Bilgi vermek istedim. Bu adresten ulaşabilirsiniz: http://blog-atlasi.blogspot.com.tr/2016/09/periodic-library_23.html

    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok onur duydum, çok teşekkür ederim ^____^

      Sil
  3. Ama bu kitap çok yaratıcıymış kii :D Fikri çok beğendim, özellikle de Shakespeare karakterleriyle ilgili olmasını :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şeyiyle çok özgün cidden. Gel oku beni diye çağırıyor :D

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!