Kitap Yorumu: Hava Uyanıyor-Elise Kova (Air Awakens #1)

Kitap Adı: Hava Uyanıyor #1
Orijinal Adı: Air Awakens #1
Yazarı: Elise Kova
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Türü: Genç Yetişkin, Fantastik
Sayfa Sayısı: 400
Basım Yılı: 2016
Goodreads Puanı: 4,02/5
Puanım: 2,5/5


Solaris İmparatorluğu, başkenti birleştirmeye bir zafer uzağındaydı ve nadir görülen büyüsel bir yakınlığın sahibi, on yedi yaşındaki kütüphaneci çırağı Vhalla Yarl savaşın seyrini değiştirebilirdi.

Vhalla, Büyücüler Kulesi’ndeki gizemli büyü topluluğundan uzak durması gerektiğini bilerek büyümüştü ve kitapların sessiz dünyasında oldukça mutluydu. Ancak farkına varmadan, gelmiş geçmiş en büyük büyücülerden biri olan Prens Aldrik’in hayatını kurtardıktan sonra, yavaş yavaş onun dünyasına doğru çekildiğini hissediyordu. Şimdi önünde vermesi gereken zor bir karar vardı: Ya büyüsünü kabul edip bildiği hayatı terk edecek ya da büyücülükten defedilip eski haline dönecekti. Gölgelerde dolanan kudretli güçlerle birlikte, Vhalla’nın kararsızlığı ona sandığından çok daha fazlasına mal olacaktı. 
Sevenleri kusura bakmasın ama Hava Uyanıyor'u iki kelimeyle tarif etmek gerekirse şişirilmiş bir balon derdim. Kitaptaki fantastik öge element bükmek (kitaptaki adıyla yakınlık kurmak) olunca kitabın adı sürekli Avatar: Son Hava Bükücü çizgi dizisiyle birlikte anılıyordu ve Avatar da benim en sevdiğim yapımlardan biri olduğu için kitabın da aynı muhteşemlikte olduğunu düşünüyordum. Ne kadar yanılmışım. 

Kitapta ateşi kontrol eden ateştutucular, havayı kontrol eden rüzgargüdücüler, suyu kontrol eden suakıtıcılar ve toprağı kontrol eden yerkırıcı büyücüler var. Ha tabi bir de sıradan insanlar var. Bu sıradan insanlarımızdan biri de Vhalla Yard. Kütüphaneci çırağı olarak hayatını sürdüren olan Vhallanın bir olay sonucunda bir büyücü, hatta 100 yıldır görülmemiş bir büyücü olduğu ortaya çıkıyor: bir rüzgargüdücü.


Buraya kadar kulağa iyi geliyor değil mi? Kitap tam da bu noktadan sonra açılacakmış gibi geliyor ama maalesef. Vhalla büyücü olduğuna bir türlü inanmıyor. Ben büyücü olamam da olamam diye tutturuyor ve ben okurken kafamı duvara sürtme isteği ile dolup taşıyorum. 

Büyücü olduğunu kabul ettiğinde de absürtlükler bitmiyor ne yazık ki. Bilinçli olarak ilk büyü yaptığı bir bölüm vardı ki evlere şenlik. Neredeyse sıfır uğraşla büyü yapmayı başarıyor kızımız. Bahanesi de çok yetenekli, çok zeki bir büyücü olması. Tamam yazdığın karakter çok yetenekli olabilir ama bırak biraz hata yapsın, hatalarından bir şeyler öğrensin, çalışsın, çabalasın. Başarının böyle löp diye sunulması kurgunun inandırıcılığını yok ediyor bence. 

Prens Aldrikle ilişkisi var bir de beni hiç tatmin etmeyen. Bu kadar gelişimden yoksun bir ilişki yazılabilirdi. İkilinin diyalogları çok ruhsuz ve boştu. Ne ara birbirlerine aşık olduklarını ise kesinlikle anlayamadım.

Ayakları yere basmayan bir kurgu, gelişim göstermeyen karakterler ve sırf fantastik kategorisi altında gösterilebilmek için serpiştirilmiş büyü ile Hava Uyanıyor 5 üzerinden 2 alan bir kitap oldu benim için. Yazık oldu, cidden çok yazık oldu. 


Share:

18 yorum

  1. Sadece adını duydum ama aslında adı bile ilgi çekici.. Konusu da görünürde ilginç, okumak isterdim normalde. Ama bahsettiğin olumsuzluklar benim de rahatsız olacağım türden. Uyarmış oldun, sağ olasın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, sevdiğim kitapları önermek, sevmediklerim hakkında ise uyarmak boynumun borcu :D Çok fazla kitap, çok az zaman varken vakit harcanacak bir kitap değil maalesef.

      Sil
  2. Merhabalar Ben JD Sezer Blogunun Sahibiyim Sizinle Bir Röportaj Gerçekleştirmek İstiyorum Eğer Sizin İçinde Uygunsa sezer_jadde_26@hotmail.com Adresine Mail Atınız . Röportaj İnternet Üzerinden Yapılacaktır. Örnek Röportaj Gercekleştirdiğimiz Kişileri http://jdsezer.blogspot.com.tr/search/label/Röportaj Kısmında İnceleye Bilirsiniz Örn Röportaj : http://jdsezer.blogspot.com.tr/2017/03/brisintrgg-ile-roportaj-gerceklestirdik.html Röportaj Gerçekleştirip Gerçekleştirmemek İsteyip İstediğinizi Mail Olarak sezer_jadde_26(at)hotmail.com adresine bekliyoruz. Web Adresimiz : www.jdsezer.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ama şu an için böyle bir şeye gerek olmadığını düşünüyorum :)

      Sil
  3. Bu kitabı gerçekten merak ediyor ve almak istiyordum. Yorumun için teşekkür ederim, şişirilmiş kitaplarla karşılaşınca ben de üzülüyorum. -_- Avatar en sevdiğim animasyonlardan biridir. Hem ona benzetip hem de ergen tripleriyle batırmaları kötü olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnan ne hayallerle başlamıştım ben de hep Avatarla benzetildiği için ama... Avatardaki karakter gelişiminin, kurgu derinliğinin z'si yok kitapta.
      Rica ederim ^_____^

      Sil
  4. Çok merak ettiğim bir kitaptı. Kendi gücünü bir türlü kabul etmeyen büyücülere sinir olurum. Olumsuz bir yorum okumak iyi oldu, listede öne çekmeyeceğim belki yazın okurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel olarak mıymıntı karakter gördüm mü gözlerimi devirmeden edemiyorum ben de. Kesinlikle daha sonraya ertelenebilecek bir kitap. :))

      Sil
  5. ayyyyy okumamalı o zaman aman aman kafamızı sürtmeyelim yiaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen ben ettim sen etme sevgili deep :D

      Sil
  6. Merhabalar, iadeyi ziyaret yapayım dedim :)

    Her ne kadar makyaj üzerine yazılar yazsam da kitap yorumlarımın olduğu instagram hesabım var. Sizin de kitap yorumlarınızı görünce epey sevindim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz :))

      Ne güzel hem bakımla hem de kitaplarla yakınsınız yani :) Ben de instagramda kitap yorumlarımı paylaşıyorum. Sizi orada da takip etmek isterim :>

      Sil
  7. Çok sıktı artık o saf kız klişesi. Ki bunu benim gibi bir klişe sever söylüyor düşün artık :D
    Aynen dediğin gibi ya, popüler olan şeylerden parçık pinçik toplayıp kitap yapmış yazar sanki :/

    YanıtlaSil
  8. Gerçekten dediğin yere kadar ikgimi çekti ama sonrası dediğin gibiyse vay halimize 😄 Hiç duymamıştım duymamaya devam edeyim 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen en iyisi hiç duymamış, görmemiş gibi devam etmek :D

      Sil
  9. Yine de hızlı okunması bakımından tam çerezlik bir kitap. Devam kitaplarını okuyacak mısın peki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akıcıydı kitap ona bir şey diyemem :)) Şu anlık böyle bir düşüncem yok ama ikinci kitap hakkında olumlu yorumlar görürsem neden olmasın? :)

      Sil
  10. Yaa 3 kitabını aldım 😂 keşke okusaymışım ecmel soylu da arkasında yorumunu koymuşlar ilginç 😂

    YanıtlaSil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!