Kitap Yorumu: Rüya Kapanı-Amy Plum (Dreamfall #1)

Kitap Adı: Rüya Kapanı (Dreamfall) | Yazarı: Amy Plum |  Çevirmeni: Esra Çakıruylası
Yayınevi: Akılçelen Kitaplar | Sayfa Sayısı: 264 | Tür: Genç yetişkin, korku, bilimkurgu

RÜYA KAPANI AMY PLUM | YORUM


Bu. Kitap. Bir. Harika. (Düzeltme: Bu yorumu kitap bittikten hemen sonra yazmıştım, o yüzden heyecanıma aldırmayınız lütfen.)

Rüya Kapanı sayesinde üstümdeki ölü toprağını atmış, kitap okuma hevesime tekrar kavuşmuş hissediyorum. Okuma açısından şubat da ocak ayını aratmayacak kadar sıkıcı geçiyordu ki imdadıma Rüya Kapanı yetişti. Çok da rastgele oldu aslında. Şöyle ki Kış Okuma Şenliğindeki "Aynı ada sahip olan iki farklı yazardan birer kitap" kategorisini tamamlamak Amy adında bir yazara ihtiyacım vardı çünkü Amy Tintera'dan Sıfırlanan'ı okumuştum ve kitabı şenlik kapsamında saydırmak istediğimden aynı adda bir yazardan daha okuma yapmam gerekiyordu. Ama şansıma Amy adında çok da ilgimi çeken yazarlar bulamamıştım. Amy Plum'ın Benim İçin Öl serisini görmüştüm ama yani adı pek ilgimi çekmeyince konularını bile okumaya tenezzül etmemiştim. Son çare olarak Amy Engel'den Roanoke Kızları'nı okumaya başladım ama çok da ilerleyemiyordum ki rastgele e-kitaplara bakarken Rüya Kapanı diye bir kitap gördüm ve konusunu da okuyunca bayağı merak ettim. Sonra bir de baktım ki yazarı Amy Plum :D Diğer kitaplarının adlarından dolayı yazara karşı bir önyargım olsa da konusu için şans vermeye karar verdim. İYİ Kİ DE VERMİŞİM.

Rüya Kapanı, insomnia hastalığından muzdarip yedi kişinin bu hastalıktan kurtulmak için son çare olarak bir deneye katılmalarıyla başlıyor. Bu deney daha önce sadece bir kişi de denenmiş ve başarılı olmuş. Bu yedi genç de uyuyamamaktan daha kötü ne olabilir ki diyerek deneyin tüm yan etkilerini göze alıyorlar ve deney başlıyor. Bir odada uyutulup cihazlara falan bağlanıyorlar. Her şey iyi hoş giderken ufak bir sarsıntı oluyor ve elektriklerin birkaç dakika gitmesiyle deneyde terslikler başlıyor. Çocuklar uykuda olmaları gerekirken beyin dalgaları komaya girdiklerini göstermeye başlıyor. AMA ASLINDA GERÇEK HİÇ DE ÖYLE DEĞİL.


Dışarıdan komada gözüken çocuklar aslında kendi kabuslarında kapana kısılıyorlar. Her kabus sonrası çocukların Boşluk adını verdikleri bir yere çekiliyorlar sonra tekrar kabus sonra Boşluk sonra kabus şeklinde bitmek bilmeyen bir kabuslar döngüsü başlıyor. Gecenin bir yarısı herkes yattıktan sonra karanlıkta okuduğumdan mı bilmem ben bayağı gerildim kabusları okurken.

Olayları 3 kişinin gözünden okuyoruz ayrıca: Cata, Fergus ve Jaime. Cata ve Fergus deneye katılan gençlerden ikisi, Jaime de deneyi gözlemleyen bir tıp öğrencisi. Böylece hem kabusları hem de deneyin bilimsel tarafında neler olup bittiğini okuyabiliyoruz. Kitap bittiğinde internette birkaç yoruma baktım da Jaimenin cinsiyeti olay olmuş.  Jaime bana direkt erkek adı gibi gelmişti ve kafamdaki o basmakalıp deneyleri erkekler yapar düşüncesinden dolayı Jaimeyi erkek olarak düşünmüştüm ama aslında kitap boyunca yazar buna kesinlik kazandıracak ifadelerden kaçınmış. Bu da böyle bir ayrıntı :D

Sonuç olarak Rüya Kapanı severek okuduğum bir kitap oldu. Hele sonlara doğru daha bir heyecanlı hale geldi kitap. O sondaki ters köşeler beni bayağı şaşırttı. Hani bir şeyler bekliyordum ama tahminimden çok farklı şeyler çıktı.

En takıntılı olduğum konulardan biri de kapaklar olduğu için demeden daha doğrusu çemkirmeden geçemeyeceğim bir şey var ki sevgili Akılçelen Kitaplar bu kitabın kapağının hali ne? Yani gerçekten bir orijinaline bir buna bakıyorum ve ağlayasım geliyor. Serinin orijinal kapakları yanyana gelince bir bütün oluşturuyorlar oysa. Bu konuda çok kırgınım...


Geleneksel kitap oylama kısmına geçersem de 5 üzerinden 4 veriyorum Rüya Kapanına. Genç yetişkin, korku ve bilimkurgu sevenlere önerilir. Goodreads'e göre serinin ikinci kitabı olan Neverwake bu yıl 2 ağustosta çıkacak. Umarım Akılçelen Kitaplar da hızlıca çevirir :>


Share:

14 yorum

  1. Kitap baya baya ilginç . Çok merak ettim , bir yerlere not alıyorum hemen :)

    YanıtlaSil
  2. rüya kapanı ay beni de heycanlandırdııın taam aldım listeyeee :)

    YanıtlaSil
  3. Bizdeki kapak daha polisiye havası veriyor. İyi kitap bulunca okuma alışkanlığının çabuk gelmesi kadar güzel bir şey yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen katılıyorum :D O iyi kitapları bulmak keşke zor olmasa bir de :D

      Sil
  4. Hey, seni mimledim, umarım yparken eğleneceğin bir mim olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kim bilir hangi mimdi bu :D Gecikmeli olarak teşekkür ederim :D

      Sil
  5. Kitap tam benlikmiş! Teşekkürler anlatım için. :)

    YanıtlaSil
  6. Böyle kitaplara bayılıyorum. Yazınızı tesadüfen okudum. Güzel yorumlamışsınız, kitabı merak ettim gerçekten. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)) Keyifli okumalar dilerim :)

      Sil
  7. tanıtım için teşekkürler ayrıca sizi takibe aldım saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, takipçinizim ben de :)

      Sil
  8. Keşke keşke :D Tam film yapılmalık bir kitaptı :))

    YanıtlaSil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!