3 Aylık Kalkınma Planı

M E R H A B A L A R. Ben planımı yapana kadar yazın çoktan geldiğini, hatta bir ayının bittiğini yok sayarak sizlerle bu yaz için yaptığım 3 Aylık Kalkınma Planımı paylaşmak istiyorum. Daha çok 3 aylık çöküş planı da olabilir gerçi bilemedim.

- Korece defterini temize geçirmek. 
İnsanın düzenli defteri olmayınca çalışması çok zor oluyor dostlar.

- A2'de işlenen konuları tekrar etmek.
Hatta mesela bunu yaparken Kore dizileri blogum olan Bir Bölüm Daha'da da Korece çalışma yazıları yazsam güzel olur. 

- Her gün 5 kelime ezberlemek. 
Çok az bir sayı ama ezberim hiç kuvvetli değil, o yüzden kendime çok yüklenip hayal kırıklığına uğramak istemiyorum.

- Kakaotalk indirip ana dili Korece olan biriyle pratik yapmak.
Yazıyı ilk yazarken eklemiştim bu maddeyi ama şu an silsem mi silmesem mi bilemedim. 

- Koreye gitmek :p 
Belki bir yaz ama kesinlikle bu yaz değil :D

- KPSS'ye başlamak. 
"Ama nereden başlayacağını bilemediğin için başlayamamak... Yayın önerilerinizi, önce şu dersle başla gibi önerilerinizi bekliyorum:(" diye yazmışım bu yazıyı ilk hazırladığımda ama şu an kitaplarımı aldım, ufak da olsa bir çalışma planı yaptım. O plana uymayı istiyorum.

- Seramikten yüzüklük yapmak.
 Fikir kaynağı A Little Bit. Kendisi bayağı yetenekli. Kumaşlara yaptığı çizimlere bayılıyorum özellikle. 

- 9 30 adet film izlemek.
Bu sayı ilk 9'du ancak sonra Büşranın ve Engineering Vibes'ın düzenlediği Limonata Tadında Film Maratonu sayesinde 30'a çıktı. Listedeki en zorlayıcı görevlerden biri kesinlikle benim için :D 2 tane izledim bile, kaldı 28!

- 15 adet kitap okumak.

-Sevdiğim şeyleri tekrar izlemek. 
Mesela Age of Youth, Haikyuu, Harry Potter. Çünkü bunların %100 mutlu edeceklerine eminim.

-Sevdiğim şeyleri tekrar okumak. 
H A R R Y  P O T T E R. 

-Örgü ipten yuvarlak çanta yap.
Örgü örmeyi öğrendim sayılır. Tarifteki sayılara uymadığım için ilk denemem biraz komik oldu ama en azından temeli kaptığım için mutluyum. Şimdi sırada istediğim renkte ipi almak ve bu sefer tarife birebir bağlı kalarak örmek var.

-Fesleğen yetiştirmek. 
Bir bitki yetiştirmek istiyordum ama bunun fesleğen olacağı hiç aklıma gelmemişti. Dün çok sevdiğim bir arkadaşım fesleğen yetiştirme kiti hediye etti ve ben de ektim hemen bugün. Masamın da baş köşesine koydum. Filiz verdiklerini görmek için meraktan ölüyorum :D Maybe fesleğen will be our forever Betül, tekrardan çok teşekkür ederim<33

-Kartpostal göndermek.
Aklımda 2 kişi var göndereceğim. Bayağı uzun zamandır aklımdalar hatta ama işte okul zamanı bir sürü bahaneyle erteledim hep. Özenle hazırlayıp göndermek istiyorum bu yaz.

Sanırım bu kadar. Bu yaz ana uğraşım KPSS olacak ama araya yaparken beni mutlu edecek şeyler de eklemek istiyorum. Çünkü okul maratonu başlayınca elimden geldiğince blogdan, sosyal medyadan, dizilerden kendimi soyutlamaya çalışacağım. YGS/LYS'ye çalışırken bunu beceremedim, şu anda yüzüne bile bakmadığım şeyleri asıl ilgi odağıma koydum ve pişmanlığını üniversitede yaşadım. Bu tekrar yaşanmazsa sevinirim :D 

Öyle işte. Peki sizin yaz için planlarınız neler? Nerelere gitmeyi düşünüyorsunuz? Ya da neler yapacaksınız? Buyrun yorumlara! :))


Share:

17 yorum

  1. Bu aralar kanaviçeye merak saldım ama senin gibi tarifteki sayıları takip etmediğim için gülüm yamuk oldu.:) bu yaz çok şey var yapılacak ama ben hazırmıyım bilimiyırum.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kanaviçeleri de çok beğeniyorum. Kasnağıyla birlikte duvara asıldıklarını görmüştüm de bayağı şık duruyorlar :)) Ahahah bu bize ders olsun o zaman, bir dahakine tariflere sıkı sıkı bağlı kalalım :D
      Hazırım, hazırsın, hazıııır :D Oldu bile bak :D

      Sil
  2. Planlı olmak ne güzel şey :) bende son 1 yılımı komple planlı geçirdim. İstediğin noktaya yaklaştıkça kendini çok iyi hissediyorsun şimdiden kolay gele (kpss kısmına baya aşinayım her sene hazırladığım bir kaç insan oluyor düzenli gidersen kendini soyutlamana gerek kalmıyor inan)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Plan yapması çok güzel, ah bir de harfi harfine uyabilsem :D Çok teşekkür ederim :)) Planımdaki bir şeyi tamamlayınca üstünü çizmekten çok zevk alıyorum ben de :D
      Anahtar kelime düzen diyorsunuz yani? :)) Bakalım inşallah bir sisteme oturtmaya çalışacağım çalışma düzenimi :)

      Sil
  3. Vaovv, ne şeker hedefler bunlar 007! ^_^ Umarım Koreceni ilerletir ve diğer hedeflerini de mutlulukla gerçekleştirirsin. :) Gökkuşağı tadında günler diliyorum sana! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çooook teşekkür ederim İremcim :)))) İnşallah ilerlettiğim günleri de göreceğiz :D
      Teşekkür ederim canım, ben de keyifli günler diliyorum ve umarım kendin gibi güzel insanlarla birlikte olursun hep :))

      Sil
  4. Vayy süpermiş açıkçası bende evde otururken bir şeylerle vakit geçirmek istiyordum ve aklımda da fesleğen yetiştirmek vardı ama bir üşengeçlik sardığı için bir türlü fesleğen yetiştirmeye başlayamamıştım ama şimdi yazınızı okuyunca aniden başlama isteği geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa çok mutlu oldum bunu duyduğuma (teknik olarak okuduğuma :D) :'))) Az önce baktım internette de hazır yetiştirme kitleri satılıyormuş. O isteği kaybetmeden bir fesleğen de siz yetiştirmelisiniz :)) Her gün bakıyorum ben ne kadar büyümüş diye ben ve inanılmaz mutluluk veriyor :))

      Sil
  5. Yaa ne güzel fikirlerin var. Haryy Potter'la başla bence çünkü içindeki gücü onunla bulacaksın. Şu seramik yüzük neymiş gidip öğrenmem lazım şimdi. Merak ettirdin beni. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiim, birçoğu ihtiyaçtan ortaya çıktı :))) Ahahah Dumbledore edasıyla okudum bak yorumunu resmen :D Merak ettirdiysem amacıma ulaştım demektir :D

      Sil
  6. Ayy bayıldım bu kalkınma planına. :)
    Age of youth bir tanecik dizimizzz. Ben de bayılırım kendilerine ehehe. ^-^
    Kartpostal göndermeye başlayacak olmana kendi adıma çok mu çok sevindim Eslemm. :)
    Dilerim bütün planlarını başarıyla gerçekleştirmiş olursun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehehheh teşekkür ederim Tuğçe :))
      Yaaa öyle gerçekten :')) Havası çok başka Age of Youth'un :'))
      O maddeyi yazarken seni anmıştım zaten :D
      Çok çok teşekkür ederim Tuğçe :))

      Sil
  7. Güzel bir paylaşım olmuş, teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  8. Yaaa İlkay hiç bilmiyordum Koreceye ilgin olduğunu :D Çok eksiğim var ama takıldığın bir şey olursa her zaman sorabilirsin, çoook seve seve yardımcı olurum :))
    Diğer blogumu burada duyuracaktım güya ama hiç fırsat olmadı (ya da kısaca üşendim :D). Ahahahah hiç sorun değil, teşekkür ederiiim :D

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel planlar böyle. Umarım hepsini gerçekleştirebilirsin. Bende bu yaz bloguma ağırlık vermek istiyorum. Onun dışında okumaya, izlemeye ve özellikle spor yapmaya ağırlık vereceğim gibi görünüyor. :)

    YanıtlaSil
  10. Film izlemek benim için en kolay maddelerden biri. Temmuzun ilk iki haftası gezmekten film izlemeye zaman ayıramasam da kalan günlerden ümitliyim. Harry Potter'ı eşimle beraber baştan izlemek istiyoruz.

    KPSS çalışmak çok yorucu bir süreç. Yazın ufak ufak başlarsan okul zamanı çok etkisini görürsün.

    İngilizceyi bile doğru dürüst bilmezken Korece öğrenme çabanı takdir ettiğimi söylemiş miydim? :-)

    Bol gelişmeli ve eğlenmeli bir yaz diliyorum canım :-)

    YanıtlaSil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!