İlham Veren Şeyler

Merhaba dostlarım, hayır günleri şaşırmadım, sadece meydan okumada geri kaldım biraz ama yetişeceğimi umuyorum.

Dün için Ezgi demişki
5. Sana ilham veren şeylerden bahset belki başkasına da ilham kaynağı olur.

Bana ilham veren şeyler var da bu ilhamlar nereye gidiyor bilmiyorum. İlham perileri var ama üretim yok anlayacağınız :D

1. POSTERLER

Güzel film posterlerinin ve kitap kapaklarının kölesiyim. Bazıları var ki hayranlıkla uzun süre bakabiliyorum. Hatta arttırıp izlemesinden çok bakmasını seviyorum desem? :D Bu posterleri bir de renklerine göre listelediklerinde tamamen tav oluyorum. Letterboxd bu açıdan gözlere şölen sunan listelerle dolu. Hemen birkaç örneğe bakalım. 

Lesaladino adlı bir kullanıcı sıkılmış ve 2016 filmlerini renklerine göre düzenlemiş. Keşke ben de sıkılınca ortaya böyle güzel şeyler çıkarsam :D Listenin tamamına buradan ulaşabilirsiniz.


Yetmedi başka bir listeyle daha devam edelim.

Bu liste de winona adlı kullanıcının en iyi film posterleri listesi. Listeki tüm posterler hak ediyor bu listede olmayı bana göre. Bazıları çok çok sade ama hala inanılmaz güzel geliyorlar göze. 
Tamam tamam tüm listeyi koymayacağım buraya. Listenin tamamına ulaşmak isteyenleri şöyle alabilirim ama bu yazı bittikten sonra lütfen :D

Burada da farklı farklı listeler var. Film posterlerini posterde kullanılan yazı tiplerine, kullanılan fotoğraflara göre ayrı ayrı kategorilere ayırmış. Helal olsun valla. 

2. KİTAP KAPAKLARI

Taşlanmayacaksam bir şey itiraf edeceğim, kitapları kapaklarına göre yargılıyorum. Çok da yanlış yaptığımı düşünmüyorum. Arada yanıltanlar da oluyor tabi ama güzel kapaklı kitaplar bir sıfır önde başlıyorlar.

Kitap kapağı tasarımlarında ise Utku Lomlu benim için zirvede. Şu şaheserlere bakıp iç çekmemek mümkün mü? Utlu Lomlu keşke beni eğitsen:( 
instagram @lomcreative



3. ÇİÇEKLER





4. FAN ÇALIŞMALARI (EDITLER, PICSPAMLER, GIFLER VS.)

Tumblr'ın binbir tane yüzü var ama benim en sevdiğim, photoshop kullanırken takip etmekten en zevk aldığım grup izledikleri dizilerle ilgili fan çalışmaları yapanlar. Kore dizilerine geçmeden önce ben de o gruptandım hey gidi hey... Üzerinden zaman geçtiği için severek takip ettiğim birçok kişiyi unuttum ama aklımdan silinmeyen biri var: calikalie. Kendisine hem imreniyorum hem de bu kadar müthiş olduğu için sinirleniyorum :D





görüyor musunuz yine çiçekler!!!!




çiçekler her şeye 345798 kat güzellik katmıyor mu?

5. ICONLAR

Photoshop kullandığım dönemde yapmayı en sevdiğim şeylerden biri de iconlardı. Dolayısıyla icon cenneti olan livejournal en sık uğradığım bir siteydi. 100x100 pixele sığdırılan şu güzellikler için ağlayabilirim bile.
Sanırım photoshopu tekrar yükleyeceğim. Baktıkça ne kadar özlediğimi fark ettim:(

Livejournal'ın güzel yanlarından biri bir sürü topluluğun olmasıydı ve her topluluğun farklı bir konseptinin olmasıydı. Mesela Montly Inspo adındaki toplulukta her ayın bir teması oluyordu ve bu temayla ilgili önce ilham verici şeyler şarkılar, yukarıdaki gibi iconlar, picspamler, sanat eserleri, videolar vb. şeyler paylaşılıyordu ve sonra da topluluğun üyeleri temaya uygun yaptıkları iconları paylaşıyorlardı. Katılması ayrı, diğer katılımcıların yaptıkları iconları görmek ayrı keyifliydi #goodolddays. 

6. RENK PALETLERİ

Belki de bu maddeyi ilk olarak yazmalıydım çünkü renklerin uyumuna olan aşkım yukarıda saydığım şeylerin de ana nedeni. Hiçbir şey yapmayacak olsam bile Coolors'ta renklerle oynamayı seviyorum. Boşluk tuşuna bastıkça renkler değişiyor ve bir sürü hoş renk paletine maruz kalıyorsunuz. Eğer bir rengi sabitlemek isterseniz rengin üzerine gelip kilit simgesine tıklamanız gerek. Fanart çizenlerin ya da tasarım yapanların daha çok işine yarar sanırım ama benim gibi zevkine kullanması da oldukça eğlenceli :D






7. PEMBE

En sevdiğim iki renkten biri olan pembeye yer vermezsem olmazdı. Pembe olan çoğu şeyi gördükçe böyle yumuş yumuş oluyorum, bir huzur kaplıyor benliğimi. O yüzden pembe rengi için özel bir blogumun olması çok da şaşırtıcı olmasa gerek :D
tumblr @pingkeusaeg



Sanırım bu yazıyı şimdilik bitiriyorum. Biraz da olsa ilham verebildiysem ne mutlu bana. 
Bir sonraki yazıya kadar kendinize iyi bakın!^^



Share:

14 yorum

  1. posterlere hiç bu gözle bakmamıştım

    YanıtlaSil
  2. Renk paletlerini ben de çok seviyorum :).

    İlk kullanıcı iyi ki sıkılmış hani böyle rahatlatan videolar görseller olur ya onun gibi olmuş, insan mutlu oluyor sonunda :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözlere şenlik oluyorlar gerçekten :)) Ahahah di mi? :D Gökkuşağına göre sıralanmış şeyler daha bir tatmin ediyor :)

      Sil
  3. Mesela bana da aşık olan iki insanı görmek ilham veriyor. Herkesin ilham alacağı nesne ve olay kişiden kişiye göre değişiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşık olan insanlar demek, ilginçmiş :)) Hiç böyle düşünmemiştim :)

      Sil
  4. Çok güzel olmuş ama bu yazıı. *-* Gözlerimi alamadım resimlerden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Tuğçe<3 O halde amacıma ulaştım :D

      Sil
  5. mükemmel hazırlamışsın mükemmel. bu yazını unutmam. bloguma da koyayım. posterlere de bayıldıım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa Deep çok teşekkür ederim, çok sevindim böyle düşünmene❤ Ne mutlu bana :)

      Sil
  6. Bu önyargılara bizi şartlar itiyor ama :D Çok teşekkür ederim İlkay, beğendiğine sevindim :))) Yazıda biraz sınırlandırdım ama uyumlu renkleri olan her şeyi seviyorum genel olarak :D

    YanıtlaSil
  7. merhaba canım deep ten öğrendim takipteyim arzu edersen ben de beklerim bu paylaşımını da çok beğendim sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel bir içerik olmuş. Hepsi birbirinden ilgi çekici. Keyifle bitirdim ;) Bloğunuzu yeni keşfettim. Hemencik takibe aldım ben de beklerim bebiş bloğuma, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  9. Deep'in yazısından buldum sizi.
    Blogunuza geldiğimde aynı challenge içinde yazdığımızı fark ettim ve yeni denk gelmemize üzülmekle birlikte bulmuş olduğuma da çooook memnun oldum :)
    Kaleminiz, blog düzeniniz, yazılarınız ve fotoğraflarınız... Her şey tek kelimeyle mükemmel. Bu güzel yazılar ve blog böyle güzel ilhamlardan gelirdi elbette :)

    Çok memnun oldum, yeni yayınlarınızda denk gelmek üzere sevgiler :)

    Efsun

    YanıtlaSil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!