8. Merak Uyandıran Kitap Girişleri | 28 Days Blog Challenge

8. Kolaya kaçıyorum, yazıyı sen yazmak zorunda değilsin. Bırak da bizim için seçtiğin 3 alıntıyı okuyalım bugün
Kolaylar benim için hep zor oluyor :D O kadar karar veremedim ki bu 3 alıntıya en sonunda kitapların giriş paragraflarından seçmeye karar verdim alıntılarımı. Zira bir kitabı okutan en önemli detaylardan biri bence başlangıçları. İddialı, ilginç, sonunu söylerek başlayan ya da nükteli girişler (Jane Austen<3) bir adım önde başlıyorlar. Öyleyse gelsin alıntılarımız!

On sekizinci yüzyılda Fransa’da, dâhi ve iğrenç kisiler yönünden hiç de yoksul olmayan, bu dönemin en dâhi ve en iğrenç kisilerinden biri sayılması gereken bir adam yasadı. Burada onun hikâyesi anlatılacak. Adı Jean Baptiste Grenouille. Eğer bu ad, de Sade, Saint-Just, Bonaparte vb. mendebur dâhi adlarının tersine bugün unutulmussa, bu kesinlikle Grenouille’un, kendini beğenmislik, insan  aymazlık, ahlaksızlık, kısacası allahsızlık bakımından bu ünlü ve karanlık adamlarla boy ölçüsemeyeceğinden değil, dehası ve tek hırsı, tarihte iz bırakmamıs bir alanla kısıtlı kaldığı içindir:
O varla yok arası, kokular dünyası.
Koku-Patrick Suskind
Sevgili Mary (adın buysa tabii),
Bahse girerim benden haber aldığına epey şaşıracaksın. Bu arada, gerçekten benim ama itiraf etmeliyim ki görünüşe göre bu aralar adım aklımda tutmayı bir türlü beceremiyorum. Laura mıydı? Susie? Odile mi yoksa? Öte yandan, anlaşılan kendi adımı da unutmuşum. Değişik bileşimler denemeyi düşünüp duruyorum: Joe Lola’yı Seviyor, Willy Suki’yi Seviyor, Henry seni seviyor tatlım, Georgia? Şekerim, sevgilim. Bunların herhangi biri doğru gibi geliyor mu sana?
Geçen hafta boyunca sürekli bir şeyler olacakmış gibi hissettim, içimde kelebekler uçuşuyordu âdeta. Bir şey olacaktı. Derslerimi anlattım, eve gelip yatağa girdim, bütün hafta olacak o şeyi bekledim ve derken cuma günü öldüm.
Tuhaf Şeyler Oluyor-Kelly Link
Bugün, ölmek için güzel bir gün mü?Sabah uyandığımda kendime bu soruyu sorarım. Sonra Bay Schroeder’ın monoton ses tonuyla bitmek bilmeyen ve uyumamak için kendimi zor tuttuğum üçüncü ders boyunca da. Akşam yemeğinde sofradaki fasulyeyi birilerine uzatırken. Geceleri kafamda dönüp dolaşan düşünceler yüzünden bir türlü uyku tutmadığı için uyanık halde yatağımda uzanırken...
O gün bugün mü?Bugün değilse, ne zaman?
Hayatın Kıyısında-Jennifer Niven
İlgi çekici değiller mi sizce de? Tuhaf Şeyler Oluyor özellikle. Bu kadar merak uyandırıcı olmasına rağmen hala okunacaklar bölümünden okunanlara geçiş yapamadı. Vaktini bekliyor sanırım :D
Sizin başlangıcını beğendiğiniz kitaplar neler peki? Buyrun yorumlara :))

Share:

8 yorum

  1. Tuhaf şeyler oluyor çok ilgimi çekti 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? :D Devamı nasıl gelişecek ya da olay ne tahmin etmesi bayağı güç :D

      Sil
  2. mutlu insanların öyküsü olmaz (anna karenina)
    ölmeyeceksek içelim bari (bir düğün gecesi)
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anna Karenina'dan gördüğüm tüm alıntılar çok hoşuma gidiyor ama bir türlü başlamak için cesaret edemiyorum :D Bir Düğün Gecesi de iyiymiş, teşekkürler Deep :)

      Sil
  3. Alıntılar da güzel olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Koku ne güzeldi filmi, kitabini okumadim daha okuyayim en kisa zamanda ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi gerçekten etkileyiciydi. Ben kitabını okumadım ama benim gördüğüm kadarıyla okuyanların çoğunluğu filmi daha güzel bulmuş. Kitabını geçen ender filmlerden sanırım :))

      Sil

Bir merhaba, iyi günler ya da sağlıcakla kalın da kafi!